♦ Compania care îşi desfăşoară întreaga producţie în Topoloveni a investit de-a lungul anilor peste un milion de euro în capacităţile de depozitare şi de producţie pe care le are astăzi.
Sonimpex Topoloveni, compania care deţine brandul Magiun de Topoloveni, lucrează la circa un sfert din capacitatea de producţie disponibilă, scopul fiind să crească această pondere în perioada următoare. Pentru dezvoltare, compania are la dispoziţie un teren de 10.000 de metri pătraţi în Topoloveni, judeţul Argeş.
„Avem o capacitate totală de 1.000 de tone de magiun, zacuscă şi alte produse, dar lucrăm cam la 25-30% din această capacitate. Deţinem o fabrică în care avem mai multe utilaje pentru magiun, zacuscă, sarmale, bulion, iar echipamentele se pot adapta în funcţie de nevoile pe care le avem la un moment dat, în funcţie şi de sezon. Avem un depozit aferent, dar preferăm să producem şi să trimitem produsele în cel mai scurt timp către consumatorul final“, a spus Bibiana Stanciulov, fondatoarea Sonimpex Topoloveni, în emisiunea online ZF Logistica businessului.
Compania îşi desfăşoară întreaga producţie în Topoloveni şi a investit de-a lungul anilor peste un milion de euro în capacităţile de depozitare şi de producţie pe care le are astăzi. „În orice moment putem extinde depozitul. Avem la dispoziţie o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi de teren, din care sunt ocupaţi cu construcţii 4.400 de metri pătraţi în prezent, deci avem loc pentru extindere.“
Bibiana Stanciulov spune că, în totalul cifrei de afaceri pe care o generează brandul Magiun de Topoloveni, online-ul începe să cântărească tot mai mult, ajungând să reprezinte astăzi aproximativ 15% din vânzări. Compania vinde, de asemenea, prin intermediul a două magazine proprii aflate în Bucureşti, care contribuie cu 10%, dar şi prin intermediul reţelelor de supermarketuri. Cu excepţia Lidl şi Cora, brandul se regăseşte în toate marile lanţuri.
„Începutul de an se suprapune cu începutul postului, aşa că anul a început bine pentru noi, produsele noastre fiind căutate în această perioadă. Ne adaptăm sezonului şi perioadei cu post şi facem produse pe bază de fasole boabe. Urmează urzicile, apoi aşteptăm fructele. Lucrăm pe toată durata anului. Suntem însă afectaţi de disfuncţionalităţile din zona utilităţilor.“
În 2021, Sonimpex Topoloveni a înregistrat afaceri de 5 milioane de lei, continuând trendul ultimilor ani, de creştere de la un an la altul.
„Suntem o echipă formată din 30 de oameni, iar în perioada de toamnă lucrăm şi cu zilieri, atunci volumul de muncă fiind mai mare. Portofoliul nostru numără 40 de produse. Toată activitatea are loc în Topoloveni şi, deşi avem dreptul să cumpărăm materii prime din toată Uniunea Europeană, noi
Următorul plan al antreprenoarei este să pună în funcţiune o centrală în care să poată produce energia necesară fierberii fructelor şi a legumelor, folosind sâmburii de fructe.
„Nu este ieftin şi e nevoie de foarte multă muncă, dar aşa am mai putea reduce cheltuielile.“
Fabrica de magiun de la Topoloveni are o istorie îndelungată, fiind înfiinţată în 1914, drept prima fabrică de acest fel din ţară, cunoscută sub denumirea de „Cooperativa din Topoloveni“. În 2001, ea a fost cumpărată de Sonimpex şi a fost repusă în funcţiune după o perioadă de pauză. Magiunul de Topoloveni, realizat acum sub coordonarea antreprenoarei Bibiana Stanciulov, este înregistrat ca produs cu Indicaţie Geografică Protejată la nivel european.
Pe lângă magiun, compania mai fabrică zacuscă, tocăniţă, dulceaţă, bulion, dar şi alte tipuri de produse conservate sub brandul „Produs de Topoloveni“, alături de produsele „Drag de România“, marca privată a retailerului Carrefour.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE