ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Andrei Ichim, Silver Decor: Căutăm să cumpărăm un depozit. Foarte multe spaţii disponibile sunt în sudul Capitalei, însă pe noi ne interesează zona de nord

11.11.2021, 08:52 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Pentru achiziţionarea unui depozit nou, Silver Decor a aplicat în vederea obţinerii unei finanţări prin Măsura 3, o linie de finanţare lansată de guvern ce presupunea granturi nerambursabile în valoare de până la 200.000 de euro pentru companii.

Reţeaua Silver Decor, care vinde decoraţiuni interioare, scanează piaţa imobiliară de aproximativ un an în vederea găsirii unui depozit în care să-şi mute operaţiunile, însă până acum nu a găsit un spaţiu potrivit.

„Suntem în căutarea unui depozit, dar din păcate preţurile din piaţă sunt mult prea mari pentru a putea achiziţiona unul. Am avut noroc până acum, deoarece pe spaţiul unde avem acum depozitul din Bucureşti era prevăzut un proiect imobiliar, dar nu s-a obţinut încă autorizaţia de construire, aşa că s-a amânat. Avem două depozite – unu în zona

13 Septembrie-Răzoare, în chirie, şi unu în Ilfov, în proprietatea noastră“, a spus Andrei Ichim, unul dintre acţionarii Silver Decor, la emisiunea online ZF Logistica Businessului, un proiect realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Element Industrial.

Silver Decor se ocupă cu importul, distribuţia şi comercializarea de obiecte de amenajare. Compania există din anul 2006 şi activează direct în Bucureşti şi prin parteneri în restul ţării. Pentru o perioadă, Silver Decor a avut propriile showroomuri în ţară, la Constanţa, Cluj şi Braşov, însă le-a predat ulterior către partenerii locali. În Bucureşti, are trei magazine tip showroom în Cotroceni - lângă Arenele BNR, pe bd. Dacia şi pe bd. Ion Mihalache, în zona Pieţei Domenii. Pentru achiziţionarea unui depozit nou, Silver Decor a aplicat în vederea obţinerii unei finanţări prin Măsura 3, o linie de finanţare lansată de guvern ce presupunea granturi nerambursabile în valoare de până la 200.000 de euro pentru companii.

„Aşa am intenţionat să achiziţionăm depozitul. Cererea a fost însă foarte mare în piaţă, aşa că proprietarii au crescut preţurile. Ulterior, Măsura 3 s-a blocat. În zona centrală şi zona de nord în Bucureşti, costul terenului este între 30 şi 200 de euro pe metru pătrat în zone unde am putea construi un depozit.“

„Foarte multe spaţii disponibile sunt în zona de sud, însă pe noi ne interesează zona de nord, pentru că acolo ne desfăşurăm activitatea şi ne-ar ajuta foarte mult să avem un depozit. Bugetul nostru este de 300.000 de euro pentru achiziţia depozitului şi încă 80.000-100.000 de euro pentru a-l pune la punct“, a mai spus Andrei Ichim.

Logistica este un element important în buna funcţionare a businessului Silver Decor, adaugă antreprenorul, care spune că avantajul în ultimele luni a fost că volumele vândute sunt foarte mari, iar timpul în care un produs staţionează în depozit este foarte redus, rulajul fiind foarte mare. În depozit lucrează doar trei angajaţi, toate operaţiunile fiind automatizate, astfel că salariaţii se ocupă doar de manipulare.

„De aceea, nu trebuie să ne facem stocuri, pentru că tot ce aducem astăzi cu siguranţă în maximum 30 de zile pleacă din depozit şi trebuie să aducem altă marfă. Este un an foarte bun.“

Pentru Silver Decor, vânzările au crescut cu 30% faţă de anul trecut până la 1 noiembrie, iar aşteptările sunt ca businessul să ajungă la plus 42-45% până la sfârşitul anului 2021, ceea ce va duce cifra de afaceri totală la 3 milioane de euro pe tot anul, fiind de departe cel mai bun al companiei. Panourile 3D, cu rol atât estetic, cât şi funcţional, sunt printre cele mai cerute produse, alături de tapet.

„Suntem sceptici pentru 2022 momentan, ne sperie creşterea pe care am avut-o anul acesta, ne aşteptam să fie un an de stagnare. Dar vedem că din spate nu vine nimic pentru 2022 din punct de vedere al dezvoltării imobiliare. În afară de doi-trei dezvoltatori mari, nu se anunţă nimic nou.“

Silver Decor lucrează în mod egal cu sectoarele de rezidenţial şi de comercial, atât cu dezvoltatori, cu arhitecţi şi designeri, cât şi cu clienţii finali. Ce a remarcat Andrei Ichim este că oamenii au decis să aloce bugete importante amenajării şi sunt dispuşi să investească mai mult în acest sens.

„Şi oraşele din restul ţării se dezvoltă pe partea de amenajări, Cluj-Napoca a explodat în ultimii ani din acest punct de vedere. În vestul ţării, oamenii se îndreaptă spre ultimele tendinţe, în Bucureşti clienţii preferă amenajările clasice.“

Silver Decor a acoperit toată harta României cu parteneri şi se limitează doar la graniţele României, neexistând planuri de extindere internaţională.

Andrei Ichim şi Carmen Dragoş, acţionarii Silver Decor, au dezvoltat şi două proiecte rezidenţiale, constând în două duplexuri în Cluj-Napoca şi şase apartamente în Bucureşti. În ceea ce priveşte viitorul pieţei rezidenţiale, Andrei Ichim este însă de părere că proprietarii de terenuri cer preţuri foarte mari şi piaţa se va bloca în perioada următoare.

Povestea Silver Decor a început în 2006, iar ulterior compania şi-a pus semnătura pe proiecte de redecorare în cadrul unor hoteluri precum JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Intercontinental, Sheraton sau restaurante precum Hanu’ Berarilor şi Gargantua. Primul magazin sub brandul Silver Decor a fost deschis în 2007, pe bulevardul Ion Mihalache din Capitală.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial