ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&Element Industrial. Ştefan Toma, Wolf-E Robotics, un business cu aparate de dezinfecţie: Toate operaţiunile se întâmplă lângă Ploieşti. Dacă ajungem la export, ne vom gândi şi la spaţii logistice în restul ţării

26.10.2021, 00:06

Fondatorii Wolf-E au dezvoltat până acum parteneriate şi cu spitalele publice, şi cu cele private. Cu cele publice colaborează prin parteneri distribuitori care vând către ele, iar dintre jucătorii privaţi, un partener este deja Enayati Medical City.

Wolf-E Robotics, un business fondat de trei antreprenori care produc lângă Ploieşti aparate de purificare a aerului, vrea să ajungă în cât mai multe spitale, clădiri de birouri, şcoli şi chiar în transportul public, iar din acest an face demersuri pentru a-şi trimite produsele şi la export.

„Vrem, pe termen mediu şi lung, ca standardul pe care îl dezvoltăm noi să ajungă la cât mai mulţi beneficiari. Sperăm ca, în câţiva ani, să ajungem în toate zonele aglomerate, unde riscul de infecţie este crescut. Sperăm să scădem incidenţa concediului medical în mediul corporate“, a spus Ştefan Toma, unul dintre fondatorii afacerii, la emisiunea online ZF Logistica Businessului, un proiect realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Element Industrial.

Businessul Wolf-E a apărut în primăvara anului 2020, când cei trei fondatori – Ştefan Toma, Octavian Iosif şi Ciprian Păltineanu – au certificat un produs pentru a reduce impactul infecţiilor din mediul sanitar.

„Am remarcat că cererea este mare şi că e vorba despre o industrie care până acum nu a atras atenţia. Am început să colaborăm cu distribuitori, pentru a înţelege care sunt nevoile spitalelor astfel încât să-şi ţină spitalele sigure şi am creat un IoT instalat pe toate device-urile noastre, o aplicaţie pentru dezinfecţiile care se fac în spitale folosindu-se aparatele noastre.“

Wolf-E constă în două categorii mari de produse: unele pot fi folosite în prezenţa oamenilor şi dezinfectează continuu aerul, iar celelalte nu se folosesc în preajma persoanelor, fiind utilizate mai ales în spitale şi dezinfectând orice suprafaţă din câmpul vizual. Costurile pleacă de la 2.500 de lei şi pot ajunge la 100.000 de euro, în funcţie de puterea instalată, autonomie şi altele.

„Toate operaţiunile se întâmplă lângă Ploieşti, la Blejoi, pe baza de producţie a unuia dintre cofondatori, care are un business de confecţii metalice. Ne-am mutat într-o parte a uneia dintre hale, unde ne ocupăm de confecţii metalice, lăcătuşerie, vopsitorie, sudură şi asamblare.“

„Ar fi fost foarte complicat pentru noi dacă ar fi trebuit să apelăm la furnizori externi care să facă toate aceste subansamble. Componentele le cumpărăm de la Philips“, mai spune Ştefan Toma.

Spaţiul pe care cei trei antreprenori îl au la dispoziţie este destul de ofertant, adaugă el, însă ei se gândesc să construiască un spaţiu separat pe aceeaşi platformă, unde să izoleze activităţile pentru Wolf-E.

„Deocamdată am livrat doar pentru piaţa din România. În noiembrie vom fi aglomeraţi pentru că ne propunem să ieşim peste hotare. Dacă vom reuşi să încheiem parteneriate de export, vom vedea în ce măsură ar putea deveni oportun să avem spaţii de depozitare în restul ţării. Până acum, am vândut preponderent în zona Bucureştiului, iar prin intermediul distribuitorilor am ajuns în toate zonele ţării.“

Fondatorii Wolf-E au dezvoltat până acum parteneriate şi cu spitalele publice, şi cu cele private. Cu cele publice colaborează prin parteneri distribuitori care vând către ele, iar dintre jucătorii privaţi, un partener este deja Enayati Medical City, un centru medical dezvoltat de grupul Enayati, controlat de medicul Wargha Enayati, cel care a pus bazele reţelei Regina Maria în urmă cu mai bine de 20 de ani, şi de grupul italian Monza. Acolo, Wolf-E a dotat toate spaţiile comune şi cabinetele de consultaţie cu dispozitive de dezinfecţie.

„Înainte de pandemie nu ne-am aplecat spre zona aceasta de dezinfecţie. Pe măsură ce ne-am informat tot mai mult, am realizat că suntem într-un moment în care pandemia ar putea aduce schimbări fundamentale în atitudinea noastră faţă de aerul pe care îl respirăm. Miza este mult mai mare decât Covid.“

Investiţia iniţială în WOLF-e Robotics a fost de aproximativ 30.000 de euro, iar în timp a depăşit 150.000 de euro, o parte obţinuţi de la doi investitori strategici, iar restul, profit reinvestit, la care se adaugă mii de ore de voluntariat din partea fondatorilor.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.