ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Daniel Drăguşin, PepsiCo: „Facem un depozit automatizat la fabrica de snackuri din Popeşti-Leordeni. Va fi gata în trimestrul al doilea din 2024“. Dacă depozitele adiacente fabricilor sunt deţinute direct de PepsiCo, mai există şi alte câteva spaţii de depozitare în restul ţării care sunt închiriate

24.10.2023, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Gigantul PepsiCo, din porto­fo­liul căruia fac parte branduri de băuturi precum Pepsi, Mirinda, Prigat, dar şi de snackuri precum Lay’s, Doritos şi Star, are în proces de construcţie un depozit automatizat lângă fabrica de snackuri din Popeşti-Leordeni, lângă Bucureşti.

„În România, avem două fabrici - una în Dragomireşti, unde producem băuturi răcoritoare pentru toată zona Balcanilor, şi una în Popeşti-Leordeni, unde producem snackuri. La Dragomireşti avem un depozit complet automatizat care ne ajută să facem faţă volumelor foarte mari de produse. Am investit 15 milioane de dolari. Avem planuri similare şi pentru depozitul de snackuri, care este acum în proces de con­strucţie şi va fi gata în trimestrul al doilea din 2024“, a spus Daniel Drăguşin, supply chain director la PepsiCo, la emisiunea online ZF Logistica Businessului.

Tot în ceea ce priveşte divizia de snackuri, PepsiCo se pregăteşte să încheie în 2024 un plan de investiţii de 100 de milioane de dolari, plan care a constat în instalarea a trei linii noi de producţie în fabrica din Popeşti-Leordeni, ceea ce a dus la dublarea capacităţii, şi în depozitul automatizat care va fi gata anul viitor. „Investim mult şi în automatizarea producţiei. Creşterea accelerată a costurilor ne-a obligat să căutăm soluţii pentru eficientizare astfel încât să ţinem cheltuielile sub control.“

Dacă depozitele adiacente fabricilor sunt deţinute direct de PepsiCo, mai există şi alte câteva spaţii de depozitare în restul ţării care sunt închiriate. Este vorba despre centre logistice situate în Bacău, Cluj-Napoca, Timişoara şi Constanţa.

„Resursele sunt limitate în domeniul transportului, aşa că vrem să eficientizăm activitatea transportatorilor astfel încât să vrea să lucreze cu noi.“

Circa 70% din întreaga producţie de snackuri din Popeşti-Leordeni se vinde pe piaţa locală, în vreme ce la băuturi ponderea este de 75%. La export, PepsiCo vinde în Grecia, Bulgaria, Cipru şi Ungaria.

„Se lucrează non-stop în producţie, fabricile nu se închid niciodată. Peste 200 de tiruri cu băuturi şi peste 100 de tiruri cu snackuri pleacă în fiecare zi din depozite. La băuturi, perioada de vârf este în intervalul aprilie-septembrie, în timp ce la snackuri sezonalitatea este ceva mai redusă, cu vârfuri în perioada Paştelui, apoi după luna septembrie până la finalul anului.“

Daniel Drăguşin a spus că primul semestru din 2023 a fost unul bun pentru vânzările PepsiCo, deşi nu s-au mai înregistrat aceleaşi creşteri spectaculoase ca în anii trecuţi.

„Vedem în rândul clienţilor înclinaţia spre economisire, oamenii cumpără produse ambalate în cantităţi mai mari. Ca tendinţe, vedem că în România încă există un interes mare pentru băuturile cu zahăr şi pentru litrajele mari, în timp ce în alte pieţe europene consumatorii migrează către băuturile fără zahăr şi cantităţi mai mici.“

Cu peste 1.500 de angajaţi şi afaceri de peste două miliarde de lei în România, PepsiCo a investit în ultimul deceniu 320 de milioane de dolari în România, consolidând astfel rolul companiei de hub de producţie şi distribuţie regional. În 2022, PepsiCo a intrat şi în acţionariatul AQUA Carpatica, brandul cu cea mai importantă creştere în sectorul apelor minerale în ultimul deceniu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial