ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Bogdan Năforniţă, fondator şi CEO al Profluo – soluţie de automatizare a procesării documentelor contabile: Vrem să ajungem la un portofoliu de circa 500 de clienţi şi să creştem astfel veniturile de 5 ori

12 apr 2023 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul a luat până acum finanţări în valoare de 625.000 de euro, la care se adaugă şi investiţiile proprii de circa 500.000 de euro.

Profluo, start-up-ul local ce a dezvoltat o soluţie bazată pe machine learning pentru automatizarea procesării de documente contabile, şi-a propus să îşi crească anul acesta portofoliul de clienţi de la 150 la circa 500 şi să ajungă astfel la venituri de cinci ori mai mari decât în prezent. Totodată, start-up-ul vrea să lanseze şi un produs complementar soluţiei Profluo în decursul acestui an şi tato­nează în acelaşi timp şi posibi­lita­tea de a se extinde şi în afara României prin parteneri. În iunie anul trecut, Profluo a obţinut o finanţare de 500.000 de euro de la Early Game Ventures, finan­ţare care a fost recent supli­men­tată de fondul de investiţii împreună cu patru business angels locali.

„În cele 9 luni care s-au scurs de la prima rundă a investiţiei noastre am crescut veniturile de patru ori. Suntem un start-up care livrează ceea ce promite şi continuăm să facem acest lucru şi pentru viitor. Prin investiţia care s-a materializat în aceste zile prin runda de follow-on a fondului Early Game Ventures, împreună cu o serie de business angels care s-au alăturat rundei noastre de finanţare, noi căutăm să ne consolidăm foarte mult produsul, pentru că deja ne confrun­tăm cu o piaţă mult mai solicitantă, cu oportunităţi mult mai interesante de integrare şi de parteneriate tehnice şi atunci trebuie să investim şi mai mult în produs din punct de vedere tehnic. Şi nu în ultimul rând, cu ultima bucăţică din aceşti bani dorim să targetăm una-două pieţe europene pe care să lansăm produsul, odată ce oportu­nita­tea «se coace» şi pe zona aceasta“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Bogdan Năforniţă, fon­dator şi CEO al Profluo, adăugând că din punctul de vedere al veniturilor, ţinteşte o creştere de cinci ori în 2023, fără a da însă detalii şi despre valoarea exactă a acestora.

„Credem că avem şanse să facem acest lucru chiar dacă ne axăm doar pe România. Dar vrem să creştem şi un produs adiţional care va fi anunţat în momentul care vom fi aproape de lansare. Prin noul produs vrem să reutilizăm multe lucruri pe care le avem acum pe platformă ca să automatizăm şi alte citiri de documente contabile pe care ni le cer clienţii noştri şi practic cu aceste două produse să atacăm nişte pieţe europene pe care ni le dorim.“

Strategia de extindere în străinătate presupune încheierea unor parteneriate cu jucători de pe acele pieţe, start-up-ul analizând acum atât pieţe din regiune, din Europa de Est, cât şi din Europa de Vest.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR