ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Diana Covaci, Grupul Polach: Extindem flota în 2023, avem tot mai multe cereri de transport

25.07.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Creşterea pe transport şi logis­tică a fost una susţinută pe măsură ce industriile nu au mai fost afectate de pandemie în 2022, iar automotive a revenit pe plus, explică Diana Covaci, cofondatoare a Polach Logistics & Transport, companie parte a grupului de firme Polach, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un pro­gram ZF & ELI Parks.

„Am trecut cu bine de anul pande­mic în 2022, aşa se explică avansul în­registrat anul trecut. În timpul pande­miei am avut o scădere şi de 30%, şomaj tehnic şi am renunţat şi la 30 de camioane din flotă în acel moment, pentru a ne putea susţine. Noi lucrăm mult cu industria auto şi scăderea volumelor ne-a afectat“, a spus Diana Covaci.

Compania a rulat anul trecut afa­ceri de aproape 84 mil. lei, în creştere cu 43% faţă de 2021 şi a obţinut un profit net de 3 mil. lei, în urcare cu 240% faţă de cel din 2021, în timp ce numărul de angajaţi s-a menţinut la circa 140 de salariaţi.

„Am trecut cu bine, ne-am reor­ganizat, am început să reluăm extin­derea flotei şi contractele merg bine. Până la final de an vom ajunge la 110 ca­mioane. Am avut anterior 100, am scăzut la 70 de camioane după care am extins. Anul trecut am cumpărat puţin peste 40 de camioane noi, iar achizi­ţiile vor continua şi în acest an pentru a reînnoi flota. Noi la 5-6 ani reînnoim flota pentru a avea utilaje noi. În această industrie contează foarte mult să respecţi termenele şi nu-ţi permiţi camioane defecte. În 2022 şi 2023 am cumpărat camioane Volvo. Noi am şi construit pentru marca Volvo Trucks. Noi suntem şi furnizori pentru ei, dar şi clienţi. Având service-ul aproape, la 15 kilometri, altfel trebuia să mergem la Timişoara sau în Ungaria. Contează mult să avem serviciile aproape pentru că reduci timpul în care camionul stă blocat“, a explicat Diana Covaci.

Ea a subliniat că anul acesta compania va avea o creştere a businessului susţinută de mărirea flotei şi din controlul costurilor pentru că marja de profit este foarte mică şi orice eveniment te poate aduce pe pierdere.

„Mai avem şi neîncasări şi timp de plată foarte mare, chiar şi la 120 de zile. Termenul mediu este de 65 de zile la încasare, iar noi la 20 de zile.Dacă în anii trecuţi costurile cu transportul au crescut, în 2023 au tot scăzut preţurile“, a spus Diana Covaci.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial