ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Bogdan Cheţa, Sphera Franchise Group: „Puiul, principala marfă folosită în restaurantele noastre, vine în proporţie de 90% de la furnizori români. Folosim peste 5.000 de tone de cartofi pe an, dar aceia sunt din import“

14.12.2023, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Reţelele din grupul Sphera mai folosesc de asemenea cantităţi mari de ulei, dar şi legume, iar în afară de produsele alimentare operatorul are şi furnizori de ambalaje, cartoane, cutii, care vin din România.

Sphera Group, administratorul reţelelor de restaurante KFC, PizzaHut şi Taco Bell, se aprovizionează în proporţie de peste 50% de la furnizorii locali în ceea ce priveşte principalele ingrediente folosite în procesul de preparare a produselor pe care le vând cele trei lanţuri.

„Puiul, care este principala marfă folosită în restaurante, vine, în proporţie de 90%, de la furnizorii din ţară direct în restaurante. El vine proaspăt, cantitatea de pui congelat este mai mult pentru rezerve. Printre furnizori, se numără LiliGri şi Sasha şi Vlad pentru Bucureşti, Aaylex la Buzău, Bona Avis la Brăila, Agricola Bacău şi Safir Vaslui pentru Moldova, Puiul Regal pentru Transilvania“, a spus Bogdan Cheţa, supply chain director pentru KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi Italia, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Cartofii, de asemenea un ingredient principal, vin din străinătate, deoarece în România, spune Bogdan Cheţa, compania nu a găsit calitatea şi cantitatea de care are nevoie.

„Folosim peste 5.000 de tone de cartofi pe an în restaurantele noastre. Am avut creşteri foarte mari de preţ pe final de an la această marfă, creşteri cauzate de secetă şi din cauza unui decalaj între cerere şi ofertă. Sunt soiuri speciale care se cultivă pentru a putea face cartofi pai.“

Reţelele din grupul Sphera mai folosesc de asemenea cantităţi mari de ulei, dar şi legume, iar în afară de produsele alimentare operatorul are şi furnizori de ambalaje, cartoane, cutii, care vin din România.

Sphera are câteva sute de furnizori, pentru că sunt multe ingrediente de care are nevoie în activitatea de zi cu zi a restaurantelor. „Pe partea de logistică, lucrăm cu un furnizor de servicii logistice integrate, Havi Logistics. Se lucrează pe bază de forecast (previziuni – trad.).“

Grupul Sphera coordonează activitatea reţelelor KFC, PizzaHut, PizzaHut Delivery şi Taco Bell. Reţeaua PizzaHut este prezentă în România din anul 1994, KFC – din 1997, iar Taco Bell – din 2017. Cea mai extinsă reţea este KFC, brand sub care sunt deschise 102 unităţi în România. Pe locul al doilea se află PizzaHut şi PizzaHut Delivery, cu 42 de restaurante, apoi Taco Bell, cu 15 restaurante.

„În această perioadă facem o optimizare la nivelul PizzaHut. Am planificat închiderea a 13 restaurante care se aflau în proximitatea altora, deservind aceleaşi zone. Din localurile rămase, putem face în continuare livrări. Suntem cam la jumătatea acestui proces de optimizare. Avem totodată un plan de deschideri pentru 2024.“

Bogdan Cheţa spune că Sphera a avut un an bun din punctul de vedere al businessului, mai ales deoarece şi-a asigurat încă din 2022 fluxurile de aprovizionare, pentru a preîntâmpina problemele de disponibilitate.

„A fost un an mai apropiat de normalitate, cu variaţii mai mici.“

În ceea ce priveşte forţa de muncă, Sphera a integrat în echipa sa şi foarte mulţi angajaţi din import, astfel că, între cei peste 5.000 de salariaţi din grup, se regăsesc peste 30 de naţionalităţi diferite.

Sphera Group, listată la Bursă cu simbolul SFG, a încheiat primele nouă luni din 2023 cu vânzări în restaurante de 1,07 mld. lei, în creştere cu 12,7% faţă de perioada similară a anului trecut şi un profit net de 42,9 mil. lei, plus 175% an/an, potrivit celor mai recente informaţii publicate la Bursa de Valori Bucureşti, unde compania are o capitalizare de 169 de milioane de lei. 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial