ZF IT Generation

ZF IT Generation. Startup Radar. Cum au ajuns şi start-up-uri din Franţa şi Marea Britanie să pregătească derularea unor campanii de finanţare prin platforma SeedBlink pornită din România

2 aug 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

Fabien Keller, CEO, Fatster: „SeedBlink este una dintre cele mai bune platforme de crowdfunding din Europa Centrală, deoarece are capacitatea de a găsi mari investitori într-o perioadă scurtă de timp“ Vlad Costea, CEO, Sigtree Technologies: „Ceea ce mi-a plăcut la platformă a fost faptul că, chiar dacă fac crowdfunding, au un proces de due diligence destul de aprofundat“ Nicolae Buldumac, CEO, Global Database: „Platforma oferă vizibilitate. Deci, veţi primi expunere, veţi observa că oamenii vor începe să vorbească despre start-up-ul vostru.“

Accesul la finanţare rămâne una dintre dintre principalele probleme cu care se confruntă start-up-urile tech au declarat antreprenori din România, Republica Moldova/Marea Britanie şi Franţa prezenţi în cadrul videoconferinţei ZF IT Generation - Startup Radar, organizată în parteneriat cu platforma de investiţii SeedBlink.

„Principala provocare este accesul la finanţare, iar platforma SeedBlink ne ajută cu strângerea de fonduri şi atragerea de investitori mari într-o perioadă scurtă. Avem nevoie de investiţii care să ne ajute să scalăm“, a spus Nicolae Buldumac, fondator şi CEO al Global Database. Compania antreprenorului originar din Republica Moldova are sediul central în Marea Britanie şi un sediu operaţional în Chişinău.

El a adăugat că platforma de investiţii în start-up-uri de tehnologie SeedBlink - care în aproape doi ani de funcţionare a derulat aproximativ 50 de campanii de finanţare pentru diferite start-up-uri, mai are un atu, acela că le oferă expunere start-up-urilor.

„În afară de strângerea de fonduri, care este unul dintre cele mai importante lucruri pe care platforma SeedBlink le oferă, lucrul care îmi place este faptul că oferă vizibilitate. Deci, veţi primi expunere, veţi observa că oamenii vor începe să vorbească despre start-up-ul vostru şi cred că asta este important, să deveniţi cunoscuţi“, a mai spus Nicolae Buldumac.

SeedBlink a deschis piaţa de investiţii în start-up-uri către o bază mult mai largă de investitori prin faptul că investiţia minimă într-o companie porneşte de la 2.500 de euro. Dincolo de valoarea tichetului minim, SeedBlink deschide pentru investitorii de retail cu sume mai mici la dispoziţie accesul la investiţii în proiecte care altfel nu sunt accesibile decât pentru marile fonduri de investiţii sau investitori de tip angel. SeedBlink, care tocmai a finalizat propria rundă de finanţare de peste 3 mil. euro, are la rândul său în plan să se extindă - pentru început la nivel european.

Fabien Keller, CEO al start-up-ului francez Fatster, care a dezvoltat o aplicaţie mobilă care ajută persoanele supraponderale să îşi schimbe obiceiurile alimentare şi de activitate pentru a slăbi sau a-şi menţine greutatea, consideră că un avantaj pe care îl aduce deschiderea unei campanii pe platforma de crowdfunding SeedBlink este faptul că atrage investitori mari într-un interval scurt de timp. „SeedBlink este una dintre cele mai bune platforme de crowdfunding din Europa Centrală, deoarece are capacitatea de a găsi mari investitori

într-o perioadă scurtă de timp. Adică am întâlnit echipa şi, ca start-up, atunci când strângem fonduri, trebuie să avem încredere în oamenii cu care strângem banii, iar la SeedBlink am avut acea încredere. Platforma are capacitatea de a găsi mari investitori într-o perioadă foarte scurtă de timp“, a spus Fabien Keller.

Start-up-ul Fatster intenţionează ca în perioada august - septembrie 2021 să înceapă o nouă campanie de atragere de fonduri pe platforma SeedBlink, a mai adăugat CEO-ul companiei.

Antreprenorul local Vlad Costea, cofondator şi CEO al Sigtree Technologies, platformă tip marketplace pentru dezvoltatorii imobiliari, care aduce la un loc furnizorii de servicii cu locatarii unei comunităţi, a menţionat că ceea ce i-a atras atenţia la platforma SeedBlink a fost procesul de due diligence aprofundat.

„Ceea ce mi-a plăcut la platformă a fost faptul că au un proces de due diligence destul de aprofundat“, a spus Vlad Costea.

El a spus că planurile pe termen scurt ale Sigtree Technologies vizează îmbunătăţirea platformei, dezvoltarea unor algoritmi de predicţie pentru a standardiza nevoile clienţilor şi extinderea pe noi pieţe. „Acum suntem în discuţii avansate cu primul nostru client din Spania, într-o regiune foarte frumoasă din Marbella. Căutăm să ne extindem şi pe alte pieţe.“

În altă ordine de idei Vlad Costea a atras atenţia asupra faptului că start-up-urile locale concurează nu doar cu companiile din alte ţări ci şi ecosistemele de acolo, ceea ce complică lucrurile. „Când eşti un start-up tech din România şi planul tău este să te lansezi pe piaţa europeană tu concurezi cu toate start-up-urile de pe acele pieţe şi cu toate celelalte ecosisteme (fonduri de investiţii - etc.). Cred că start-up-urile de pe pieţele cu ecosisteme mai dezvoltate pornesc cu un avantaj, cred că nimeni nu poate nega asta. Pentru un start-up de aici din Europa Centrală şi de Est călătoria por­neşte cu construirea unui produs, crearea unei baze de clienţi, alegerea unei direcţii şi abia apoi mergi în afară.“

„Nu mă plâng, multe start-up-uri au reuşit pornind din România, toată lumea a vorbit de UiPath, iar ce au făcut ei este  uimitor pentru start-up-urile din România. Trebuie să luăm lucrurile aşa cum sunt.“

Planuri de extindere au şi reprezentanţii start-up-ului Fatster, care vizează ca în doi ani să acopere întreaga Europă.

„În doi ani, vom fi prezenţi în zona asiatică şi în toată Europa. Am lansat recent aplicaţia şi în Marea Britanie. Ţinta noastră este să ajungem la 250.000 de membri în Marea Britanie în următoarele 18 luni. Aşadar, strategia noastră se concentrează în principal pe ţările care au probleme cu pierderea în greutate, precum Marea Britanie - unde 77% din populaţia tânără este supraponderală. În România, de exemplu, 50% dintre oameni sunt supraponderali, în Germania 60%“, a mai spus Fabien Keller.

De asemenea, Nicolae Buldumac a menţionat că planurile companiei Global Database vizează atragerea unei investiţii care să susţină zona de automatizare.

„De ce nu am strâns finanţarea până astăzi? Pentru că am vrut să ne asigurăm că produsul este gata, funcţionează, poate fi scalabil. Am realizat acest lucru şi acum avem nevoie de finanţare pentru a creşte şi pentru a investi în automatizare. Şi până în 2023, intenţionăm să creştem numărul vizitatorilor site-ului de la 300.000 la 10 milioane. Din perspectiva produsului, vom achiziţiona date noi, care ne vor permite să avem informaţii de la 450 de milioane de companii. Deci, în esenţă, fiecare companie înregistrată la nivel mondial va fi pe platforma noastră şi vom investi în AI“, a spus CEO-ul companiei.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR