ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Flavius Creţ, Ekol International Logistics: Clienţii sunt tot mai atenţi la emisiile de CO2

16.05.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Reducerea emisiilor de dioxid de carbon se reflectă tot mai mult în transporturi şi logistică, motiv pentru care companiile aleg depozite cu un consum cât mai scăzut de energie, iar energia consumată să fie una verde, dar şi transporturi eficiente.

„Cei din automotive au migrat spre serviciul maritim deoarece este mai eficient, mai prietenos cu mediul, mai ales că vizează reducerea am­pren­tei de CO2. Când închiriem un depozit întâi ne uităm la înălţime, pentru a avea capacitate cât mai mare. Unde sun­tem acum, depozitul are o capa­ci­tate care să mulţumească clienţii noştri. Con­tează materialele utilizate şi ser­vi­ciile oferite. Noi avem 6.000 mp, 10.000 de paleţi, 12,5 metri înălţime la grindă şi 10,5 m înălţime avem pentru ope­ra­re, adică 7 paleţi pe înălţime. Ne ajută în relaţia cu clienţii pentru a putea face faţă unei creşteri de stoc pe un timp scurt, cum e Black Friday“, a spus Flavius Creţ, country logistic manager, Ekol International Logistics, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&ELI Parks.

De asemenea, şi când vine vorba de transport, eficienţa acestuia devine tot mai importantă.

„Se doreşte migrarea flotei spre clasele superioare, pentru a creşte eficienţa şi reducerea emisiilor. Sunt clienţi care vor să meargă spre transportul intermodal, maritim – datorită costurilor şi capacităţii şi reducerea amprentei de CO2“, a explicat directorul logistic.

Ekol Logistics are în România două puncte de lucru, unul în Bucureşti la km23 pe A1 Bucureşti-Piteşti la  CTP, în proiectul CTPark Bucharest West şi un altul în Timişoara, dar fără depozit.

„În Bucureşti suntem la km 23, în Bucharest West, unde avem 6.000 mp, cu o capacitate de 10.000 de paleţi. Clienţii sunt din e-commerce, white goods, mărfuri ADR (mărfuri periculoase – n.red.), industria de retail şi cei care vor să externalizeze serviciile. Pe lângă logistică, este disponibil şi serviciul de transport, în regim de grupaj sau camioane complete - în România avem distribuţie“, a spus Flavius Creţ.

El a subliniat că următorul pas este acela de a avea spaţii de depozitare şi în Timişoara, dar doar în cazul în care vor fi clienţi care vor solicita astfel de servicii.

„În 2023 suntem mulţumiţi de rezultatele în T1. Avem o eficientizare între cost şi servicii. Volumul e uşor crescut, dar nu avem vreun boom notabil. Şi T2 se va menţine pe un trend stabil. Poate în T3 să vedem o creştere. Momentan suntem stabili şi ne concentrăm pe servicii mai eficiente, pe optimizări de sistem. Nu vedem o scădere a volumelor clienţilor. Noi avem clienţi cu care avem contract de 5 şi chiar 10 ani“, a spus directorul logistic.

Mai departe, miza este aceea de a optimizare rutele de transport spre Olanda, Belgia, Italia, Germania.

„În România gestionăm în principal partea de retail. Comerţ cu amănuntul şi implicit industriile care deservesc partea de food, dar avem deschidere spre orice client“, a subliniat Flavius Creţ.

Pe de altă parte, acum provocare vine dinspre instabilitatea costurilor – dacă după un an de scumpiri ale motorinei aceasta revine la nivelul de dinaintea izbucnirii războiului în Ucraina, acum se scumpesc tot mai mult asigurările.

„Acum ne confruntăm cu criza şoferilor – nu găsim şi nu există stabilitate în piaţă - problemă resimţită de toţi din piaţă. Acum avem un nou trend, de a importa şoferi din alte ţări şi a oferi aici şcolarizare. Acum avem scăderea preţului la motorină, dar avem scumpiri ale asigurărilor“, a spus directorul.

 

 


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial