ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Mircea Stan, fondator şi CEO Postis – platformă pentru optimizarea livrărilor: Ne pregătim pentru prima finanţare importantă - runda de serie A, pentru a ne extinde la nivel european. „În ultimul an, ne-am dublat numărul de clienţi şi ne-am triplat veniturile”

21 dec 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local Postis, care a dezvoltat o platformă digitală dedicată optimizării livrărilor, se pregăteşte pentru o rundă de finanţare de serie A care să ajute compania să se extindă la nivel european. Înfiinţat în 2016, start-up-ul a obţinut până acum investiţii de peste 2 milioane euro, la ultima rundă de finanţare businessul Postis fiind evaluat la 15 milioane euro. 

„Ne pregătim pentru o nouă rundă de investiţie. Va fi prima rundă importantă, dacă ne raportăm la rundele de investiţie ale unui start-up, adică runda de serie A pe care vrem să o luăm de la instituţii financiare din zona aceasta de finanţare a start-up-urilor. Vor fi investitori strategici din regiune care ne vor ajuta să scalăm din punct de vedere comercial soluţia Postis la nivel european”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Mircea Stan, fondator şi CEO al Postis.

„Runda de investiţie de serie A pentru regiunea în care ne aflăm noi are o valoare cuprinsă între două şi zece milioane euro - acestea sunt cifrele orientative pentru o rundă de serie A. Noi ne încadrăm în acest interval şi evident dorim să avem o evaluare, capitalizare post finanţare, de câteva zeci de milioane de euro”.

Runda de finanţare este prognozată pentru martie-aprilie anul viitor, iar ulterior start-up-ul va începe expansiunea la nivel regional. Până acum, Postis şi-a extins operaţiunile şi în ţările din vecinătate, precum Bulgaria, Ungaria sau Grecia, prin companiile inetrnaţionale pe care le are în portofoliul de clienţi din România, şi a început totodată şi o serie de proiecte pilot cu companii din străinătate. Anul viitor, start-up-ul plănuieşte să îşi deschidă şi birouri în afara ţării. 

În ultimul an, start-up-ul a reuşit să îşi dubleze numărul de clienţi la 150 şi să îşi tripleze veniturile. Printre cei mai mari clienţi ai Postis se numără Auchan, Cora, Elefant, Cărtureşti, Ikea, Flanco, Frisbo, KLG, Secom, Dr. Max şi Schmitz Cargobull.

„Vom încheia anul acesta cu venituri recurente de un milion euro”, a punctat Mircea Stan.

Platforma Postis funcţionează asemenea unui market-place, reunind în acelaşi loc jucătorii din e-commerce, retail, omnichannel sau fullfilment cu cei care oferă serviciile de logistică şi transport - transportatorii independenţi, curierii şi tot felul de soluţii alternative prin care se fac livrările.

Cum ajută însă mai exact platforma Postis la optimizarea livrărilor? „Noi, pe lângă faptul că îi punem laolaltă şi se creează matchmaking între nevoie şi cine oferă serviciul respectiv, îi ajutăm să îşi optimizeze operaţiunile luând în calcul trei criterii mari pe care le vedeam utile pentru ambele părţi. Pe de o parte este costul pe care îl calculăm în timp real, pe de altă parte luăm în calcul calitatea serviciului şi nu în ultimul rând feedback-ul clientului”, a explicat el, adăugând că anul acesta start-up-ul a lansat un nou concept pe piaţă care se numeşte „click to door” – cum să ai într-un singur loc toate interacţiunile de la primul click până la livrare.

„Plecând de la acest flux pe care îl are şi îl vede fiecare client care cumpără online, optimizăm din punct de vedere operaţional toate activităţile. Optimizarea poate să fie optimizare directă, de cost, sau poate să vină indirect din o mai bună experienţa a clientului de cumpărare pe toate segmentele. Noi le prezentăm în mod unificat pe cele trei segmente mari: cum ajunge clientul pe site, ce se întâmplă pe site şi ce se întâmplă cu comanda după ce a fost pregătită şi livrată către clientul final.”

Ce rezultate obţin însă efectiv clienţii care folosesc soluţia Postis? „Am putea să dăm două exemple foarte de curând pe care le-am avut cu doi clienţi de-ai noştri. În primul rând, din punct de vedere operaţional, clienţii noştri îşi eficientizeză costurile între 10-25%  în funcţie de volumele pe care le au şi tipologia de produse pe care le comercializează. Dar mai relevant, avem un caz al unui client cu care am lucrat de curând şi chiar în perioada actuală, care constatat că şi-a îmbunătăţit ceea ce se numeşte experienţa clientului măsurată printr-un indicator numit NPS -  Net Promoter Score. Deci îmbunătăţim acest indicator cu 15%, rata de refuzare a comenzilor a scăzut cu 30% într-un domeniu în care costurile sunt foarte importante şi mai ales cât de loiali sunt clienţii pentru un magazin online. Cifrele pe care le-am prezentat sunt extraordinare pentru ei pentru că s-a dovedit că dacă investesc în relaţia asta personalizată cu clientul final şi ţin cont de feedback-ul pe care îl primesc de la clienţi pot să-şi reducă foarte mult rata de retur - 30% într-un domeniu în care anumiţi comercianţi pot să aibă o rată de refuz de 10-15%, poate chiar 20%,este foarte important.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR