ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Adrian Garofeanu, Knauf Insulation: Planul nostru este să ne încadrăm în 130 mil. euro pentru fabrica din Mureş, dar vom vedea cum va fi cu inflaţia. De construcţie se ocupă compania Kesz

27.04.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În 2022, Knauf Insulation a cumpărat fosta fabrică Gecsat din Târnăveni, judeţul Mureş, cu obiectivul de a demara construcţia unei fabrici noi de vată minerală Astfel, în prezent, se construieşte o fabrică de la zero, în spatele celei care deja există.

Knauf Insulation, producător de vată minerală care derulează o investiţie de 130 de milioane de euro într-o fabrică de la zero în localitatea Târnăveni din judeţul Mureş, pariază pe export în ceea ce priveşte producţia pe care o va avea în noua fabrică. Inaugurarea ei este prevăzută pentru primăvara anului 2024.

„Fabrica din România va deservi estul Europei, deoarece va avea o capacitate de 75.000 de tone, în condiţiile în care toată piaţa din România este la un nivel de puţin peste 20.000 de tone. Mare parte din ce vom produce va merge aşadar la export. Şi piaţa din România are însă un potenţial foarte mare şi avem încredere că piaţa de produse termoizolante va creşte aici“, a spus Adrian Garofeanu, CEO la Knauf Insulation, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

În 2022, Knauf Insulation a cumpărat fosta fabrică Gecsat din Târnăveni, judeţul Mureş, cu obiectivul de a demara construcţia unei fabrici noi de vată minerală. Astfel, în prezent, se construieşte o fabrică de la zero, în spatele celei care deja există. „Am început de anul trecut lucrările, am avut mult de demolat pentru a face loc fabricii noi. La începutul acestui an am primit autorizaţia de construcţie, iar responsabilă este compania Kesz. Planul nostru este să ne încadrăm într-o investiţie de 130 de milioane de euro, dar vom vedea cum va fi cu inflaţia.“

Pentru acest proiect, anul trecut, Knauf Insulation a aplicat pentru un ajutor de stat în valoare de 90 de milioane de lei, pentru care a şi fost acceptată. Despre accesarea ajutorului de stat, Adrian Garofeanu spune că a fost un proces destul de simplu.

Compania are în prezent două centre logistice, la Bucureşti şi la Curtici (judeţul Arad), pentru a aproviziona piaţa locală. Fabrica nouă va funcţiona şi ca depozit, astfel că grupul german nu ia în calcul extinderea reţelei de spaţii logistice. În ceea ce priveşte noi achiziţii în viitor, compania Knauf Insulation este mai degrabă temperată.

„Nu prea mai sunt jucători mici de vată minerală pe piaţa din România, aşa că nu prea am mai avea ce să cumpărăm. Capacitatea pe care o vom avea însă este suficient de mare încât să nu avem nevoie să ne mai extindem în perioada următoare.“

Businessul Knauf Insulation a crescut cu 40-50% în 2022 faţă de 2021, din mai multe motive, printre care creşterea volumelor vândute, inflaţia care s-a văzut în preţuri, dar şi faptul că firma a devenit producător de anul trecut, imediat ce a preluat fabrica de la Gecsat, activitatea nefiind oprită niciun minut.

„Am pornit cu 45 de angajaţi pe care i-am preluat de la Gecsat, am ajuns acum la 60 şi vom recruta în continuare, urmând să ajungem la aproximativ 130. Uneori avem probleme în a găsi forţă de muncă calificată, progresul este mai lent, dar ne descurcăm.“

Potrivit unor date anterioare transmise de companie, noua fabrică ar urma să genereze o cifră de afaceri suplimentară de peste 50 de milioane de euro pe an. În 2021, Knauf Insulation a raportat la o cifră de afaceri de 95 de milioane de lei, iar după creşterea anunţată de anul trecut, rezultă că businessul s-a situat la circa 133 de milioane de lei în 2022.

Adrian Garofeanu spune că, în acest moment, vede o perioadă de stagnare în ceea ce priveşte investiţiile, dar este încrezător că piaţa materialelor de construcţii şi a celor pentru termoizolaţii îşi va reveni şi va creşte când oamenii îşi vor da seama că au nevoie să construiască, să facă renovări, să-şi izoleze casele.

Knauf Insulation este furnizor pentru o serie de proiecte mari de clădiri destinate rezidenţialului, precum şi centre logistice şi magazine de bricolaj, la nivel naţional. Potrivit datelor Knauf Insulation, care citează studiile Neomar, în prezent, vata minerală de sticlă reprezintă aproximativ 30-35% din totalul pieţei de materiale termoizolante.

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial