ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Dan Ionuţaş, Ferro România: Am deschis la Buftea primul nostru proiect logistic pentru centrul şi sud-estul Europei

04.07.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Produsele Ferro sunt vândute în peste 3.000 de magazine prin intermediul unor parteneri locali, dar şi în reţele precum Dedeman, Leroy Merlin, Hornbach şi altele.

Ferro, un grup polonez care produce instalaţii şi echipamente sa­nitare, a deschis la Buftea, lângă Bu­cureşti, primul spaţiu logistic pentru centrul şi sud-estul Europei.

„Este cel mai important centru lo­gistic pe care l-am deschis în ultima perioadă în cadrul grupului Ferro. In­vestiţia ajunge, în final, la circa 15 mi­lioane de euro, sumă în care intră şi stocurile. Pentru finanţare am avut un proces de selecţie între mai multe bănci, iar în final am încheiat un parteneriat cu BRD“, a spus Dan Ionuţaş, director general Ferro Româ­nia, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Inaugurat pe 2 mai 2023, noul centru logistic a fost un proiect la care grupul a lucrat mai mult de doi ani. În prima fază, acesta are 11.000 de metri pă­traţi şi cuprinde atât depozitul logis­tic, cât şi un centru de service şi de in­stru­ire pentru parteneri, instalatori, designeri, arhitecţi, împreună cu un showroom. Planul este ca acest centru să fie extins.

„În România, Ferro este prezentă din anul 2009, prin intermediul com­paniei Novaservis Ferro Group şi creştem constant, de la an la an. Din acest motiv, anul acesta am deschis aici primul proiect logistic pentru centrul şi sud-estul Europei. În acest context, de la mijlocul anului 2022 până acum, echipa noastră a crescut de la 40 de angajaţi la aproape 100, având oameni noi pe toate funcţiile. Acum avem echipa completă.“

Pentru Ferro, România este a doua piaţă după cea din Polonia, ca cifră de afaceri şi volum de produse vândute, iar acesta a fost un motiv pentru decizia de a face aici un centru logistic. Poziţia geografică a României în regiune de asemenea este un a­vantaj, a mai spus Dan Ionuţaş.

„Până acum, am făcut livrări din noul centru logistic către toată Româ­nia şi în Republica Moldova. Până la finalul anului, vom începe livrările şi către alte ţări din jur – Bulgaria, Gre­cia, Ungaria, Kosovo, Macedonia.“

Ferro lucrează cu distribuitori, reţele DIY şi platforme online. Produ­sele companiei sunt vândute în peste 3.000 de magazine prin intermediul unor parteneri locali, dar şi în reţele precum Dedeman, Leroy Merlin, Hornbach şi altele.

„Anul trecut ne-am apropiat de o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro pentru piaţa din România. Rezultatul a crescut constant, de la an la an. Privim cu optimism anul acesta. Este un an în care în continuare bugetăm creştere, chiar dacă multă lume vorbeşte despre stagnare şi regres.“

Ferro este listată la Bursa de la Varşovia şi este prezentă în peste 50 de ţări, concentrându-se cu precădere pe Europa Centrală şi de Est. Compania are fabrici în Polonia şi Cehia.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial