ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Daniel Popa, Reynaers: Ne gândim să extindem depozitul pe care îl avem în Bucureşti în următorii doi-trei ani şi avem în vedere şi noi showroomuri

09.11.2021, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Reynaers are momentan patru centre regionale, la Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara, care funcţionează ca showroomuri.

Furnizorul de soluţii de aluminiu pentru construcţii Reynaers ia în calcul o extindere a spaţiilor logistice pe care le are pe plan local, pe măsură ce businessul va continua să crească, şi se gândeşte şi la o unitate de producţie amplasată în România, în condiţiile în care, în prezent, toate produsele sunt fabricate în Belgia, ţara de origine a grupului.

„În Bucureşti, avem şi un depozit de unde asigurăm distribuţia la nivel de ţară. Se află în zona de sud a oraşului, pe Şoseaua Giurgiului, şi are o suprafaţă de 1.500 de metri pătraţi. Ne gândim să-l extindem în următorii doi-trei ani, pentru a deservi mai bine clienţii noştri, inclusiv pe cei regionali. Este o opţiune şi o fabrică pe piaţa locală, ne gândim pe măsură ce businessul evoluează şi cererea creşte“, a spus Daniel Popa, country manager la Reynaers Aluminium România, la emisiunea online ZF Logistica Businessului, un proiect realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Element Industrial.

Reynaers se ocupă cu distribuţia sistemelor de aluminiu pentru diverse aplicaţii, precum uşi, ferestre, luminatoare, sere. Grupul are sediul central în Belgia, iar în România funcţionează printr-o reprezentanţă locală. Reynaers este prezent local din 2006, când a început ca reprezentanţă străină, iar SRL-ul a luat fiinţă în 2011.

„Am început în 2006 cu un angajat, eu. Treptat, compania s-a dezvoltat, ajungând la 10,5 mil. euro anul trecut cifră de afaceri şi vom atinge acelaşi nivel şi în acest an. Avem 40 de angajaţi.“

În Belgia se dezvoltă sistemele, se testează şi se inovează, iar România face partea de distribuţie şi consultanţa pentru clienţi, dezvoltatori, investitori, beneficiari finali.

Reynaers are patru centre regionale, la Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara, care funcţionează ca showroomuri.

„Intenţionăm să mai deschidem showroomuri, sunt câteva centre la care ne uităm, precum Constanţa, Braşov, Sibiu. Avem în perspectivă ca, în următorii doi-trei ani, să mai deschidem două-trei showroomuri. Ne bazăm mult pe capacitatea de depozitare a partenerilor din Belgia. Acolo sunt circa 100.000 de metri pătraţi de spaţii de depozitare plus 40.000 de metri pătraţi pentru producţie.“

Logistica este unul dintre aspectele cele mai importante din funcţionarea businessului Reynaers, spune Daniel Popa, care adaugă însă că nu suprafeţele mari sunt totdeauna cheia succesului, ci şi dotările cu care vin acestea şi eficienţa pe care o aduc în relaţia cu furnizorii.

„Noi suntem chiriaşi în depozitul actual. În perspectiva unei extinderi a capacităţii de depozitare, luăm în calcul toate variantele, atât închirierea, cât şi construcţia unui spaţiu propriu, încă nu am hotărât. Logistica este foarte importantă, dar nu este totul să construieşti spaţii mari, ci ele trebuie să fie investiţii inteligente, într-o relaţie bună cu furnizorii. În perioada aceasta, noi discutăm cu partenerii noştri să planifice mai din timp şi să ia deciziile mai devreme, pentru a nu întâmpina probleme cu furnizarea şi a nu bloca şantierele.“

La fel ca multe alte companii, şi Reynaers s-a confruntat, în ultimele luni, cu probleme în ceea ce priveşte furnizarea, însă executivul local estimează că dificultăţile ar trebui să se tempereze la începutul anului viitor. Până atunci, piaţa construcţiilor în general şi cea a soluţiilor din aluminiu în special continuă să se confrunte cu întârzieri din cauza lipsei de materie primă a furnizorilor în anumite perioade.

Ca tendinţe, Daniel Popa a remarcat mai multe schimbări în rândul clienţilor Reynaers pe piaţa locală, de la începutul pandemiei până în prezent.

„La fel ca în industria auto, unde maşinile se produc custom, şi pe piaţa tâmplăriei de aluminiu lucrurile sunt personalizate. Tendinţa este de a personaliza cât mai mult. În plus, inteligenţa artificială a schimbat piaţa de tâmplărie – putem vorbi de uşi care se deschid de la distanţă, ferestre care au diverse motorizări. Conceptul nZEB impune ca partea de vitraj să fie cât mai sustenabilă şi eficientă energetică. Practic, şi legislaţia ne împinge de la spate să găsim soluţii eficiente.“

Totodată, mai spune Daniel Popa, s-a dezvoltat recent şi conceptul de garden office, o extensie a casei unde se poate amenaja un birou în grădină. Deşi această soluţie exista de mai mult timp, abia în ultima perioadă a devenit mai căutată.

Printre proiectele pentru care Reynaers a livrat produse de la intrarea pe piaţa locală până în prezent, se numără Oregon Park, Promenada Mall, AFI Business Park, One Charles de Gaulle, Ţiriac Tower, The Light, Catedrala Mântuirii Neamului, Arctic Găeşti şi altele.

Potrivit unor date anterioare ale companiei, cele mai multe soluţii de tâmplărie realizate de Reynaers sunt livrate către proiecte din segmentul rezidenţial, aproximativ 40%. Pe locul al doilea se clasează segmentul office, cu 30% din totalul proiectelor companiei, în timp ce din sectoarele de retail şi depozite provin cele mai puţine comenzi, adică 20%, respectiv 10% din total.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial