ZF IT Generation

ZF IT Generation. Valentin Maior, cofondator şi CEO al Kidprenor - platformă de educaţie antreprenorială pentru copii: În 2024 lansăm platforma în România, iar în 2025 o să ne extindem în ţările din regiune

21 dec 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

Start-up-ul Kidprenor, care are ca obiectiv să facă educaţie antreprenorială şi financiară pentru copii, va lansa în 2024 o platformă care să conţină cursuri de educaţie antreprenorială pentru utilizatori cu vârste cuprinse între şase şi 13 ani, iar în 2025 vrea să extindă soluţia şi pe pieţele din regiune. Pentru a dezvolta platforma, reprezentanţii Kidprenor au în plan atragerea unei finanţări în valoare de 100.000 euro în primul trimestru al anului viitor.

„Pentru componenta de tech avem pregătit un pitch pentru inves­ti­tori, pentru că vrem să ridicăm, în pri­mul trimestru din 2024, o rundă de fi­nan­ţare pre-seed în valoare de 100.000 de euro, care să ne ajute să dezvoltăm MVP-ul, urmând ca ulte­rior, în funcţie de evoluţia pe care o avem, să accesăm şi alte runde de finanţare.“

„Avem în plan şi o extindere la nivel internaţional şi vizăm zona Europei Centrale şi de Est, ţări care sunt în continuă dezvoltare în zona de antreprenorială – precum Ucraina, Bulgaria, Ungaria. O să vedem cum o să monetizăm, o să scalăm Kidprenor pe teritoriul României în 2024, iar din 2025 vrem să pornim extinderea în ţările din regiune“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Valentin Maior, cofondator şi CEO al Kidprenor.

El a explicat că proiectul Kidprenor a început să se contureze încă din 2020, iar în cei trei ani de activitate echipa care numără în prezent 10 persoane (pe lângă care se adaugă şi colaboratorii) s-a concentrat pe documentare şi explorarea pieţei.

„În aceşti trei ani am oferit servicii educaţionale, cursuri live pentru copii. Astfel, am apucat să interacţionăm cu peste 250 de copii în cursurile live, am oferit materiale educaţionale la peste 2.000 de părinţi care automat le-au oferit copiilor lor şi am sunat peste 700 de părinţi din pool-ul de clienţi şi cei care au cumpărat şi care şi-au înscris copiii la noi, pentru a vedea ce anume le-ar fi util.“

Astfel, după trei ani de research, platforma a fost gândită astfel încât să ofere acces public la o parte din conţinut pentru toată lumea interesată, iar pentru mai multe funcţionalităţi utilizatorii vor plăti un abonament, a punctat Valentin Maior.

„Automat vom merge cu platforma şi către instituţiile de învăţământ şi către inspectorate, unde anumite funcţionalităţi vor fi oferite gratuit, iar pentru anumite funcţionalităţi de tip stocarea informaţiilor pe timp mai lung şi funcţionalităţi premium vor fi nişte abonamente. Acesta este şi modelul de monetizare pe care îl căutăm, abonamente pe care părinţii le vor plăti pentru a putea stoca informaţii pe termen mai lung şi a primi rapoarte despre evoluţia copilului. De asemenea, platforma agregă furnizori de servicii educaţionale, astfel încât în momentul în care copilul preferă să facă educaţie antreprenorială azi şi mâine vrea să înveţe altceva, noi să putem să livrăm şi să facilităm accesul la alte cursuri. În plus, vom putea stoca date prin parteneriatele pe care le vom face cu furnizorii de servicii educaţionale“, a explicat CEO-ul Kidprenor.

Planurile reprezentanţilor start-up-ului românesc mai vizează şi lansarea unui incubator în cadrul căruia copiii vor învăţa cum să îşi tranforme ideile în businessuri care să fie de interes şi care să atragă finanţări.

„În 2025 vrem să lansăm incubatorul pentru Kidprenor - incubator în care luăm ideile celor mici care s-au dezvoltat alături de noi minim un an sau cu cei care au idei deja conturate şi îi introducem într-un proces de accelerare în care ei vor continua să îşi dezvolte ideile şi poate o să fim şi primii investitori în ideile lor şi sperăm că unul dintre ei va fi poate un al doilea Daniel Dines.“

 

Ce a mai spus Valentin Maior la ZF IT Generation

Proiectul a plecat cu fonduri din partea noastră, a fondatorilor. Apoi am accesat nişte fonduri rambursabile de la bănci, prin intermediul cărora am şi validat că proiectul şi business plan-ul este unul valid. Am luat două tranşe de fonduri rambursabile şi suntem atenţi în 2024 să accesăm şi fonduri nerambursabile.

Mi se pare că lucrurile au evoluat frumos în ultimii ani. Au apărut mai multe comunităţi de angel Investment din care fac şi eu parte, unde noi am sindicalizat, adică am ajutat companiile pe care le vedeam cu potenţial, fondatorii care veneau cu o idee şi experienţă bună să pornească la drum. Aici finanţările nu sunt mari, merg până în 100.000-150.000 euro - punem tichete mici, între 1.000 şi 15.000 euro şi se adună această sumă - şi au apărut comunităţi care să ajute ecosistemul la „nivelul ierbii“, cum zicem noi. Avem şi finanţările mai mari de la fondurile de VC care au ridicat fonduri noi, au venit şi au ajutat şi asta s-a simţit deja în ecosistem. Ce mi se pare că s-a întâmplat şi aici e de fapt este un beneficiu real, în primul rând s-a popularizat ideea de a dezvolta un start-up, antreprenorii au prins curaj. Iar tot ecosistemul contribuie la această educare pe care eu o văd în următorii cinci – zece ani ca producând o pătură antreprenorială puternică, educată şi curajoasă.

Proiectul este în continuă dezvoltare şi va fi într-o continuă dezvoltare. În 2024 vrem să accelerăm componenta tech - platforma tech - pentru că până acum, eu – care sunt la bază programator cu peste 10 ani experienţă - am observat că toate companiile cu care am lucrat au început să dezvolte nişte softuri, nişte platforme cu care ulterior încearcă să penetreze piaţa, dar nu-şi cunosc foarte bine piaţa, clienţii şi nu ajung să facă această etapă pe care noi o numim „customer development“. Noi am stat trei ani în această etapă de customer development pentru a afla mai multe despre piaţă, despre portofoliul de clienţi. În aceşti trei ani am reuşit să aflăm ce este nevoie pe piaţă şi am reuşit să validăm ideile.

În trei ani de cercetare şi documentare am avut foarte multe sesiuni de mentorat, am trecut prin multe acceleratoare, am absolvit şi acceleratorul InnovX BCR. Fiecare persoană cu care am discutat ne-a ajutat să înţelegem câte ceva. Şi am învăţat că, chiar dacă produsul nostru pare că este ceva „nice to have“ este de fapt „must to have“ pentru că am observat că apare acel element de confuzie în momente cheie -momentul în care trebuie să schimbi instituţia de învăţământ, în momentul în care copilul ajunge în clasa a 8-a şi trebuie să aleagă liceul, când un părinte trebuie să-şi ghideze copilul în a-şi alege facultatea care automat îl duce spre zona de carieră - şi pentru că nu există obiceiul de a apela la consilieri vocaţional, la surse, acest sentiment de confuzie se manifestă prin depresie, abandon – aşa arată studiile. Şi noi venim cu o soluţie care îi ajută pe părinţi să îşi ghideze copilul în alegerea unei direcţii potrivite de dezvoltare. Pornim cu dezvoltare abilităţilor prin educaţia antreprenorială şi context antreprenorial, practic îi punem să facă lucruri practice, ca ulterior să mergem spre zona de dezvoltare de carieră. În cadrul platformei copiii vor avea acces la teste, în urma cărora o să fie creion un context de dezvoltare personalizat. Cu datele strânse vom putea chiar să facem un CV timpuriu al copilului, un fel de predecesor al LinkedIn-ului.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR