ZF IT Generation

ZF IT Generation. Vicenţiu Corbu, fondator şi CEO al KIM – soluţii de automatizare pentru zona industrială: Suntem în plin proces de a strânge 150.000 – 200.000 de euro pentru a ne extinde în străinătate. Acum avem peste 50 de clienţi din 5 ţări şi vizăm intrarea pe pieţele din SUA şi Marea Britanie

8 mar 2024 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul are în derulare o campanie de finanţare pe platforma Seedblink care mai este activă până la data de 22 martie Printre clienţii actuali ai KIM se numără jucători mari precum Emerson, OMV, Bosch, Lidl, Ursus, Rompetrol, Agritehnica, Nuclearelectrica sau BAT.

Compania Keep IT Mobile Development din Ploieşti, care a dezvoltat sub brandul KIM o serie de soluţii software pentru zona industrială, şi-a propus să ajungă la un portofoliu de circa 300-400 de clienţi care să genereze un venit anual recurent de aproximativ 2,7 milioane de euro în 2025, în condiţiile în care echipa se concentrează acum pe extinderea în străinătate. Compania are în derulare o campanie de finanţare pe platforma de equity crowdfunding Seedblink, prin care vrea să strângă între 150.000 de euro şi 200.000 de euro, bani pe care să îi folosească cu precădere pentru accelerarea demersurilor de extindere pe plan internaţional, pieţele vizate fiind SUA şi Marea Britanie.

„Până acum am făcut mai multe ieşiri în Statele Unite şi în Marea Britanie, unde am văzut că există o compatibilitate cu soluţia pe care o promovăm. Am fost la Las Vegas, chiar anul acesta, la CES la pavillionul României şi acolo am tot discutat cu potenţiali clienţi şi oameni de business care vor să implementeze tipul acesta de soluţii, deci se pare că există interes. Iar acum ne dorim să scalăm în aceste ţări fiindcă sunt mult mai multe şanse acum decât înainte, pentru că produsul este extrem de competitiv“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Vicenţiu Corbu, fondator şi CEO al KIM.

Compania, înfiinţată în 2012, furniza înainte servicii de dezvoltare software, având expertiză în special în zona industrială, însă din 2022 a făcut trecerea de la firmă de servicii IT la firmă de produs şi a început să dezvolte platforma proprie, numită KIM 4 Industry, care integrează soluţii software pentru zona de producţie, logistică şi operaţiuni în teren. Platforma a fost lansată în varianta SaaS în august 2022, iar până în prezent KIM a reuşit să atragă în portofoliu 50 de clienţi printre care se numără jucători mari ca Emerson, OMV, Bosch, Lidl, Ursus, Rompetrol, Agritehnica, Nuclearelectrica sau BAT.

„2023 a mers foarte bine, fiindcă la sfârşitul anului tot venitul nostru a fost doar recurent. Deci, practic, am ajuns aproape la aceleaşi venituri din 2021, când ne axam pe servicii IT, diferenţa fiind că acum veniturile sunt recurente. Anul trecut am ajuns la venituri recurente de 300.000 de euro“, a punctat el.

Prin intermediul platformei sale, KIM digitalizează şi automatizează o serie de procese şi activităţi realizate de angajaţii care lucrează pe teren, fie că este vorba de construcţii sau de zona de mentenanţă, sau care lucrează în fabrici.

“O companie din zona de construcţii, ai cărei angajaţi sunt pe şantier toată ziua, nu îşi permite să aibă soluţii foarte complicate. Adică noi mergem la oameni care sunt foarte buni în meseria lor, îşi fac meseria foarte bine, dar nu sunt nici IT-işti, nu au nici vârsta pentru utilizarea Facebook, dar totuşi ne dorim ca ei să poată opera în platformă. Pentru ei am făcut această suită de soluţii. Deci practic ei, printr-o simplă scanare, pot automatiza absolut tot procesul. Mai nou, acum avem şi elemente de AI în soluţii, prin care suntem un companion pentru cel care este pe şantier şi care are nevoie de un ajutor digital. Deci practic soluţia a crescut destul de mult în complexitate, dar această complexitate nu se vede în teren, este cumva înăuntrul aplicaţiei, iar omul de la capătul celălalt al soluţiei operează foarte uşor în ea”, a menţionat Corbu, dând totodată şi exemple de cum este folosită mai exact platforma KIM 4 industry.

“În zona de construcţii de exemplu, noi urmărim toate activităţile angajatului, cât a stat la o lucrare, ce resurse a consumat, mă refer materie prima, absolut toate materialele, în timp real. Deci, dacă eşti manager de companie de construcţii, doar de la calculatorul tău poţi vedea instant tot consumul oamenilor tăi pe un anumit proiect. Poţi vedea cât au durat activităţile fără să pui o presiune pe ei. Deci, cumva soluţia urmăreşte ceea ce fac şi este un ajutor pentru ei. La fel şi în zona de producţie, noi putem gestiona întreg fluxul de producţie de când a intrat în stoc materia prima, până când a ieşit produsul finit. Şi foarte important, avem un modul dedicat de Facility Management prin care oamenii de curăţenie, oamenii de mentenanţă, toţi oamenii care participă în acest proces pot registra extrem de rapid în sistem ceea ce au făcut, pot primi în timp real notificări de planificări pentru tot ce au de făcut într-o anumită zi, astfel încât să avem un proces operaţional full digitalizat.”

În total, investiţiile de până acum în proiectul KIM totalizează 2 milioane de euro, banii proprii în principal. Anul trecut, compania a obţinut o linie de credit de la Raiffeisen Bank.

“Noi am primit o finanţare, o linie de credit de la Raiffeisen prin programul Raiffeisen Factory, iar această linie de credit presupune faptul că Raiffeisen vine cu aceeaşi sumă de bani în contrapartidă cu cea investitorilor. Adică pentru un investitor care finanţează KIM cu 100.000 de euro, Raiffeisen vine şi ea cu 100.000 de euro, deci practic dublează acea sumă şi pentru toată lumea este avantajos în sensul că se împarte riscul între cei doi. Noi am trecut de due diligence-ul de la Raiffeisen, adică sunt câteva elemente care cred că contează şi ne durim foarte mult să folosim aceste resurse pentru a merge internaţional. Deci avem cumva toate temele făcute, suntem cu totul pregătiţi.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR