ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Mihai Ghiţă şi Cristian Badea, fondatori, Sypher - asistent virtual GDPR: Vrem să triplăm numărul de clienţi şi veniturile recurente în următorul an. Proiectul Sypher este evaluat în prezent la 2,2 mil. euro

10.09.2021, 08:00

Sypher, start-up-ul local care a dezvoltat un asistent virtual GDPR – o platformă software ce ajută companiile în procesul de conformitate GDPR, mizează pe triplarea numărul de clienţi şi a veniturilor recurente în decurs de circa un an, în condiţiile în care vrea să accelereze extinderea pe pieţele din vestul Europei cu ajutorul unei noi runde de finanţare. Mai exact, Sypher se află acum în plină campanie de strângere de fonduri pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink, de unde vrea să atragă 325.000 euro. Campania de pe SeedBlink face parte dintr-o rundă de finanţare care în total se ridică la 550.000 euro, din care 225.000 euro au fost deja obţinuţi de la fondul local de investiţii Sparking Capital.

„Folosind această rundă, care este axată în principal pentru componenta de marketing şi vânzări şi extinderea pe noi pieţe, ne aşteptăm ca în următoarele

12-15 luni să triplăm numărul de companii care se află în platformă şi să creştem veniturile recurente probabil cam tot cu 300% sau poate mai mult. Spunem acest lucru pentru că noi în momentul acesta  marcăm de fapt o tranziţie de la etapa iniţială de dezvoltare a companiei, care a însemnat în principal dezvoltarea platformei ce acoperea o nevoie de bază, la un produs care să ţină pasul cu cerinţele clienţilor şi să poată să concureze cu succes cu produse mult mai bine finanţate şi mai complexe”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Mihai Ghiţă, cofondator al Sypher. El a pus bazele proiectului Sypher în 2017 alături de Cristian Badea, ambii fiind profesionişti cu experienţă de peste 20 de ani în industria de software şi plăţi.

Start-up-ul a primit o primă investiţie în noiembrie 2018, când GapMinder a investit 300.000 euro în proiect, însă până atunci cei doi antreprenori au susţinut din fonduri proprii dezvoltarea platformei.

„Până acum cred că suma totală investită a fost de aproape de jumătate de milion de euro, iniţial din partea noastră, iar apoi prin intermediul primei investiţii pe care am primit-o din partea GapMinder în 2018”, a precizat Cristian Badea.

Ce face mai exact Sypher? Platforma oferă ajutor pas cu pas pentru documentarea conformării cu cerinţele regulamentului privind protecţia datelor cu caracter personal - GDPR, reduce timpul necesar pentru colectarea de informaţii şi le permite responsabililor cu protecţia datelor (DPO) să se concentreze pe activităţile de analiză şi consiliere.

În prezent, start-up-ul are în portofoliul de clienţi peste 100 de companii din diferite industrii care folosesc paltforma.

“Industriile sunt în general cele care au baze mari de date cu clienţi şi expunere la public şi aici vorbim de bănci, de asigurători, de comercianţi, retaileri, companii de tehnologie. De asemenea, lucrăm bine şi cu companii care oferă servicii de DPO pentru că acesta este un segment de companii care au nevoie să adreseze eficient un număr mai mare de clienţi şi Sypher ajută şi în acest scenariu. Adică, dacă eşti o companie mare, cu foarte multe activităţi de prelucrat, platforma te ajuta din perspectiva DPO-ului şi responsabilului cu protecţia datelor. Dacă eşti un consultant care gestionează un client, Sypher te ajută să lucrezi mai eficient, şi poate un aspect chiar mai important decât la nivelul unui client direct este faptul că platforma te ajută să nu omiţi lucruri pe care să le gestionezi în relaţia cu clientul, pentru că atunci când ai poate 10-15 clienţi la care asiguri servicii de DPO, trebuie să te asiguri că nu uiţi ce ai de făcut la fiecare şi este uşor să reiei procesul în momentul în care ţi se solicită ajutorul”, a explicat Mihai Ghiţă.

Platforma Sypher este folosită în prezent atât de companii din România, cât şi din străinătate, din ţări precum Franţa, Luxemburg, Polonia, Bulgaria şi Ungaria, iar acum, odată cu accesarea noii runde de finanţare, start-up-ul vrea să accelereze extinderea pe pieţele internaţionale.

“Noi avem deja clienţi din mai multe ţări, dar până acum acţiunile au fost mai mult o tatonare, am validat faptul că există o nevoie, că platforma poate adresa nevoia în mai multe pieţe, nu doar în România. În acest moment trecem de la etapa în care validăm nevoia, la etapa în care începem să investim mult mai semnificativ şi să ne ocupăm în mod organizat de extinderea pe aceste pieţe. Mai exact, investim în bugetul de marketing, creştem echipa de vânzări, investim în găsirea de parteneri şi lucrăm la intrarea pe pieţe din Europa. Avem câteva pieţe cheie pe care vrem să intrăm printre care se numră Anglia, Franţa şi Germania care sunt pieţele cele mai mature, urmate de cele din Europa Centrală şi de Est, unde prin proximitatea pe care o avem, ne este mai uşor să discutăm cu potenţiali clienţi, ceea ce se vede şi din faptul că am reuşit să avem deja clienţi pe această piaţă”, a menţionat el.

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.