ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Start-up Update. Philip Choban, fondator şi CEO Telios Care – soluţii de telemedicină: Suntem în plin proces de a ridica o nouă rundă de finanţare în valoare de 1,2 mil. euro. Deja am obţinut jumătate din sumă, iar lead investor este Fortech Investments

16 feb 2023 Autor: Ioana Nita

Telios Care a reuşit să îşi dubleze anul trecut veniturile la circa 750.000 euro.

Start-up-ul local Telios Care, axat pe soluţii digitale şi servicii de telemedicină, a deschis o nouă rundă de finanţare în valoare totală de 1,2 milioane de euro, din care a reuşit să obţină deja jumătate de la o parte dintre investitorii existenţi care s-au an­gajat să susţină în continuare businessul, Fortech Investments fiind lead investor. Noua finanţare va merge către dezvoltarea accelerată a businessului, atât prin noi produse şi ser­vicii, cât şi prin extinderea inter­na­ţională, start-up-ul vizând inclusiv achiziţia unui jucător de pe piaţa de te­lemedicină din SUA. Până în prezent, investiţiile în Telios Care pe plan lo­cal totalizează 1,75 mil. euro, ultima rundă de finanţare a fost în valoare de 1,3 mil. euro şi s-a derulat în 2021.

„Am deschis o nouă rundă de investiţii, în care încercăm să strângem încă 1,2 milioane de euro, jumătate dintre aceşti bani fiind deja asiguraţi. Fortech s-a angajat să fie din nou prin­ci­palul nostru investitor, aşa că suntem pe drumul cel bun, avem ju­mă­tate din suma necesară deja strân­să. Suntem în discuţii cu fonduri de in­ves­tiţii din Europa şi din SUA şi deja am avut discuţii serioase cu fon­duri de aici din România. Sperăm să închidem runda la finalul lunii martie, în con­di­ţiile în care acum este o pe­rioa­dă mai dificilă pentru atragerea de finan­ţare“, a spus Philip Choban, fon­dator şi CEO al Telios Care, în cadrul emi­siunii ZF IT Generation. Totodată, a adăugat el, echipa de ma­na­gement a Telios Care are în plan şi achiziţia/ fuziunea cu o companie din SUA.

„Evaluăm posibilitatea unei achiziţii în afara ţării, în SUA, pentru prima oară. Evaluăm achiziţionarea unei companii de telemedicină cu care suntem afiliaţi de câţiva ani. Acest lucru ne va oferi o oportunitate de extindere internaţională.“

Pe lângă piaţa din România, Telios Care activează în prezent şi în Republica Moldova, Bulgaria şi Ungaria.

„Am intrat pe aceste pieţe anul trecut, acesta a fost planul nostru de extindere şi l-am îndeplinit. Acum analizăm posibilitatea unei colaborări cu un partner în Polonia“, a menţionat Choban.

Anul trecut, Telios Care a reuşit să îşi dubleze anul trecut numărul de utilizatori (pacienţi) care folosesc serviciile sale de telemedicină la 300.000, de la 150.000 în 2021. Totodată, start-up-ul a reuşit să crească şi echipele interne, atât de medici, cât şi de asistente medicale.

„Suntem singura companie din Europa de Est care are un call center gestionat de asistente medicale specializate, care efectuează triajul pacienţilor încă de la început. Acest call center a crescut de la sfârşitul anului 2021, când aveam 13 asistente medicale, la 32 de asistente medicale la sfârşitul anului 2022, în condiţiile în care şi numărul pacienţilor şi clienţilor noştri s-a dublat. Personalul nostru medical a crescut de la 11 specialităţi la sfârşitul anului 2021 la peste 24 de specialităţi şi la peste o sută de medici.“

Majoritatea utilizatorilor sunt angajaţi ai clienţilor Telios Care, modelul său de business fiind axat în principal pe zona B2B. Cea mai mare parte a clienţilor săi sunt companii de asigurări, dar şi companii care activează în industriile de producţie şi transport.

“Majoritatea clienţilor noştri provin din industria asigurărilor, deoarece suntem furnizorul a şase din cele nouă companii de asigurări din ţară. Aşadar, aş spune că probabil 60-70% din baza noastră de clienţi provine din industria asigurărilor. Companiile de asigurări ne includ în pachetele lor de servicii, deoarece ştiu că este o modalitate de a reduce costurile. Dar colaborăm şi cu companii care oferă beneficii angajaţilor, cum ar fi Sodexo, firme de transport, companii IT sau firme de construcţii. Lista clienţilor noştri este foarte diversă şi include atât persoane din mediul corporate, executivi de top, dar şi muncitori din fabrici sau construcţii. Vârsta nu mai reprezintă un factor important, deoarece ne adresăm unui interval larg de vârste, de la copii mici până la vârstnici”, a subliniat fondatorul şi CEO-ul Telios Care.

În portofoliul de clienţi ai Telios Care se regăsesc jucători precum Asirom, Allianz-Ţiriac, Metropolitan Life, Eurolife FFH, Millenium Insurance Broker, Aegon, Visa, Medihelp International, Sanopass, Consilio Web şi Wirtek.

Anul trecut, Telios Care a reuşit să îşi dubleze veniturile la circa 750.000 euro, iar ţinta pentru 2023 este din nou de dublare a cifrei de afaceri.

“Planurile noastre includ dublarea vânzărilor, lucru pe care l-am realizat deja în mod constant în ultimii ani, dublarea numărului de clienţi, oferirea mai multor servicii, creşterea personalului medical şi concentrarea în special pe zona de wellbeing şi nutriţie. Dar cea mai mare parte a resurselor se va duce către clinica offline.”

Anul trecut, start-up-ul a anunţat deschiderea unei clinici fizice într-un campus de birouri din Cluj-Napoca, oferindu-le astfel utilizatorilor să vină la o consultaţie faţă în faţă cu medicul. Astfel, utilizatorii Telios Care au acum posibilitatea de a alege între o consultaţie telefonică, o consultaţie online, o consultaţie video sau o consultaţie offline. Pentru consultaţiile la distanţă, utilizatorii pot folosi atât platforma web Telios Care, cât şi aplicaţia mobilă dedicată pentru sistemele mobile de operare Android şi iOS.

Pe lângă consultaţiile offline, echipa Telios Care are în plan să introducă şi un serviciu de consultaţie la domiciliu pe care l-a testat deja în prima fază în Cluj-Napoca.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR