ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Marian Şeitan, Mediapost Hit Mail: O să ne extindem spaţiile de depozitare cu 20% în fiecare an. Am crescut cu peste 100% în 2020 şi cu 42% în 2021, deoarece clienţii noştri au crescut foarte mult şi am adăugat clienţi noi, de exemplu SanoVita

17.02.2022, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ „. Suntem, de asemenea, foarte prezenţi în piaţa de e-commerce de cărţi, care are un potenţial foarte mare“, spune Marian Şeitan.

Grupul de marketing direct Mediapost Hit Mail, controlat de o filială a Poştei Franceze, şi-a planificat extinderi anuale ale suprafeţei de depozitare pe care o are, pe fondul creşterilor prognozate pentru piaţa de e-commerce.

„Ne-am mutat într-un depozit nou exact înainte de pandemie, am fost inspiraţi. Ne-am extins depozitul de la 4.500 de metri pătraţi la 10.000 de metri pătraţi în 2019. Apoi, anul trecut am crescut la 12.500 de metri pătraţi, iar anul acesta dorim să mai adăugăm 2.000 de metri pătraţi. O să ne extindem, cred eu, cu 20% în fiecare an. Depozitul nos­tru se află în Dragomireşti, în zona perfect opti­mi­zată pentru logistică de e-commerce, în nord-vestul Bucu­reştiului“, a spus Marian Şeitan, fon­dator şi director ge­ne­ral al Mediapost Hit Mail, la emi­siunea online ZF Logistica Businessului, un proiect realizat de ZF în parteneriat cu Element Industrial.

Mediapost Hit Mail şi-a început acti­vitatea ca o firmă de prestări servicii pentru companiile de mar­keting, pentru agenţiile de publicitate sau de­par­ta­men­tele de marketing ale com­pa­niilor. Ulterior, compania s-a spe­cia­li­zat în co­municare one-to-one, multi­canal, lo­gistică pentru promoţie la con­su­mator, iar astăzi are şi o divizie de dis­tribuţie de pliante. „Pe măsură ce ca­pa­cităţile noastre logistice s-au dez­vol­tat, am început să ne adresăm şi lo­gis­ticii de e-commerce şi am creat un pro­dus care se numeşte Fulfill.ro, care preia întreaga logistică a magazinelor on­line, astfel încât firmele de e-commerce să se poată concentra pe core-businessul lor.“

Grupul are şi o firmă de digital marketing, una de marketing de fide­li­z­are, una de marketing automation şi a dezvoltat şi o divizie de soluţii de geomarketing.

„Avem trei divizii care se mişcă cu foarte mare aplomb de când a început pandemia: logistica de e-commerce, care se datorează creşterii acestei industrii, apoi businessul de fidelizare, care creşte cu 50% în fiecare an, şi divizia de marketing automation“, spune Marian Şeitan.

Ponderea e-commerce în totalul vânzărilor cu amănuntul era, înainte de pandemie la 7-8%, ajungând în 2020 la 10-11%, spune managerul. El adaugă, citând datele Institutului Naţional de Statistică, şi că piaţa de e-commerce a crescut în 2020 cu 39,7% la lei şi în 2021 cu 10,3% la lei. Pentru acest an, Marian Şeitan anti­cipează o creştere a pieţei de e-commerce între 10 şi 15%.

„Noi am crescut cu peste 100% în 2020 şi cu 42% în 2021, deoarece clienţii noştri au crescut foarte mult şi am adăugat clienţi noi, de exemplu SanoVita. Suntem, de asemenea, foarte prezenţi în piaţa de e-commerce de cărţi, care are un potenţial foarte mare. În viitor, cred că va creşte şi numărul firmelor de e-commerce care nu îşi gestionează singure logistica. În acest moment, ponderea acestora e foarte mică, până în 5%. În vest, această pondere ajunge la 20%. La noi, clientul de e-commerce vrea tot timpul să-şi vadă produsele, să aibă control.“

În depozitul din Dragomireşti, Mediapost Hit Mail depozitează în principal cărţi, cosmetice, produse home & deco, acesta fiind momentan singurul centru logistic al companiei, care vrea să se concentreze în continuare pe această zonă geografică. Investiţiile aici au ajuns la 500.000 de euro. Mediapost Hit Mail este însă prezent şi în Bulgaria, unde a inaugurat în 2021 un depozit de 1.900 de metri pătraţi, în care a investit între 150.000 şi 200.000 de euro. Pentru 2022, bugetul de investiţii prevăzut este de 400.000 de euro pentru România şi Bulgaria.

„Acolo, depozitele sunt mai puţin evoluate decât cele din Bucureşti, din punct de vedere al dotărilor. În Bulgaria, piaţa de depozitare este mai scumpă, deoarece nu este o ofertă foarte mare.“

În centrul logistic, Mediapost Hit Mail este chiriaş într-un proiect dezvoltat de WDP, şi nu proprietar, deoarece, spune Marian Şeitan, închiriind, există posibilitatea mutării atunci când businessul creşte.

„În afară de România şi Bulgaria, grupul Mediapost mai are businessuri în Franţa, Spania şi Portugalia. Ne mai uităm la Ungaria, dar nu suntem foarte decişi, deoarece climatul economic acolo nu este foarte bun.“

Circa 150 din cei 750 de angajaţi ai Mediapost Hit Mail lucrează în logistică. Ceilalţi lucrează în call-center, în distribuţia de pliante, în procesarea de date, loyalty şi digital marketing.

„Lucrăm în acest moment pentru 20 din cele mai mari 50 de companii din România şi pentru 15 din cele mai mari 20 de agenţii de publicitate. Cei mai mulţi clienţi vin din FMCG, o pondere mare o au şi lanţurile de magazine, telecom, bănci, firme de asigurări, firme de utilităţi. Toţi au nevoie de comunicare cu clienţii“, mai spune fondatorul Mediapost Hit Mail, care împlineşte luna aceasta 25 de ani de activitate.

Mediapost Hit Mail este din 2009 parte a grupului francez La Poste (Poşta Franceză), cu o cifră de afaceri de peste 31 miliarde de euro în 2020. Mediapost Hit Mail asigură logistica pentru promoţiile de consumatori, cluburi de fidelizare, comerţ electronic, materiale promoţionale şi materiale POS, precum şi soluţii de comunicare integrată multicanal, loializare şi marketing automation.

Din grupul Mediapost fac parte companiile Mediapost Hit Mail (specializată în logistica promoţiilor, logistica e-commerce şi comunicare one-to-one cu clientul), Interactions (care face marketing digital), Inbox Marketing (care se ocupă de distribuţia de pliante în căsuţele poştale şi geomarketing), Mediapost Martech (marketing automation, partener Hubspot) şi Create Direct (club de fidelizare).

Antreprenorul Marian Şeitan a pus bazele companiei de direct marketing Hit Mail în 1997, la câteva luni de la terminarea studiillor. Absolvent al Facultăţii de Relaţii Economice Internaţionale din cadrul ASE Bucureşti, el a primit o bursă în Franţa, unde a studiat marketingul direct şi s-a întors în ţară pentru a fonda o companie care oferea servicii de marketing direct, distribuţie de pliante în cutii poştale şi management de baze de date.

În 2008, Şeitan a bătut palma cu o filială a Poştei Franceze, când a vândut 60% din companie, iar în 2015 a semnat exitul, prin vânzarea restului de 40% acţiuni. El a rămas la conducerea companiei, având un contract de management.

 

O campanie editorială realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Element Industrial.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial