♦ În România, urmează să fie implementat Sistemul Garanţie-Returnare (SGR), care presupune că orice consumator va plăti o garanţie de 0,50 lei atunci când va cumpăra o băutură de la un comerciant şi o va recupera când va returna ambalajul ♦ Echipamentele Tomra au fost montate până acum în magazine ale retailerilor Kaufland, Lidl şi Mega Image.
Tomra, o companie norvegiană care furnizează soluţii automate de colectare a ambalajelor de metal, plastic şi sticlă pentru băuturi în vederea reciclării, estimează că va mai instala anul acesta peste 3.000 de astfel de echipamente în România, pe lângă cele 500 pe care le-a montat deja.
„Ne gândim că vor fi necesare peste 3.000-4.000 de echipamente în acest an şi ne-am pregătit inclusiv echipa de service, partea de furnizare de echipamente, avem stocuri suficiente astfel încât să acoperim tot necesarul României. În momentul de faţă, avem câteva zeci de angajaţi (în România – n. red.) şi vom ajunge la 80 de specialişti care vor deservi această reţea“, a spus Dorin Mihai, directorul general al Tomra România, la emisiunea online de business ZF Live.