Există companii care în perioada pandemiei nu au înregistrat scăderi ale cifrelor de afaceri, ci au avut creşteri chiar de două cifre, a declarat Cristian Sporiş, vicepreşedinte corporate banking la Raiffeisen Bank, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
„În context regional avem un avantaj foarte mare comparativ cu Slovacia sau Ungaria. Dependenţa noastră de export este redusă faţă de acestea. Există clienţi care chiar şi în perioada pandemiei nu au cunoscut o scădere a cifrei de afaceri, ba chiar au avut creşteri de două cifre. De asemenea, sunt şi sectoare care suferă. Această pandemie tinde să accelereze macrotrenduri care existau. Industria automotive din Europa a intrat pe un trend descrescător din a doua jumătate a anului 2019, iar indirect a dus la o tendinţă descrescătoare şi în industria automotive din România“, a explicat Cristian Sporiş.
Un alt macrotrend este pe zona digitală, care încorporează tot ce înseamnă business to consumer (B2C), unde s-au văzut creşteri, a mai adăugat vicepreşedintele corporate al Raiffeisen.