Îngheţata artizanală devine o afacere pe care tot mai mulţi întreprinzători locali sunt dispuşi să o încerce, în condiţiile în care românii au prins gustul unui astfel de produs.
„Este un business care creşte de la an la an, iar ceea ce mă bucură foarte tare este că pe piaţa din Bucureşti apar tot mai multe iniţiative de acest gen, în felul acesta, noi, proprietarii de gelaterii, reuşim să creştem consumul de îngheţată artizanală“, spune Oana Pleşan, fondatoarea businessului INNI Gelato Artigianale, dar şi co-proprietar al bistroului La Fior Di Latte.
În Bucureşti, consumul de îngheţată artizanală este la jumătate faţă de Timişoara, unde, potrivit antreprenoarei, piaţa are o vechime de 15-20 de ani. „În Capitală, într-o gelaterie artizanală se vând în medie 35-50 de kg de îngheţată pe zi, iar în Timişoara 80-100 de kilograme pe zi. Consumul aproape dublu din Timişoara se întâmplă datorită faptului că acolo există această piaţă de 15-20 de ani.“