ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & ELI Park. Eduard Dumitraşcu, ARSC: Autoritatea locală trebuie să devină un facilitator între mediul de business şi cetăţean şi administraţia locală şi mediul academic

23.08.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Autorităţile locale iau ini­ţia­tivă când vine vorba de infra­struc­tură mare pentru a putea asi­­gura atât dezvoltarea comunităţii, cât şi atragerea de investitori.

„Vedem cum pentru prima dată în ultimii 30 de ani autorităţile locale devin jucători în piaţa de in­frastructură - vedem cum primăria sectorului 4 va da anul acesta în folosinţă o nouă staţie de metrou, consiliul judeţean Braşov a livrat proiectul aero­por­tului de la Ghimbav, judeţul Bihor şi Oradea au creat un ecosistem dinamic, primăria Cluj-Napoca in­ves­teşte în metrou. Vorbim de infrastructura mare care pleacă dinspre autorităţile centrale şi sunt preluate de autorităţile locale pentru că dinamica dezvoltării este mult mai mare decât poate autoritatea centrală să ţină pasul. În acest context, autorităţile locale, bine conectate în mediul de business“, a spus Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei Române pentru Smart City, în ca­drul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & ELI Park.

În tot mai multe oraşe sunt dezvoltate proiecte industriale şi logistice în proximitate pentru a deservi atât unităţile de producţie, cât şi retailul.

„La Oradea spre exemplu există mai multe parcuri logistice, un terminal de cargo aerian, o strategie de dezvoltare la nivelul regiunii“, a spus Eduard Dumitraşcu.

„Atunci când vorbim de smart city ne raportăm inclusiv la economia locală, în context local şi regional pentru că sunt bani europeni care se uită la regiune, nu la comunităţi. Autoritatea locală trebuie să devină un facilitator între mediul de business şi cetăţean şi administraţia locală şi mediul academic“, a adăugat el.

Spre exemplu, ELI Parks continuă extinderea la nivel naţional printr-un noul parc logistic şi industrial în Oradea, care va cuprinde două cladiri, în suprafaţă totală de 30.000 de metri pătraţi.

Prima faza a proiectului, de 10.000 metri pătraţi, a obţinut autorizaţia de construire la începutul anului. Potrivit acestora, valoarea totală a construcţiei se ridică la 22 milioane de euro, noul parc logistic urmând să acomodeze chiriaşi atît din zona de producţie cât şi din zona de logistică. Compania a anunţat că va continua lucrările de exitindere a hubului din zona Buftea Chitila şi din proximitatea viitoarei centuri A0 a Capitalei cu două noi parcuri logistice, ELI Park 4 şi ELI Park 3.3, în suprafaţă totală de 42.000 de metri pătraţi.

Oficialii ELI Parks spun că toate proiectele, inclusiv cel din Oradea, vor fi dotate cu panouri fotovoltaice, astfel incat să permită chiriaşilor să îşi acopere 30% din consumul de energie din surse regenerabile şi un cost de ocupare mai mic.

Pe lângă hubul din zona de Nord-Vest a Capitalei, dezvoltatorul lucrează la o serie de proiecte în Brăila, Ploieşti şi Bacău.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial