ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Nicoleta Scarlat, Eisberg: „Piaţa de salate gata de consum în România este undeva la 500.000 de consumatori. Suntem în continuare o nişă“

15.11.2023, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Eisberg vinde aproximativ 440-480 de tone de salate pe lună, cantitate în creştere de la un an la altul.

Procesatorul de salate Eisberg se aşteaptă să încheie anul 2023 cu afaceri de 20 de milioane de euro, în creştere cu 25% faţă de cele 16 mil. euro înregistrate anul trecut. Compania îşi bazează avansul pe un apetit din ce în ce mai mare al consumatorilor pentru produsele gata de consumat.

„Piaţa de salate gata de consum în România este undeva la 500.000 de consumatori. Nu este deloc mare, suntem în continuare o nişă. O ţară cu un consum asemănător cu al nostru este Ungaria, deşi tot există o diferenţă importantă. Clienţii noştri sunt din două categorii: convinşi şi constrânşi. Unii sunt convinşi de produs şi vor să-l consume, alţii sunt constrânşi de nevoia de a pierde kilograme, de a mânca sănătos. Odată ce trec de la constrânşi la convinşi, ei rămân acolo“, a spus Nicoleta Scarlat, director de vânzări la Eisberg, la emisiunea online ZF Logistica Businessului.

Businessul Eisberg a pornit în Elveţia în 1972, iar ulterior cei doi fondatori au vândut compania în 2012 către un alt grup elveţian, Bell. Compania a intrat în România în 1995, odată cu primul său partener, McDonald’s. Mai târziu, s-au adăugat alţi clienţi mari şi mici, astfel că acum Eisberg are parteneri din aproape toate reţelele mari de restaurante şi de retail.

„Din retail, doar în Metro şi Penny nu se găsesc produsele noastre. Ne dorim foarte mult să intrăm şi în aceste două reţele.“

Eisberg vinde aproximativ 440-480 de tone de salate pe lună, cantitate în creştere de la un an la altul.

„În România, avem o unitate de producţie pe Şoseaua de Centură, în Cernica, unde anul acesta am finalizat o investiţie începută în 2019, de 8 milioane de euro. Dacă lucrurile merg bine, ne gândim şi la un al doilea punct de producţie, dar momentan este suficient acesta.“

Aceasta este una dintre cele şase fabrici de la nivelul întregului grup. Fiecare dintre ele aprovizionează clienţi pe o rază de 1.000 de kilometri. Din România, compania este responsabilă şi de Republica Moldova şi Bulgaria.

„Cam 40% din materia primă pe care o folosim de-a lungul unui an o luăm de la furnizori locali. În funcţie de sezon şi de temperaturi, ne aprovizionăm şi din alte ţări. Primim cam şapte tiruri de marfă pe zi. Din momentul în care ingredientele ajung în depozit, este vorba despre maximum o oră până când produsele finite pleacă de la noi şi ajung la client.“

Din programul de investiţii recent finalizat de Eisberg au făcut parte mai multe panouri fotovoltaice, iar mai departe compania vrea să extindă acest proiect.

„Prima investiţie pe care vrem s-o facem este să completăm parcul de fotovoltaice astfel încât să ne acoperim 100% necesarul de energie. De asemenea, dacă piaţa ne va permite, mai avem în minte produse noi pe care vrem să le lansăm – smoothie, muesli, iaurturi cu diferite toppinguri, sandwichuri.“

Nicoleta Scarlat spune că apetitul românilor pentru produse precum cele care se găsesc în portofoliul Eisberg, în special salate, vine într-o mare măsură pe fondul democratizării călătoriilor.

„Oamenii au mers în străinătate, au văzut noi opţiuni alimentare, le-au plăcut şi au început să le consume şi acasă. Am plecat de la percepţia că salatele gata de consum sunt pentru oamenii leneşi şi am ajuns la cea în care înţelegem că pot salva mult timp.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial