♦ Planurile companiei sunt pentru a se dezvolta în continuare în Vrancea, având de mai multă vreme pe masă un proiect pentru punerea în funcţiune a încă unei maşini de hârtie igienică ♦ Managementul va decide însă exact când va da startul în funcţie de fondurile disponibile.
Colaborarea cu businessurile locaÂle, mici, este soluÅ£ia care s-a doveÂdit cea mai eficientă din punct de vedeÂre logistic pentru producăÂtorul de hârÂtie ÅŸi cartoane VranÂcart, a cărui princiÂpală activitate de producÅ£ie se află în oraÅŸul Adjud din judeÅ£ul Vrancea.
„Avem multe colaborări cu mici busiÂnessuri din Adjud ÅŸi din jur care luÂcrează pentru noi, mai ales pe partea de transport, de întreÅ£inere, diverse atelieÂre. Astfel, am creat un nucleu de mici firme colaboratoaÂre. Pe lângă cei 850 de angajaÅ£i pe care îi avem în fabrică, cel puÅ£in încă jumătate din acest număr reprezintă angaÂjaÅ£ii firmeÂlor partenere din zonă“, a spus Ionel Ciucioi, director general la Vrancart, la emisiunea online ZF Logistica BusiÂnessului.
Ambalajele necesită foarte multă logisÂtică, iar costul de transport a crescut foarte mult în ultimul an, astfel că această comÂponentă este tratată cu mare atenÅ£ie la nivelul Vrancart.
„Doar de la fabrica din Adjud pleacă zilnic în jur de 50 de camioane cu marfă - hârtie ÅŸi carÂton. Costurile au fost în creÅŸteÂre, iar logistica este o componentă foarte imÂportantă pentru inÂdustria noastră. DeoaÂrece o bună parte din transporÂtatorii cu care lucrăm sunt firme mici din Adjud sau din jur, avem o stabilitate din acest punct de vedere. Cam jumătate din neceÂsarul nostru de transport este realizat de aceste companii.“
ÃŽn afară de Adjud, Vrancart mai are o fabrică de hârtie ÅŸi carton la Râmnicu Vâlcea, una de ambalaje din carton ondulat la Târgu-MureÅŸ ÅŸi una de ÅŸerveÅ£ele ÅŸi hârtie igienică la BraÅŸov. La nivel naÅ£ional, comÂpania are o reÅ£ea de 20 de centre de colecÂtare de hârtie ÅŸi carton, pe care le foloseÅŸte ca mateÂrie primă în procesul de producÅ£ie, colectând aproximativ 150.000 de tone pe an, în principal de la companii.
„De asemenea, în domeniul reciclării dezvoltăm la Adjud o a doua firmă, Vrancart Recycling, un proiect de 30 de milioane pe care îl facem cu ajutor de stat şi prin care ne propunem să tratăm deşeurile de plastic, lemn şi hârtie greu reciclabile pentru a le valorifica energetic printr-o centrală de cogenerare care ne va permite să reducem cu 40% consumul de energie la nivelul Vrancart. Proiectul va fi finalizat la începutul anului viitor.“
Mai mult, Vrancart a investit ÅŸi într-un parc solar de 1 MW care este deja funcÅ£ioÂnal ÅŸi a lansat licitaÅ£iile pentru un altul, de 20 MW, pe o fostă haldă de deÅŸeuri, care va fi gata până la jumătatea anului viitor. InvestiÅ£iile pentru cele două parcuri sunt de 20 de milioane euro.
„Fiecare fabrică Vrancart are depozit propriu. Din toate suprafeÅ£ele pe care le ocupăm, spaÅ£iile de depozitare reprezintă cel puÅ£in 40%. De asemenea, avem ÅŸi trei depozite închiriate în zone unde consideÂrăm că este mai eficient să facem distribuÅ£ia astfel.“
Din punctul de vedere al producţiei, Ionel Ciucioi spune că piaţa de hârtie este un domeniu în care se lucrează mult cu automatizări, însă acest lucru aduce şi nevoia de a avea oameni pregătiţi în acest sens.
„În total, avem în jur de 1.350 de angajaţi, dintre care 800 sunt la fabrica din Adjud, unde avem două maşini de hârtie care lucrează non-stop. La Adjud avem angajaţi şi de la Oneşti, Bacău, chiar şi de la Bucureşti.“
Planurile companiei sunt pentru a se dezvolta în continuare în Vrancea, având de mai multă vreme pe masă un proiect pentru punerea în funcţiune a încă unei maşini de hârtie igienică. Managementul va decide însă exact când va da startul în funcţie de fondurile disponibile. În acest sens, compania se uită cu interes şi către o eventuală finanţare prin PNRR.
Activitatea Vrancart se derulează nu doar pe piaţa locală, ci şi la export, cu precădere în ţările vecine cu România.
„Cele mai cunoscute produse ale noastre sunt brandurile de hârtie igienică Mototol şi Papely, dar producem şi foarte mult private label pentru diverse lanţuri de supermarketuri. Producem şi ambalaje din carton ondulat, dar nu sub numele Vrancart, fiind pentru clienţii noştri din diferite industrii. De asemenea, exportăm în ţările din jurul României. Un sfert din producţia de hârtie şi carton merge la export, iar pe partea de hârtie igienică şi şerveţele colaborăm cu reţeaua Lidl pentru care exportăm marcă proprie în cinci ţări.“
Vrancart a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 526 de milioane de lei, în creştere cu 35% faţă de anul precedent, iar pentru 2023 compania estimează 490 de milioane de lei. Profitul de 23,7 milioane de lei înregistrat anul trecut a fost de peste două ori mai mare faţă de anul anterior, iar numărul mediu de angajaţi a ajuns la 1.202, cu aproximativ 100 peste anul precedent. Din cifra de afaceri, exporturile reprezintă 17%.
Listată la Bursa de Valori Bucureşti, Vrancart are o capitalizare de 205 milioane de lei şi este controlată cu un pachet de 75% din acţiuni de Lion Capital (fosta SIF Banat-Crişana). Al doilea acţionar este Pavăl Holding, deţinut de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl, fondatorii Dedeman, holdingul având 17% din acţiunile Vrancart.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE