ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Bibiana Stanciulov, Magiun de Topoloveni: Avem la dispoziţie 10.000 de metri pătraţi de teren, din care 4.400 sunt ocupaţi cu construcţii. Putem oricând să ne extindem

29.03.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Compania care îşi desfăşoară întreaga producţie în Topoloveni a investit de-a lungul anilor peste un milion de euro în capacităţile de depozitare şi de producţie pe care le are astăzi.

Sonimpex Topoloveni, compania care deţine brandul Magiun de Topoloveni, lucrează la circa un sfert din capacitatea de producţie dispo­nibilă, scopul fiind să crească această pondere în perioada următoare. Pentru dezvoltare, compania are la dispoziţie un teren de 10.000 de metri pătraţi în Topoloveni, judeţul Argeş.

„Avem o capacitate totală de 1.000 de tone de magiun, zacuscă şi alte produse, dar lucrăm cam la 25-30% din această capacitate. Deţinem o fabrică în care avem mai multe utilaje pentru magiun, zacuscă, sarmale, bulion, iar echipamentele se pot adapta în funcţie de nevoile pe care le avem la un moment dat, în funcţie şi de sezon. Avem un depozit aferent, dar preferăm să producem şi să trimitem produsele în cel mai scurt timp către consumatorul final“, a spus Bibiana Stanciulov, fondatoarea Sonimpex Topoloveni, în emisiunea online ZF Logistica businessului.

Compania îşi desfăşoară întreaga producţie în Topoloveni şi a investit de-a lungul anilor peste un milion de euro în capacităţile de depo­zitare şi de producţie pe care le are astăzi. „În orice moment putem extinde depozitul. Avem la dispoziţie o supra­faţă de 10.000 de metri pătraţi de teren, din care sunt ocupaţi cu con­struc­ţii 4.400 de metri pătraţi în pre­zent, deci avem loc pentru extindere.“

Bibiana Stanciulov spune că, în totalul cifrei de afaceri pe care o gene­rează brandul Magiun de Topoloveni, online-ul începe să cân­tă­rească tot mai mult, ajungând să reprezinte astăzi aproximativ 15% din vânzări. Compania vinde, de ase­me­nea, prin intermediul a două ma­ga­zine proprii aflate în Bucureşti,  care contribuie cu 10%, dar şi prin in­ter­mediul reţelelor de super­mar­keturi. Cu excepţia Lidl şi Cora, bran­dul se regăseşte în toate marile la­nţuri.

„Începutul de an se suprapune cu începutul postului, aşa că anul a început bine pentru noi, produsele noastre fiind căutate în această perioadă. Ne adaptăm sezonului şi perioadei cu post şi facem produse pe bază de fasole boabe. Urmează urzicile, apoi aşteptăm fructele. Lucrăm pe toată durata anului. Suntem însă afectaţi de disfunc­ţio­nalităţile din zona utilităţilor.“

În 2021, Sonimpex Topoloveni a înregistrat afaceri de 5 milioane de lei, continuând trendul ultimilor ani, de creştere de la un an la altul.

„Suntem o echipă formată din 30 de oameni, iar în perioada de toamnă lucrăm şi cu zilieri, atunci volumul de muncă fiind mai mare. Portofoliul nostru numără 40 de produse. Toată activitatea are loc în Topoloveni şi, deşi avem dreptul să cumpărăm materii prime din toată Uniunea Europeană, noi

Următorul plan al antreprenoarei este să pună în funcţiune o centrală în care să poată produce energia necesară fierberii fructelor şi a legumelor, folosind sâmburii de fructe.

„Nu este ieftin şi e nevoie de foarte multă muncă, dar aşa am mai putea reduce cheltuielile.“

Fabrica de magiun de la Topoloveni are o istorie îndelungată, fiind înfiinţată în 1914, drept prima fabrică de acest fel din ţară, cunoscută sub denumirea de „Cooperativa din Topoloveni“. În 2001, ea a fost cumpărată de Sonimpex şi a fost repusă în funcţiune după o perioadă de pauză. Magiunul de Topoloveni, realizat acum sub coordonarea antreprenoarei Bibiana Stanciulov, este înregistrat ca produs cu Indicaţie Geografică Protejată la nivel european.

Pe lângă magiun, compania mai fabrică zacuscă, tocăniţă, dulceaţă, bulion, dar şi alte tipuri de produse conservate sub brandul „Produs de Topoloveni“, alături de produsele „Drag de România“, marca privată a retailerului Carrefour.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial