ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Cristian Ionescu, Avon: „Ne dorim să aducem în România modelul francizelor Avon, prezent deja în alte ţări, şi să intrăm şi pe segmentul de retail“

21.11.2023, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦  Compania are un centru logistic în Chiajna, de unde deserveşte atât România, cât şi Bulgaria, Republica Moldova, Macedonia, iar din februarie 2023 şi Grecia.

Compania de vânzări directe Avon, cu activitate pe piaţa produselor de îngrijire şi de înfrumuseţare, vrea să introducă în următoarele luni sistemul de franciză pe piaţa din România şi să deschidă în 2024 primele magazine sub propriul brand.

„Proiectul de franciză este nou pentru România, dar în alte ţări funcţionează de mai multă vreme. Ne dorim să preluăm modelul şi să-l aducem şi aici. Oricine poate cumpăra o franciză, îşi poate deschide, de exemplu, o insulă într-un mall, iar noi livrăm produsele din centrul nostru logistic din Chiajna. Pe retail, ţintim în primul rând oraşele mari şi centrele comerciale. În alte state există deja magazine Avon“, a spus Cristian Ionescu, shipping line manager la Avon, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Avon a devenit cunoscut în principal prin modelul broşurilor cu produse şi al reprezentanţilor care plasează comenzile clienţilor, primesc coletele şi le distribuie ulterior.

„Modelul broşurilor este în continuare popular în România şi funcţionează foarte bine, este canalul nostru principal de vânzare. De asemenea, clienţii pot comanda de pe site sau din aplicaţie.“

Avon activează de peste 25 ani în România, începând într-un sediu foarte mic, în Tunari, de unde onora toate comenzile sale. Acum, compania are un centru logistic mult mai mare, în Chiajna, de unde deserveşte atât România, cât şi Bulgaria, Republica Moldova, Macedonia, iar din februarie 2023 şi Grecia.

„De la noi pleacă în medie, zilnic, peste 10.000 de comenzi către aceste ţări, pe cale rutieră. A fost o provocare preluarea Greciei din punct de vedere logistic, fiind vorba despre o altă cultură.“

Fabrica principală, de unde vin peste 75% din produsele cosmetice comercializate de Avon, se află în Polonia. Livrările se fac prin intermediul curierilor, compania având contracte cu toate firmele de curierat, inclusiv cu Poşta Română.

Avon a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de peste 334 de milioane de lei, un profit de peste 10,7 milioane de lei şi 2,5 milioane de comenzi, cu un total de 65 de milioane de produse, în principal cosmetice.

„Estimăm că vom încheia anul 2023 cu afaceri cu o creştere de circa 10% faţă de anul trecut. Anul 2024 va duce cu siguranţă la o creştere în urma intrării pe segmentul de retail şi a lansării francizelor.“

Cristian Ionescu spune că, de la nivel Avon, se remarcă o tendinţă în rândul clienţilor de a profita foarte mult de discounturi, astfel că îşi fac stocuri atunci când produsele sunt la preţuri reduse.

„Oamenii au revenit treptat la obiceiurile de consum dinaintea pandemiei, dar din păcate ne ţine pe loc nivelul ridicat al inflaţiei.“

Avon este unul dintre marii jucători din lume în industria de cosmetice şi parfumerie, având afaceri de peste 4 miliarde de  euro anual. Compania este prezentă pe circa 70 de pieţe, are în jur de 15.000 de salariaţi şi peste 4 milioane de reprezentanţi.

Avon face parte din grupul Natura ce cuprinde patru branduri operate independent. Este vorba de Avon, Natura, The Body Shop şi Aesop. Fiecare dintre acestea este operat independent, grupul acoperind toate segmentele de piaţă.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial