Viorel Tudose, fondator şi CEO al Getica 95. Producător şi furnizor de energie, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live că furnizorii sunt responsabili în acest moment de informarea consumatorilor casnici privind liberalizarea preţului la energia electrică, iar consumatorii nu ştiu ce au de făcut.
„Oamenii nu ştiu ce să trimită, ce documente au nevoie pentru schimbarea furnizorului. Mulţi nu ştiu nimic, a revenit acum informarea în sarcina furnizorului. Sunt clienţi care te ţin şi 30-40 de minute la telefon, pentru că oamenii nu ştiu ce e de făcut“, a spus el la ZF Live. Începând cu 1 ianuarie 2021, piaţa de energie electrică a fost complet liberalizată. Analiştii din energie, clienţii şi companiile au susţinut că lipsa de informare a fost cea mai mare problemă a procesului de liberalizare. Dacă un consumator casnic nu alege nicio ofertă concurenţială, el este trecut automat în „preţul de serviciu“, care poate fi şi cu 26% mai mare decât preţul concurenţial. După mai multe schimbări în procesul de liberalizare, clienţii casnici au acum posibilitatea să aleagă o ofertă concurenţială până la jumătatea anului 2021.
Viorel Tudose a mai spus că liberalizarea pieţei de energie pentru companii, care a avut loc înaintea liberalizării complete a pieţei de energie, a făcut ca preţurile să scadă.