ZF Live

ZF LIVE. Diana Alexa, managing director Leo Burnett România, despre piaţa de advertising: Nu mai merg campaniile clasice, spoturile. Produsele de comunicare sunt tot mai sofisticate, înglobează lucrurile la care oamenii sunt acum atenţi şi cu care pot interacţiona

Autor: Livia Gheorghe

26.12.2020, 00:03 442

Anul acesta, pandemia de COVID-19 a introdus în piaţa de advertising din România un nou concept, cel care a presupus parteneriatul unor competitori din industrie, care au lucrat împreună la crearea de mesaje de informare sau susţinere a publicului în această perioadă dificilă.

„La începutul anului, brandurile şi-au abanadonat planurile de marketing şi de comunicare pe care le aveau şi au venit cu un mesaj ce a demonstrat respect şi apropiere faţă de public. S-au întâmplat şi nişte premiere, competitori de pe piaţă s-au adunat şi au comunicat aceleaşi idei. Toţi jucătorii din telecomunicaţii şi din retail au făcut front comun, îndemnând publicul să stea acasă, lucru care nu s-a mai întâmplat până acum în România şi nici în lume”, spune Diana Alexa, managing director al agenţiei de advertising Leo Burnett România, în cadrul emisiunii ZF Live.

Această criză, cauzată de pandemia de COVID-19, a impus anumite schimbări şi în ceea ce priveşte tipul mesajelor, al campaniilor sau strategiei agenţiilor de comunicare. Pentru că oamenii sunt mult mai prezenţi în mediul online, mesajele care atrag sunt cele autentice, mai sofisticate, diferite faţă de cele de până acum.

„În prezent, cred că nu mai merg campaniile clasice, spoturile. Produsele de comunicare sunt tot mai sofisticate, ele sunt multidisciplinare, adică înglobează partea de technologie, pentru ca oamenii să poată interacţiona cu acea campanie şi să aibă un răspuns. Nu cred că mai merg campaniile statice, de display, pur şi simplu. Ce merge acum sunt, de fapt, produsele care înglobează toate lucrurile la care oamenii sunt acum atenţi”, spune Diana Alexa.

Tot ea adaugă că acest lucru a făcut ca directorii de creaţie din agenţiile de advertising să fie informaţi pe mai multe zone decât cele de până acum. Ei trebuie să cunoască zona de technologie, să înţeleagă fenomenul de data şi să înţeleagă cum să îşi aleagă informaţiile pe care le transmit mai departe în concepte de advertising.

”Partea de data şi de technologie este extraordinar de importantă, brandurile şi clienţii o cer şi ea trebuie înglobată în ceea ce comunică ei. Nu cred că mai vorbim de campanii care prezintă imaginea unei familii fericite, neautentică, poate, frumoasă la televizor. Din fericire pentru noi toţi, produsul de comunicare este mult mai sofisticat, acum”, adaugă Diana Alexa.

Pentru anul 2021, ea spune că se va pune mai mult accent pe comunicarea mai apropiată de consumator, mai deschisă la feedbackul acestuia. Atenţia va merge către storytelling, un tip de comunicare sensibil şi atent la viaţa consumatorului. Totodată, vor deveni mai importante şi platformele de e-commerce şi digital content.

Leo Burnett Group România este una dintre marile agenţii de publicitate de pe plan local.

Printre clienţii companiei se număra Samsung, Telekom, Kaufland, Procter & Gamble, Prigat, Philip Morris, Alka, HellasSat Greece, Avon, Bergenbier, Autoitalia, Dacia Renault, Pernod Ricard.

În anul 2019, Lion Communication Services S.A, care operează brandul Leo Burnett România, a ajuns la o cifră de afaceri de 144 de milioane de lei, relativ similară cu nivelul din anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
AFACERI DE LA ZERO