ZF Logistica businessului

Luis Alexandru, Carnia (Ana şi Cornel): Ne dorim un depozit la Suceava, încercăm să atacăm Moldova de Nord. Avem un buget de 2 mil. euro şi pentru un depozit de materie primă la Mizil

03.02.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Spaţiul de la Mizil va fi un depozit semiautomat, cu o capacitate de 2.000 de tone şi peste 2.500 de paleţi ♦ Pentru depozitul din Suceava, compania încă nu şi-a setat o suprafaţă, fiind acum în căutare de spaţii.

Compania Carnia, care deţine şi produce brandul de mezeluri Ana şi Cornel din Mizil, judeţul Prahova, şi-a propus să deschidă un depozit nou în zona Sucevei şi are deja un buget de investiţii conturat şi pentru un depozit de materie primă chiar la Mizil.

„Depozitul nostru principal şi fabrica se află în Mizil. Avem şi patru depozite regionale – la Bacău, Constanţa, Sighişoara şi Craiova, şi anul acesta ne dorim încă unul în Suceava. Încercăm să atacăm Moldova de Nord, o zonă foarte interesantă pentru noi. Avem peste 6.000 de metri pătraţi disponibili în toate cele cinci depozite şi avem în plan să mai construim un depozit pentru materie primă, la Mizil. Pentru acela, bugetul de investiţii este de 2 milioane de euro“, a spus Luis Alexandru, director de dezvoltare la Carnia, la emisiunea online ZF Logistica Businessului, un proiect realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Element Industrial.

Spaţiul de la Mizil va fi un depozit semi-automat, cu o capacitate de 2.000 de tone şi peste 2.500 de paleţi. Pentru depozitul din Suceava, compania încă nu şi-a setat o suprafaţă, fiind acum în căutare de spaţii.

„Ne gândim să închiriem sau să construim noi. Când ne stabilim bine într-o zonă, pentru noi are sens să construim sau să cumpărăm un depozit.“

Carnia are o capacitate de aproximativ 20.000 de tone de produse din carne anual şi mai mult de 800 de angajaţi, o reţea proprie de 80 de magazine sub brandul Ana şi Cornel şi peste 5.000 de clienţi parteneri din comerţul tradiţional prin intermediul cărora vinde către clienţii finali. Prezenţa în reţelele de magazine moderne este redusă.

„Încercăm să investim foarte mult în online anul acesta. Suntem deja prezenţi în online de la începutul anului trecut, iar livrările le facem cu flota proprie de maşini, peste 100 de vehicule. Este un canal care creşte. Cam 200 de persoane lucrează în zona de logistică pentru Carnia“, a mai spus Luis Alexandru.

Din întreaga producţie, circa 50% ajung în magazinele Ana şi Cornel, 40% în comerţul tradiţional, 5% la export şi 5% în comerţul modern.

„În 2021, ne-am menţinut la acelaşi nivel cu 2020 ca cifră de afaceri şi cantitate vândută. Ne aşteptăm să închidem anul financiar 2021 cu afaceri în jur de 40 de milioane de euro. În 2022 ne aşteptăm la o creştere de cel puţin 10% a vânzărilor, pentru că vrem să accesăm noi canale de vânzare.“

Aceste planuri de extindere fac ca şi investiţiile să fie pe măsură. Astfel, Carnia are un buget de peste 4,5 milioane de euro pentru 2022, mai mare cu circa 30% faţă de nivelul anual obişnuit. Banii vor merge către eficientizarea producţiei, auto­ma­tizarea proceselor, minimizarea costurilor.

„Pe an ce trece, încercăm să deschidem noi zone de distribuţie. Am crescut foarte mult partea de logistică în ultimii patru-cinci ani. Avem zona Munteniei, Moldovei şi Dobrogei acoperite şi încercăm să mergem şi către Transilvania. Exportăm aproape în toată Europa – în Germania, Anglia, Italia, Spania, Danemarca, unde sunt comunităţi de români.“

Toate magazinele Ana şi Cornel sunt deţinute direct de Carnia, iar investiţia medie pentru o deschidere depăşeşte 100.000 de euro. În 2021, compania a deschis patru magazine noi, iar pentru 2022 sunt planificate alte zece.

Compania Carnia, deţinută, în proporţii egale, de Anica Gheorghe şi Cornel Paraschiv, concurează pe piaţa producătorilor de mezeluri din România cu businessuri precum CrisTim, Elit, Angst, Meda, Caroli, Fox.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial