ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Cristian Bădescu, Inatech Packaging: Vrem să creştem în Ungaria şi Bulgaria. Dacă vânzările urcă, deschidem depozite şi acolo

06.04.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Grupul Inatech Packaging, activ în piaţa ambalajelor de protecţie şi în domeniul construcţiilor, vrea să atace pieţele externe cu o nouă gamă de izolatori pentru pardoseli, alături de produsele de ambalat, iar primele ţări vizate sunt Bulgaria, Ungaria, a explicat Cristian Bădescu, acţionar şi CEO al grupului Inatech Packaging, în emisiunea ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial.

„Suntem prezenţi în două locaţii în România – Domneşti, Ilfov, unde avem sediul central, depozitare şi producţie, de unde deservim zona de sud-est a ţării. Iar din 2016 suntem în Oradea, iar din 2023 suntem în parcul industrial cu cargo aerian de acolo unde am închiriat 2.300 mp şi deservim zona de vest a ţării şi de unde putem ieşi uşor şi spre Ungaria pentru export. Acolo avem şi o firmă de curierat în proiect spre exemplu. Ca plan de ieşit la export avem deja un distribuitor la Sofia în Bulgaria, recent am intrat pe marketplace pe Ungaria şi Bulgaria, iar dacă indicatorii arată potenţial, vrem să ieşim la export, să intrăm direct pe acele pieţe. Avem în Bulgaria distribuitor şi pentru materiale de izolare“, a spus Cristian Bădescu.

Circa 10% din vânzările companiei de ambalaje vin din online. „Vindem de 150.000 de euro pe lună strict din online. Acelaşi magazin online va fi şi în Ungaria şi Bulgaria, iar în prima fază vom livra din România, iar pe măsură ce se dezvoltă businessul vom avea şi depozit acolo.“

„Sperăm să intrăm cât mai repede în Schengen pentru că deja avem probleme cu transporturile care stau la coadă în vamă. Noi importăm în general din Europa şi avem ceva furnizori şi în Turcia. Nu importăm din China“, a explicat CEO-ul grupului.

Investiţiile grupului au vizat în primul rând centrul din Oradea, amplasat în noul parc industrial din aeroportul aerian, primul din ţară cu terminal cargo.

„Bugetul a fost redirecţionat către Oradea, unde vrem să creştem şi echipa de vânzări, să recrutăm şi vorbitori de limbă maghiară pentru a merge şi către piaţa din Ungaria, iar în sud investiţiile merg spre sustenabilitate şi reciclabilitate“, a explicat CEO-ul.

Din 2022 compania a început să producă paleţi din carton 100% reciclabili, idee care este utilizată printre alţii şi de Ikea.

„Avem în plan să investim într-o linie automatizată pentru aceştia. Costul este mult mai mic faţă de un palet de lemn şi este reciclat la destinaţie. Un europalet costă 60-70 de lei, iar unul din carton costă 18 lei, 100% reciclabil. Avem trei variante de produs – 300, 500 şi 700 kg“, a spus directorul.

Grupul Inatech Packaging a fost lansat în urmă cu mai bine de un deceniu de Cristian Bădescu, care şi-a propus să înfiinţeze un furnizor de ambalaje pentru protecţie care să aducă la un loc toate tipurile de soluţii. În 2018, grupul a intrat şi în producţia ambalajelor tehnice din spumă, printr-o investiţie iniţială de 100.000 de euro, care a fost dezvoltată ulterior – această companie de producţie este cunoscută drept IFOAM AG.

„Pe piaţa materialelor izolatoare suntem prezenţi din 2016. Businessul este împărţit în două divizii – cea de packaging, de producţie şi distribuţie şi cea de materiale izolatoare profesionale pentru construcţii. Anul trecut am lansat brandul Isoteckline cu care ne dorim să mergem la export şi propunem clienţilor soluţii profesionale de izolare termică destinate construcţiilor. Discutăm de izolatori de pardoseli, izolaţii reflective pentru mansardă şi acoperişuri, atât la interior cât şi exteriori, izolatori fonici şi rostul de dilataţie, izolaţie pentru ţevi şi conducte. Lucrăm atât pe proiecte cu dezvoltatori imobiliari cât şi cu magazine de bricolaj precum Mathaus, Arabesque cu un spaţiu generos alocat gamei Isoteckline. Suntem în discuţii şi cu alte lanţuri de bricolaj unde oricum suntem prezenţi, dar nu direct, ci prin distribuitori“, a explicat Cristian Bădescu.

În 2022 businessul a crescut şi cu ambele firme am ajuns la 8 mil. euro în creştere cu circa 30% faţă de 2021.

Ne aflăm în ţinta propusă pentru 2025, adică atingerea cifrei de afaceri de 10 mil. euro. Partea de packaging are o dezvoltare mai mare, fiind şi mai cu experienţă în piaţă, cu asta am început noi în 2010. Businessul pentru construcţii fiind mai nou, are o creştere mai lentă, dar în graficul propus de noi“, a spus directorul.

Bugetul de investiţii pentru anul 2022 s-a ridicat în total la 400.000 de euro şi este compus atât din fonduri proprii cât şi dintr-o finanţare bancară.

Cifra de afaceri a grupului s-a ridicat la 6,3 mil. euro în 2021, dintre care compania de distribuţie are 5,3 mil. euro, restul fiind înregistrat de compania de producţie. Firma de distribuţie este controlată în mod egal de Cristian Bădescu şi de mama sa, în timp ce firma de producţie o controlează împreună cu Andrei Rusu, coleg şi prieten din copilărie.

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial