ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Ionel Ciucioi, Vrancart: „Avem multe colaborări cu mici businessuri din Adjud şi din jur care lucrează pentru noi pe partea de logistică. Astfel putem avea stabilitate“. Doar de la fabrica Vrancart din Adjud pleacă zilnic în jur de 50 de camioane cu marfă - hârtie şi carton

12.09.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

 â™¦ Planurile companiei sunt pentru a se dezvolta în continuare în Vrancea, având de mai multă vreme pe masă un proiect pentru punerea în funcÅ£iune a încă unei maÅŸini de hârtie igienică ♦ Managementul va decide însă exact când va da startul în funcÅ£ie de fondurile disponibile.

Colaborarea cu businessurile loca­le, mici, este soluţia care s-a dove­dit cea mai eficientă din punct de vede­re logistic pentru producă­torul de hâr­tie şi cartoane Vran­cart, a cărui princi­pală activitate de producţie se află în oraşul Adjud din judeţul Vrancea.

„Avem multe colaborări cu mici busi­nessuri din Adjud şi din jur care lu­crează pentru noi, mai ales pe partea de transport, de întreţinere, diverse atelie­re. Astfel, am creat un nucleu de mici firme colaboratoa­re. Pe lângă cei 850 de angajaţi pe care îi avem în fabrică, cel puţin încă jumătate din acest număr reprezintă anga­jaţii firme­lor partenere din zonă“, a spus Ionel Ciucioi, director general la Vrancart, la emisiunea online ZF Logistica Busi­nessului.

Ambalajele necesită foarte multă logis­tică, iar costul de transport a crescut foarte mult în ultimul an, astfel că această com­ponentă este tratată cu mare atenţie la nivelul Vrancart.

„Doar de la fabrica din Adjud pleacă zilnic în jur de 50 de camioane cu marfă - hârtie şi car­ton. Costurile au fost în creşte­re, iar logistica este o componentă foarte im­portantă pentru in­dustria noastră. Deoa­rece o bună parte din transpor­tatorii cu care lucrăm sunt firme mici din Adjud sau din jur, avem o stabilitate din acest punct de vedere. Cam jumătate din nece­sarul nostru de transport este realizat de aceste companii.“

În afară de Adjud, Vrancart mai are o fabrică de hârtie şi carton la Râmnicu Vâlcea, una de ambalaje din carton ondulat la Târgu-Mureş şi una de şerveţele şi hârtie igienică la Braşov. La nivel naţional, com­pania are o reţea de 20 de centre de colec­tare de hârtie şi carton, pe care le foloseşte ca mate­rie primă în procesul de producţie, colectând aproximativ 150.000 de tone pe an, în principal de la companii.

„De asemenea, în domeniul reciclării dezvoltăm la Adjud o a doua firmă, Vrancart Recycling, un proiect de 30 de milioane pe care îl facem cu ajutor de stat şi prin care ne propunem să tratăm deşeurile de plastic, lemn şi hârtie greu reciclabile pentru a le valorifica energetic printr-o centrală de cogenerare care ne va permite să reducem cu 40% consumul de energie la nivelul Vrancart. Proiectul va fi finalizat la începutul anului viitor.“

Mai mult, Vrancart a investit şi într-un parc solar de 1 MW care este deja funcţio­nal şi a lansat licitaţiile pentru un altul, de 20 MW, pe o fostă haldă de deşeuri, care va fi gata până la jumătatea anului viitor. Investiţiile pentru cele două parcuri sunt de 20 de milioane euro.

„Fiecare fabrică Vrancart are depozit propriu. Din toate suprafeţele pe care le ocupăm, spaţiile de depozitare reprezintă cel puţin 40%. De asemenea, avem şi trei depozite închiriate în zone unde conside­răm că este mai eficient să facem distribuţia astfel.“

Din punctul de vedere al producţiei, Ionel Ciucioi spune că piaţa de hârtie este un domeniu în care se lucrează mult cu automatizări, însă acest lucru aduce şi nevoia de a avea oameni pregătiţi în acest sens.

„În total, avem în jur de 1.350 de angajaţi, dintre care 800 sunt la fabrica din Adjud, unde avem două maşini de hârtie care lucrează non-stop. La Adjud avem angajaţi şi de la Oneşti, Bacău, chiar şi de la Bucureşti.“

Planurile companiei sunt pentru a se dezvolta în continuare în Vrancea, având de mai multă vreme pe masă un proiect pentru punerea în funcţiune a încă unei maşini de hârtie igienică. Managementul va decide însă exact când va da startul în funcţie de fondurile disponibile. În acest sens, compania se uită cu interes şi către o eventuală finanţare prin PNRR.

Activitatea Vrancart se derulează nu doar pe piaţa locală, ci şi la export, cu precădere în ţările vecine cu România.

„Cele mai cunoscute produse ale noastre sunt brandurile de hârtie igienică Mototol şi Papely, dar producem şi foarte mult private label pentru diverse lanţuri de supermarketuri. Producem şi ambalaje din carton ondulat, dar nu sub numele Vrancart, fiind pentru clienţii noştri din diferite industrii. De asemenea, exportăm în ţările din jurul României. Un sfert din producţia de hârtie şi carton merge la export, iar pe partea de hârtie igienică şi şerveţele colaborăm cu reţeaua Lidl pentru care exportăm marcă proprie în cinci ţări.“

Vrancart a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 526 de milioane de lei, în creştere cu 35% faţă de anul precedent, iar pentru 2023 compania estimează 490 de milioane de lei. Profitul de 23,7 milioane de lei înregistrat anul trecut a fost de peste două ori mai mare faţă de anul anterior, iar numărul mediu de angajaţi a ajuns la 1.202, cu aproximativ 100 peste anul precedent. Din cifra de afaceri, exporturile reprezintă 17%.

Listată la Bursa de Valori Bucureşti, Vrancart are o capitalizare de 205 milioane de lei şi este controlată cu un pachet de 75% din acţiuni de Lion Capital (fosta SIF Banat-Crişana). Al doilea acţionar este Pavăl Holding, deţinut de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl, fondatorii Dedeman, holdingul având 17% din acţiunile Vrancart.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial