ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Element Industrial. Paul Niţă, ID Logistics: De doi-trei ani, Moldova a devenit interesantă pentru piaţa de logistică. Dacă se va dezvolta transportul maritim, vom vedea interes şi în zona Constanţa

28.09.2021, 00:07

♦ În 2020, ID Logistics România a înregistrat o cifră de afaceri de 93 de milioane de lei (circa 19 mil. euro), iar pentru 2021 estimează un business de 22 mil. euro ♦ ID Logistics are două depozite în zona Chiajna, unul în Ştefăneşti şi unul în Deva.

Un nou val al pandemiei nu va mai aduce la fel de multă panică în rândul oamenilor precum primul, este de părere Paul Niţă, general manager la ID Logistics România, subsidiara locală a unui furnizor de servicii logistice originar din Franţa. Astfel, companiile din logistică nu ar trebui să mai facă faţă unor probleme atât de mari legate de disponibilitatea spaţiilor.

„Acum ne bazăm pe elementul de cunoaştere. Deja ştim că, în orice fel de lockdown, nu va mai apărea panica. Consumatorii, trecând deja printr-o experienţă similară, ştiu că produsele nu vor dispărea de pe raft. În schimb, e posibil să varieze cererea“, a spus Paul Niţă la emisiunea online ZF Logistica Businessului, un proiect realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Element Industrial.

În martie 2020, când tot ceea ce se putea întâmpla în decurs de câteva luni era neprevăzut, companiile din logistică au fost nevoite să-şi dezvolte partea de flexibilitate.

„Până atunci, ştiam că luna aprilie reprezintă un anumit procent din vânzările anuale, ne aşteptam la o anumită cantitate, un anumit volum. Dar Paştele a fost fix în mijlocul lockdownului, aşa că lucrurile s-au schimbat. Cred că preferinţele clienţilor noştri s-au dus mult către flexibilitate. Obişnuinţele trecutului nu mai sunt suficiente.“

Cea mai grea încercare pentru ID Logistics a fost panica legată de eventualitatea îmbolnăvirii angajaţilor.

„Apoi, oamenii au dat năvală în magazine. A trebuit să prioritizăm, să vedem ce produse trebuie să plece primele. Panica iniţială ne-a ajutat să luăm măsuri foarte repede.“

ID Logistics este un furnizor de servicii logistice înfiinţat în 2001 în Franţa, de către Eric Hemar. Astăzi, compania este prezentă în Europa, Asia, Africa, America de Nord şi de Sud, unde a pătruns prin expansiune directă sau achiziţii de companii. La nivel de grup, businessul a ajuns anul trecut la 1,6 miliarde de euro.

În România, ID Logistics a intrat în 2017, prin câştigarea unei licitaţii pentru Carrefour, pentru operarea unei platforme de 65.000 de metri pătraţi în Chiajna.

„Clienţii cu care lucrăm în Franţa şi Spania au preferat să aleagă ID Logistics şi în alte ţări. De aceea, intrarea în România s-a făcut prin Carrefour, apoi am continuat cu Auchan, în Ştefăneşti.“

În prezent, ID Logistics are două depozite în zona Chiajna, unul în Ştefăneşti şi unul în Deva, zone strategice pentru clienţii din portofoliu. De altfel, Paul Niţă este de părere că spaţiile industriale ar trebui să fie în zone unde există consum, de aceea Bucureştiul creşte rapid.

„România, alături de alte cinci ţări, este inclusă într-un cluster cu cel mai mare potenţial de creştere pentru grupul ID Logistics. În ţări precum Franţa şi Spania, creşterea nu mai poate fi atât de spectaculoasă.“

Astăzi, grupul operează în România în total 180.000 de metri pătraţi de platforme, atât pentru companii din industria de food, cât şi pentru non-food. Pe lângă logistică, grupul mai furnizează şi servicii de transport. Pe viitor grupul vrea să se extindă şi în alte domenii în afară de retail, precum FMCG, e-commerce, fashion sau high-tech.

„De doi-trei ani, Moldova a devenit interesantă, astfel încât apar construcţii noi şi în această zonă. După părerea mea, în următorii ani, vom vedea şi în zona Constanţa interes, dacă transportul maritim se va dezvolta acolo. Consumul şi infrastructura sunt legate. Când infrastructura te ajută puţin, începi să cari şi astfel consumul poate să genereze din ce în ce mai multă cerere. Moldova a generat un consum relativ mic, drept urmare nu am văzut interes până acum câţiva ani. Dar în ultimii ani, jucătorii mari au ales să meargă în direcţia asta, iar consumul va genera din ce în ce mai multe depozite“, spune

Chiriile în spaţiile operate de ID Logistics variază în funcţie de tipul clădirii şi de utilaje şi pornesc de la 3,3-3,5 euro/mp, crescând în funcţie de specificitatea depozitului. Grupul nu intenţionează să dezvolte propriile spaţii logistice, ci vrea să continue să opereze depozite pe care să le închirieze pe termen mediu şi lung.

„Am investit câteva milioane de euro în România. Ne-am consolidat poziţia şi continuăm să dezvoltăm parteneriate. Procentul nostru de creştere estimăm că va fi între 10 şi 20% pe an. Ne focusăm şi pe partea de transport. Disponibilitatea unui spaţiu astăzi este foarte importantă. Văd o oarecare scurtare a termenului din partea clientului între momentul semnării şi momentul disponibilităţii.“

În 2020, ID Logistics România a înregistrat o cifră de afaceri de 93 de milioane de lei (circa 19 mil. euro) şi un profit de 1,9 milioane de lei, iar pentru 2021 estimează un business de 22 mil. euro. Compania are 1.150 de angajaţi.

„Numărul de angajaţi (alocat fiecărui depozit – n. red.) este strict legat de volumele care se rulează în spaţii. Dacă sunt produse non-food, numărul de angajaţi nu e nevoie să fie mare. Dar sunt şi depozite mici, cu temperatură controlată şi rulaj mare, unde numărul de angajaţi creşte.“

 
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.