ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Mădălina Stănescu, Optimized: În retailul online sunt mai multe provocări în 2023 decât erau în 2021

31.10.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Campania de Black Friday, când vor exista cele mai mari reduceri din an, este cea mai aglomerată perioadă pentru curieri. Ultimele două luni, cu Black Friday şi sărbătorile de iarnă, contribuie cel mai mult la businessul anual al unui retailer online.

„Sunt mai multe provocări acum, în 2023, decât în 2021 pe online. Odată cu ridicarea restricţiilor în 2022 şi incertitudinilor financiare vedem o scădere a retailului online. Dacă ne uităm la share-ul online-ului din total retail, în august era la 5%, iar acum doi ani vorbeam de 10-12%. În acelaşi timp avem o competiţie tot mai mare în online. Avem mai multe branduri, locale şi internaţionale dar şi o maturitate a sectorului“, a spus Mădălina Stănescu, fondatoarea agenţiei de marketing Optimized, specializată în campanii pe platforme precum Google, Facebook, Instagram, YouTube şi Bing Ads, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & ELI Parks.

Anul 2023 deşi a adus mai multă predictabilitate în piaţă faţă de ultimii ani marcaţi de pandemie, război şi inflaţie record, spun curierii, s-a observat o încetinire a consumului, oamenii au fost mult mai atenţi la cheltuieli.

Ea consideră că prezenţa jucătorilor mici, medii sau mari pe platformele de căutare precum Google sau Facebook sau pe alte aplicaţii este importantă deoarece utilizatorii petrec din ce în ce mai mult timp pe acestea, iar, în contextul medical actual, tendinţa consumatorilor de a achiziţiona online se menţine.

De asemenea, Mădălina Stănescu spune că este mai bine ca jucătorii să aibă campanii de marketing şi promovare pe diferite canale – atât online, cât şi offline.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial