ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Raluca Jianu şi Mihai Bârsan, fondatori ai Epic Visits, platformă online pentru pachete turistice inedite: Vrem să atragem 1.000 de proprietăţi turistice pe platformă până la final de an şi să atingem pragul de 10.000 de utilizatori activi

15 iul 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

Start-up-ul este listat pe platforma locală SeedBlink, având ca obiectiv ridicarea unei investiţii în valoare de 150.000 euro, din care a strâns deja 100.000 de euro.

Start-up-ul local Epic Visits, care a dezvoltat o platformă online ce oferă pachete de vizite epice care includ cazări şi experienţe pe diferite tematici, are ca obiectiv să ajungă la 1.000 de parteneri şi proprietăţi listate pe platformă până la finalul anului în curs, de la 160 în prezent, şi să atingă pragul de 10.000 de utilizatori activi.

„Avem ca ţintă să atingem pragul de 1.000 de parteneri şi 10.000 de clienţi activi. Sunt optimist. Deja suntem la 160 de parteneri şi asta după un efort de două luni. Văzând pur şi simplu acoperirea geografică pe care o avem în România sunt convins că ne vom atinge obiectivul“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Mihai Bârsan, cofondator al Epic Visits. În prezent, start-up-ul este listat pe platforma locală de equity crowdfunding SeedBlink, campania având ca ţintă atragerea sumei de 150.000 de euro.

„La începutul acestui an am luat decizia de a ridica o rundă de finanţare care să ne ajute să accelerăm. Am accesat această rundă de finanţare cu un target de 150.000 de euro, din care 100.000 de euro sunt deja alocaţi, pentru că s-au alăturat deja o serie de investitori şi avem şi un grup de aliaţi care ne va ajuta să accelerăm proiectul şi să îl aducem la noi etape de accelerare“, a adăugat Raluca Jianu, cofondator al Epic Visits, prezentă şi ea în cadrul emisiunii.

Investiţia va susţine planurile de dezvoltare pe termen scurt şi atingerea unui nivel de sustenabilitate, au adăugat cei doi reprezentanţi ai start-up-ului.

„Finanţarea aceasta ne va ajunge să ne atingem ţinta de autosustenabilitate, dar vom avea nevoie de un venit de aproximativ 200.000 de euro pe an, iar asta este ţinta pe care o avem în plan, odată cu atragerea celor 10.000 de clienţi activi şi 1.000 de proprietăţi listate“, a spus Mihai Bârsan.

Recent, Dragoş Anastasiu, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori din turismul local, a anunţat intrarea în acţionariatul start-up-ului Epic Visits, ca angel investor şi consultant prin firma Touring Eurolines SA - compania holding a grupului Eurolines.

Platforma EpicVisits.com a fost lansată în urmă cu un an iar în dezvoltarea acesteia au fost investiţi circa 100.000 de euro.

„O să avem investiţii totale de aproximativ 250.000 de euro după această rundă de finanţare, reprezentând investiţia noastră iniţială plus cei 150.000 de euro pe care o să îi strângem prin runda aceasta şi asta plasează valoarea companiei la un milion de euro în momentul în care vom avea adunaţi cei 150.000 de euro“, a explicat Mihai Bârsan.

El a adăugat că modelul de business al platformei este asemănător cu cel al companiei Airbnb, iar turiştii nu sunt afectaţi de comisioanele pe care platforma le percepe.

„Modul de business este unul foarte simplu. Este un comision de 10% pentru rezervările pe care le avem prin platformă. Comisionul este aplicat doar proprietarilor şi nu afectează nicidecum turistul.“

De asemenea, fondatorii companiei au agăugat că în această toamnă vor lansa o nouă versiune a platformei, care va integra mai multe funcţionalităţi şi care va fi mai complexă, iar pe termen mediu au în plan şi lansarea unei aplicaţii mobile.

„Într-un viitor apropiat avem în plan să lansăm şi o aplicaţie de mobil, deşi platfroma funcţionează şi pe mobil, are toate integrările necesare. Însă, momentan, în continuare o să mergem pe componenta de user experience şi pe dezvoltarea unui configurator care va permite şi o dinamică a preţurilor şi o integrare mai bună cu alte sisteme de rezervare“, a menţionat Raluca Jianu.

În ceea ce priveşte planurile pe termen lung, reprezentanţii Epic Visits vizează să atragă pe platformă aproximativ 10% din locurile de cazare epice deschise pe piaţa globală.

„Noi avem ca obiectiv undeva la 10% dintre locurile de cazare la nivel global, pentru că am făcut o cercetare de piaţă şi această piaţă globală de turism epic este evaluată la circa 53 de miliarde de euro“, a mai spus Raluca Jianu.

 

Ce a mai spus Raluca Jianu la ZF IT Generation

► În prezent, avem peste 160 de proprietăţi listate, avem deja o comunitate efervescentă şi energică de gazde epice şi această comunitate este în continuă dezvoltare. În paralel, am continuat să dezvoltăm şi produsul, să adăugăm funcţionalităţi noi care să le uşureze cumva munca gazdelor în a oferi experienţe turiştilor.

► Obiectivul nostru principal a fost pe zona de creştere a numărului de listări. Au existat deja şi există rezervări făcute şi o serie de colaborări B2B începute cu nişte companii care au recurs la serviciile noastre şi au achiziţionat vouchere cadou pentru angajaţi sau pe care le-au folosit în campania lor de premii. Practic, din momentul în care am ajuns la o zonă de supply bună, începem să accelerăm şi componenta de promovare pentru a ne atrage cât mai multe rezervări.

► Zona B2B e o zonă pe care noi am început să o prospectăm şi să o tatonăm la începutul anului şi care se dovedeşte a fi o componentă importantă pentru noi şi o să continuăm parteneriatele în această direcţie.

► Apropo de modelul de business şi de concept. Noi suntem un hibrid între o agenţie turistică şi o platformă de rezervări, pentru că obiectivul nostru este de a le oferi oamenilor ocazia de a crea propriile sejururi, combinând cazări şi experienţe. Publicul nostru ţintă e reprezentat de mileniali. Acest segment nu a fost exploatat de alte platforme, pentru că, în general, au mers fie pe cazare fie pe experienţe, deci au tratat aceste două teritorii separat. Şi există această zonă de mijloc, acest segment de cazări şi experienţe pe care oamenii le caută.

 

Ce a mai spus Mihai Bârsan la ZF IT Generation

► Epic Visits este un marketplace. Asta înseamnă că noi punem pe platformă, pe de o parte, furnizori pentru o anumită cerere de servicii, în cazul nostru, şi pe clienţii acestor servicii, iar marketplace-ul funcţionează în primul rând având o ofertă destul de bogată (suply), pentru ca turiştii să o poată accesa. Astfel, ne-am concentrat foarte mult în perioada asta pe dezvoltarea produsului şi pe atragerea de parteneri care să fie listaţi pe platformă.

► Cumva suntem pasul următor după Airbnb, pentru că ei au devenit cam mainstream. Dacă la început atrăgeau cam acelaşi public pe care îl vizăm noi acum, odată cu mărimea lor au devenit generici şi este greu să mai creşti în piaţa asta fiind mare şi generic. Iar acesta credem că este modelul următor, este next level după Airbnb, o segmentare şi targetare a unei porţiuni mult mai bune din călători şi turişti.

► Noi am ales segmentul de turism epic, credem că este cel mai valoros este şi cel cu o creştere mai mare şi cel în tendinţe. Cu siguranţă nu putem ajunge direct în piaţa globală pentru că asta necesită alte resurse umane şi investiţii. Iar pentru a fi relevanţi pe piaţa globală trebuie să fim relevanţi în România. Asta înseamnă să avem 10% din turismul epic din România şi vrem să obţinem asta până în 2025, iar runda de finanţare şi efortul nostru pe termen scurt reprezintă un alt pas intermediar până la a deveni relevanţi în public.

► Trebuie să devenim sustenabili din punct de vedere economic astfel încât creşterea noastră să fie autosustenabilă. Noi am calculat nivelul ăsta şi nu este unul foarte greu de atins. Înseamnă să avem 1.000 de parteneri - locaţii epice şi 10.000 de clienţi activi, iar de la acel nivel începe să putem accelera către treapta a doua care înseamnă relevanţă România, apoi la treapta a treia care înseamnă expansiune în câteva ţări europene şi apoi a patra, relevanţă în turismul epic global.

 

Mihai Bârsan, cofondator EpicVisits.com: Suntem pasul următor după Airbnb, pentru că ei au devenit cam mainstream. Dacă la început atrăgeau cam acelaşi public pe care îl vizăm noi acum, odată cu mărimea lor au devenit generici şi este greu să mai creşti în piaţa asta fiind mare şi generic.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR