Factorii care „pun piedici“ dezvoltării turismului în România sunt la nivel de management pe de-o parte şi al impozitelor pe care trebuie să le plătească hotelurile, pe de altă parte. Managerul este cel mai important factor în ce priveşte un business hotelier, iar dacă el nu se implică total în felul în care conduce un hotel, atunci şi afacerea are de suferit, a spus Mielu Dobrin, director general al FEPER şi preşedintele consiliului de administraţie al THR Marea Neagră, invitat la ZF Live.
„Este foarte greu să găseşti un manager de hotel, nu avem oameni care să se dăruiască hotelului pe care-l conduc. Am schimbat de trei ori managerii la Hotelul Orizont. Managerul este cel mai important om într-un business hotelier, pentru că el trebuie să-şi facă echipa, el este «Dumnezeu» acolo, trebuie să ştie să scoată profit din acea afacere, nu trebuie să fie specializat în turism, ci în afaceri.“
FEPER (Întreprinderea de Echipamente Periferice) este o întreprindere de stat cu profil de echipamente periferice pentru tehnica de calcul, care deţine de anul trecut Hotelul Orizont din Predeal şi Hotelul Central din Ploieşti. Cifra de afaceri a FEPER este de 30 mil. lei, dintre care jumătate vin din industria hotelieră, restul din închirieri de spaţii.