♦ Începând cu anul 2021, sistemul bancar din România a cunoscut o îmbunătăţire în ceea ce priveşte percepţia vizavi de încredere, faţă de ultimii 14 ani, când băncile s-au confruntat cu un val negativ de încredere ♦ Fiecare bancă a încercat să facă eforturi de tehnologizare, digitalizare şi adaptare a modelelor operaţionale, mai ales în contextul pandemiei, când comportamentele şi cerinţele s-au schimbat radical.
Bogdan Neacşu, noul preşedinte al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB) şi CEO al CEC Bank, îşi propune ca în cei trei ani de mandat, pe lângă creşterea încrederii clienţilor în sistemul bancar românesc şi creşterea gradului de intermediere financiară, dar şi adopţia tehnologiei în serviciile bancare, acestea din urmă fiind două dintre cele mai slabe puncte ale sistemului bancar din România.
El susţine că se va concentra în tot acest timp şi pe maniera în care se reprezintă asociaţia şi sistemul financiar bancar şi totodată şi pe deschiderea faţă de diferiţi factori sau parteneri de dialog.