ZF IT Generation

ZF IT Generation. Vlad Marincaş, cofondator şi CEO al Aqurate, platformă AI pentru analiza datelor din e-commerce: Pregătim intrarea pe piaţa din Germania, de unde vrem să atragem între 5 şi 15 clienţi anul acesta. În 2024 vrem să demarăm o nouă rundă de finanţare

29 sep 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul estimează că va încheia anul acesta cu venituri de patru-cinci ori mai mari faţă de 2022

♦ Pentru următoarea rundă de finanţare, Aqurate şi-a propus să atragă o sumă cuprinsă între 1 şi 3 mil. euro.

Aqurate, start-up-ul local care dezvoltă o platformă de tip SaaS bazată pe tehnologia de inteligenţă artificială pentru analiza datelor din e-commerce, se află în prezent în plin proces de pregătire pentru a intra pe prima piaţă din străinătate – Germania, de unde vrea să atragă anul acesta circa 5-15 clienţi. În prezent, în portofoliul Aqurate sunt circa 55 de clienţi, majoritatea magazine online din România, printre acestea numărându-se şi jucători precum PC Garage, evoMag, The Home, Librex, Dasha şi Neakaisa.ro. Start-up-ul a obţinut o finanţare de 450.000 de euro la finalul anului trecut, iar acum se concentrează pe creşterea businessului şi atingerea obiectivelor, astfel încât în 2024 să poată ridica o nouă finanţare de valoare mai mare.

„Noi ne axăm acum foarte mult pe Germania şi am început să facem demersuri active. Avem campanii «cold», avem discuţii cu jucători mai mari, mai mici şi suntem practic în curs de a construi baza în piaţa respectivă. Germania este prima piaţă externă mai mare pe care intrăm. Aşa noi mai avem clienţi mai mici şi interes din partea unor clienţi străini, pentru că avem integrări cu platforme româneşti şi în mod interesant există şi magazine din afara României care sunt pe platformele respective. Deci am avut interes şi din Serbia, Italia şi din diferite alte ţări, însă acum vrem să ne axăm pe Germania“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Vlad Marincaş, cofondator şi CEO al Aqurate, explicând în continuare de ce a ales Germania ca primă piaţă externă pentru extindere.

„Germania poate părea o piaţă mai dificilă, dar cred că avem şi avantajele noastre. Faptul că vorbim germană ne ajută foarte mult pe partea de vânzări, pe partea de «customer success» şi pe partea tehnică dacă este nevoie. Iar colegul nostru Lisardo (Erman – n.red.), care este CTO-ul companiei, este în Germania, deci avem foarte multe atuuri ca să acţionăm acolo. Ne folosim şi de reţeaua pe care o avem, deci acesta pare să fie pasul natural.“

Obiectivul echipei Aqurate este de a atrage anul acesta între 5 şi 15 clienţi de pe piaţa din Germania, astfel încât să înceapă să înţeleagă mai bine nevoile şi specificul industriei de comerţ electronic de pe piaţa germană.  „Noi vorbim de foarte multe lucruri standardizate în termen de tehnologie şi de platforme, doar că foarte probabil, şi din ce vedem în multe aspecte, felul în care gândesc magazinele online din Germania este destul de diferit de felul în care am văzut că gândesc magazinele online din România. Dacă vorbim de partea de investiţii, cât sunt de dispuse să plătească pe tehnologie, plus partea culturală ş.a.m.d. Deci până prindem avânt, până ajungem la primii 50 de clienţi acolo, trebuie să înţelegem ce îşi doresc, ce probleme au pentru că s-ar putea ca noi cu acelaşi produs să atingem nevoi diferite faţă de cele pe care le avem în România. Şi atunci, după ce parcurgem procesul acesta vom putea să şi scalăm anul viitor“, a punctat el.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR