ZF IT Generation

ZF IT Generation. Startup Radar. Platforma SeedBlink apasă pedala expansiunii pe plan european: start-up-uri din Kosovo şi Portugalia caută investitori via Bucureşti

30 aug 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

Arta Shehu Zaimi, CEO al Labbox Education: Am ales platforma de investiţii SeedBlink pentru că ne poate oferi vizibilitate, expunere ♦ Luis Mendes, fondator şi CEO al Meight: Platforma SeedBlink a atins nevoile şi obiectivele noastre de a găsi investitori care să ne sprijine în planurile de expansiune.

Platforma de investiţii în start-up-uri de tehnologie SeedBlink, aflată în plin proces de expansiune la nivel internaţional, continuă să capteze atenţia micilor antreprenori de peste graniţele României, şi a atras şi start-up-uri din Kosovo şi Portugalia. Astfel, Arta Shehu Zaimi, CEO al start-up-ului Labbox Education – fondat la jumătatea anului 2019 în Kosovo – şi Luis Mendes, fondator şi CEO al Meight – aplicaţie digitală dedicată şoferilor de camioane, cu origini în Portugalia – au fost prezenţi în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Startup Radar, ce face parte din seria de evenimente lunare dezvoltate de ZF în parteneriat cu SeedBlink, şi au explicat de ce au ales platforma românească de equity crowdfunding pentru a se finanţa.

„Am ales platforma de investiţii SeedBlink pentru că ne poate oferi vizibilitate, expunere. Pentru că este important să te cunoască lumea când eşti la început. De asemenea, noi ne adresăm părinţilor, ceea ce reprezintă o piaţă mare, şi credem că cei mai buni susţintători şi investitori pe care îi putem avea lângă noi pot fi chiar clienţii noştri. Credem că cei care pot să şi experimenteze produsul nostru sunt cei mai potriviţi să ne susţină să ne dezvoltăm”, a spus Arta Shehu Zaimi, CEO Labbox Education, prezentă în cadrul emisiunii.

De asemenea, Luis Mendes, fondatorul şi CEO-ul start-up-ului Meight, prin care a dezvoltat o aplicaţie digitală dedicată şoferilor de camioane, a spus că unul dintre motivele pentru care a ales să se finanţeze prin platforma SeedBlink a fost reprezentat de număr mare de investitori de pe platformă. „Pe noi ne-a interesat să găsim şi să cunoaştem mai mulţi investitori, oameni de business, care să ne ajute şi de la care să învăţăm, iar platforma SeedBlink a atins toate aceste obiective şi nevoi ale noastre. Credem că au mulţi investitori şi multe oportunităţi pentru a dezvolta şi a susţine tot mai multe proiecte de tehnologie”, a spus Luis Mendes.

Start-up-ul Labbox Education, înfiinţat în Kosovo în urmă cu şase ani, a dezvoltat o platformă prin care le oferă copiilor acces lunar, sub forma unui abonament, la pachete care conţin diferite produse, livrate sub formă de componente electronice  modu­lare, care trebuie să fie asamblate pentru a funcţiona. Astfel, cu aceste componente hi-tech dezvoltate special pentru copii, aceştia învaţă cum funcţionează tehnologia într-un mod practic, din propria locuinţă.

„Avem clienţi care provin în mare parte din regiunea balcanică, deci asta înseamnă mai ales Kosovo, Albania, Macedonia, Croaţia. Avem clienţi din Germania, unii din Franţa, unii din Marea Britanie, dar acum vrem să ne extindem în afara regiunii balcanice. În prezent, Labbox este utilizat în aproximativ 30 de şcoli”, a menţionat Arta Shehu Zaimi.

Ea a explicat că piaţa din România este rămâne o posibilitate, deoarece pe piaţă nu există un concurent direct pentru soluţia propusă de start-up-ul Labbox Education.

În ceea ce priveşte partea de mone­tiza­re, clienţii pot alege din trei abo­namente, ce vizează perioade de timp şi preţuri diferite. Spre exemplu, un abo­nament pe trei luni costă 27 de euro pe lună – respectiv 81 de euro pentru cele trei luni –, iar un abonament pentru o perioadă de şase luni costă 26 de euro pe lună – respectiv

156 euro pentru cele şase luni. „Majoritatea clienţilor cumpără abona­men­te pentru copiii lor. Am început iniţial să facem publicitate prin Facebook şi Insta­gram în zonele în care am putea face şi livra­rea cutiilor, dar oferim reduceri pentru pă­rinţii care ne recomandă”, a adăugat Arta Shehu Zaimi.

De asemenea, Meight este o aplicaţie digitală dedicată şoferilor de camioane, care oferă feedback în timpul călătoriei pentru a minimiza costul combustibilului. Practic, aplicaţia foloseşte date pentru a anticipa ce urmează să facă şoferii şi oferă feedback în timp real pentru a creşte eficienţa conducerii şi a reduce costul total al combustibilului pentru călătorie.

„Şoferii sunt notificaţi în legătură cu diverse lucruri care se întâmplă cu camionul în timpul mersului, precum viteza medie avută sau luminile folosite, iar şoferul poate lua decizii în timp real pentru a ajusta anumiţi indicatori. Iar la finalul zilei aplicaţia oferă utilziatorilor un istoric al zilei, unde aceştia sau alţi colegi, şefi, pot vedea cum a decurs activitatea lor”, a explicat Luis Mendes.

În prezent, aplicaţia este dispobilă pe piaţa din Portugalia, dar, în contiuare, fondatorul şi CEO-ul start-up-ului a spus că vizează şi piaţa din Germania.

„Ne vom concentra 95% pe piaţa din Germania. Trebuie să lansăm site-ul, la care lucrăm în acest moment, şi să începem să facem integrarea camioanelor şi a şoferilor pe platformă. Dar, aşa cum am spus, la sfârşitul anului viitor, o să putem avea o acoperire globală, iar un avantaj este faptul că nu este nevoie să avem operaţiuni locale.”

CEO-ul start-up-ului Meight a adăugat că ţinta pentru următorii trei - patru ani este ca aplicaţia să fie disponibilă la nivel European şi pe piaţa din SUA.

Luis Mendes, fondator şi CEO al Meight: Ţinta pentru următorii trei ani este ca aplicaţia să fie disponibilă la nivel european şi pe piaţa din SUA.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR