ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Lidia Faţi, Dacris: Ne gândim să facem o reţea de huburi în regiunile importante ale ţării, câteva centre logistice în care să fim chiriaşi. Am renunţat la ideea de a fi proprietari ai depozitelor

24.05.2022, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În 2020, Dacris a renunţat la depozitele proprii din Otopeni, cu o suprafaţă de 3.000 de metri pătraţi, şi s-a mutat într-un spaţiu Logicor din Mogoşoaia, pentru o mai mare flexibilitate.

Dacris, o companie care importă şi distribuie produse de papetărie şi echipamente pentru birouri, deţinută de familia Faţi, vrea să dezvolte o reţea de huburi în regiunile importante din România, pentru a-şi optimiza activitatea de distribuţie.

„Am închiriat un spaţiu logistic în Mogoşoaia, mai avem un spaţiu de depozitare în Constanţa, aflat în proprietatea noastră, şi încă unul unde funcţionează tipografia. În restul ţării avem doar reprezentanţe şi agenţi de vânzări. Ne gândim însă să avem nişte huburi în regiunile importante ale ţării, câteva centre logistice în viitorul nu foarte îndepărtat, în care să fim chiriaşi, pentru că am renunţat la ideea de a fi proprietari. Ne gândim la Moldova, Transilvania şi Oltenia, dar totul depinde de accesul la drumuri principale, pentru a facilita transportul mărfii noastre.

Momentan, livrăm în ţară cu firme de curierat, iar în Bucureşti „ cu flota proprie, a spus Lidia Faţi, cofondatoare Dacris, la emisiunea online ZF Logistica Businessului.

În 2020, Dacris a renunţat la depozitele proprii din Otopeni, cu o suprafaţă de 3.000 de metri pătraţi, şi s-a mutat într-un spaţiu Logicor din Mogoşoaia, pentru o mai mare flexibilitate.

„Spaţiile proprii deveniseră neîncăpătoare, iar 2020 ne-a dat timpul necesar unei mutări. Acum avem un spaţiu modular, ne putem extinde foarte uşor. Am pornit de la 3.000 mp în Otopeni şi am ajuns aici la 5.000 mp, suprafaţă pe care, probabil, într-un an şi jumătate-doi, va trebui s-o extindem. Acum depozităm foarte multă hârtie, pentru că ne-am asigurat că avem stocuri suficiente, în condiţiile unui shortage (penurie „ trad.) la nivel global. Chiar şi cu un preţ dublat, nu se găseşte hârtie, după ce s-au închis fabrici de profil şi după declanşarea războiului dintre Rusia şi Ucraina, care erau mari furnizori pe această piaţă.î

Mutarea activităţii logistice din Otopeni în Mogoşoaia a venit şi ca urmare a faptului că spaţiile pe care Dacris le deţinea creau probleme în a pregăti şi livra marfa, necesitând multe mişcări şi manipulări care duceau la pierderi de timp.

„Recomand totdeauna un spaţiu logistic precum cel în care suntem acum. Economisim timp, efort, suprafaţa desfăşurată este foarte utilă, rafturile sunt organizate eficient. Avem o flexibilitate foarte mare, scade timpul de livrareî, a mai spus Lidia Faţi.

Businessul Dacris a pornit prin a vinde papetărie, însă astăzi gamele de produse pe care compania le vinde sunt mai variate şi ţintesc un model de distribuţie atât B2B (business to business), cât şi B2B2C (business to business to consumer).

„Avem clasica papetărie, produse de tipar pe care le facem în tipografia proprie, produse de curăţenie, mobilier de birou şi echipamente de protecţie, ultimele trei categorii fiind în dezvoltare în ultima perioadă. Oferim orice ar putea consuma o companie.î

În 2020, Dacris şi-a menţinut nivelul de business la acelaşi nivel cu 2019, anul premergător pandemiei, iar trendul a continuat şi în 2021, când cifra de afaceri a fost de 23 de milioane de euro. Pentru 2022, familia Faţi estimează o creştere de 15% a cifrei de afaceri.

„Acum suntem foarte bine, se simte foarte mult că s-au reluat activităţile, anul a început în forţă. S-au deschis şi şcolile, iar asta este foarte important, apetitul familiilor de a cumpăra rechizite a revenit. Vom avea un back to school cum nu a mai fost de trei ani, apetitul pentru înnoire al oamenilor este foarte ridicat. Totodată, ne dezvoltăm foarte mult în onlineî, a mai spus Lidia Faţi.

Bazele companiei Dacris au fost puse în 1994, de Lidia Faţi, împreună cu soţul ei, Dan Faţi şi cu fratele acestuia, Claudiu Faţi. Cei trei şi-au început afacerea de familie prin deschiderea unui magazin în Constanţa. De atunci, compania a crescut constant, chiar şi în condiţii de criză, extinzându-se cu birouri şi în alte oraşe ale ţării, dar şi prin dezvoltarea propriei tipografii. Compania şi-a extins prezenţa şi în online, prin două magazine, unul dedicat companiilor şi altul consumatorilor. În 2016, Dacris a cumpărat Echo Plus din Timişoara, o companie specializată în vânzarea telefonică de consumabile pentru copiatoare şi imprimante. Businessul Dacris este operat prin trei companii „ Echo Plus, Dacris Impex şi Dacris Prod.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial