ZF IT Generation

Zoltan Fekete, cofondator şi CEO Swapp – platformă pentru închiriere de maşini, listată pe SeedBlink: Vrem să ne dublăm veniturile lunare până la final de an. Principala piaţă pentru noi este cea din Emiratele Arabe Unite, iar acum intrăm şi în Arabia Saudită

15 sep 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul se află în campanie de strângere de fonduri pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink, unde ţinta este de a strânge 250.000 de euro în cadrul unei runde totale de finanţare de 2.350.000 euro.

Start-up-ul Swapp, care a dezvoltat o platformă digitală pe închirierea de maşini pe termen scurt sau lung, şi care se află acum listat pe SeedBlink, şi-a propus ca la finalul acestui an să ajungă la venituri lunare de aprox. 1,6 -1,8 milioane dolari, aproape dublu comparativ cu veniturile lunare actuale. Start-up-ul a luat naştere în perioada pandemiei, iar din 2021 activează pe piaţa din Emiratele Arabe Unite, având până acum câţiva zeci de mii de clienţi pentru serviciul disponibil în Dubai şi Abu Dhabi. Acum echipa Swapp testează serviciul în Riad pentru intrarea pe piaţa din Arabia Saudită.

„Vrem să ne dublăm veniturile până în decembrie 2023, sau chiar ianuarie 2024, în funcţie de cum se vor corela anumite aspecte, şi să ajungem de la 900.000 de dolari pe lună la 1,6 – 1,8 milioane dolari pe lună. Iar în ceea ce priveşte tranzacţiile, vrem să trecem de la 2.000 de tranzacţii lunare, la 4.000 de tranzacţii lunare. Vedem o creştere foarte dinamică în Emiratele Arabe Unite – aceasta este baza dezvoltării businessului nostru, la care se adaugă şi intrarea pe piaţa din Arabia Saudită“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Zoltan Fekete, cofondator şi CEO Swapp.

El a pus bazele proiectului Swapp în 2021 alături de Zsolt Poprocsi, Christoph Wossala şi de Danny Laczo, trei dintre ei având experienţă în cadrul companiilor de ride-sharing precum Uber, Bolt şi Careem. Iniţial, fondatorii Swapp au testat ideea lor pe pieţele din Europa, în Viena şi Budapesta, obiectivul fiind să activeze pe pieţe din Europa Centrală.

Din cauza dificultăţilor din perioada pandemiei, start-up-ul a fost nevoit să găsească o piaţă în care businessul să poată deveni profitabil mai rapid. Astfel, serviciul Swapp s-a lansat în Emiratele Arabe Unite, piaţa principală pentru start-up-ul devenind toată zona aferentă Orientului Mijlociu.

„Avem competiţie în Orientul Mijlociu, dar simţim că «product market fit» este mult mai bun aici. Există un număr mare de utilizatori care rezonează cu acest tip de serviciu în această regiune. Acum suntem operaţionali în Dubai, Abu Dhabi şi am început să testăm serviciul şi în Riad, în Arabia Saudită.“

Platforma Swapp este practic un market-place care aduce în acelaşi loc, companiile de închirieri de maşini, companiile cu flote auto şi utilizatorii care au nevoie de o maşină pe perioadă scurtă sau mai lungă.

“Suntem o alternativă digitală pentru <<car rental>> şi <<car leasing>>. Vrem să aducem o experienţă de genul AirBNB sau Netflix într-un domeniu foarte învechit, birocratic şi analog, în care experienţa utilizatorilor şi uşurinţa în folosite nu sunt deloc în centrul atenţiei”, a punctat Fekete.

Cum funcţionează însă mai exact platforma Swapp? “Modul în care funcţionează serviciul nostru este similar cu experienţa pe care o ai când închiriezi un apartament pe AirBNB. Intri în aplicaţie, cauţi o maşină, o selectezi pe cea pe care o doreşti, alegi perioada pentru care vrei să o închiriezi, plăteşti şi apoi ţi se aduce maşina la data şi locaţia specificate. Este totul digital şi foarte rapid, prin doar câteva click-uri pe telefon sau pe PC”, a explicat el.

Start-up-ul se află în prezent într-o campanie de strângere de fonduri pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink, unde ţinta este de a strânge 250.000 de euro în cadrul unei runde totale de finanţare de 2.350.000 euro. Suma de 2.100.000 de euro este obţinută de la fondurile de investiţii Vespucci Partners şi Zero Gravity Capital şi de la opt investitori de tip angel. Până acum, Swapp a strâns 75.000 de euro prin intermediul SeedBlink, campania fiind activă până pe 20 septembrie.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR