ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Alexandru Filip, fondator, Pickatrip.ro - platformă de oferte turistice pentru angajaţi: Am pivotat businessul către segmentul B2B şi avem deja cereri de la companii. Până la finalul anului vrem să ajungem la peste 50 de parteneri şi oferte pe platformă

28 oct 2021 Autor: Ioana Nita

♦ Anul viitor start-up-ul vrea să acceseze o investiţie pentru a se putea dezvolta într-un ritm accelerat pe plan local, iar apoi are în plan să acceseze şi pieţe externe.

Start-up-ul Pickatrip.ro, care a lansat în primăvară platforma cu acelaşi nume dedicată industriei de turism, a schimbat recent modelul de business, adresându-se acum exclusiv segmentului B2B, mai exact companiilor care vor să le ofere angajaţilor lor acces la oferte turistice la tarife reduse ca beneficiu extrasalarial. Deşi platforma a fost relansată pe noul model în urmă cu doar o săptămână, echipa Pickatrip.ro a primit deja cereri de ofertă de la patru companii.

„În clipa de faţă, ne concentrăm pe optimizarea platformei din punct de vedere tehnic şi mai ales pe îmbunătăţirea ofertei turistice. Avem în prezent 20 de locaţii partenere cu implicit 20 de oferte active şi lucrăm foarte mult să ajungem cât putem de repede la 50-60 de parteneri şi oferte. Aceasta este ţinta noastră până la finalul anului. Aşadar, ne axăm mai puţin pe vânzări şi mai mult pe tehnic şi pe parteneri, însă în mod surprinzător am primit patru cereri de ofertă în doar o săptămână, fără reclamă platită, fără să ne promovăm intens. Două dintre cereri au potenţial real de concretizare. Nu avem răspunsurile finale, dar din discuţiile pe care le-am avut prin telefon şi prin e-mail pare că se duc într-o zonă favorabilă, ceea ce vine ca o validare fantastică a pivotării şi a repoziţionarii ca business”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Alexandru Filip, fondator al Pickatrip.ro.

„Pe de altă parte, noi am oferit unor businessuri cu care avem relaţii mai vechi conturi pentru angajaţii lor şi astfel a venit o nouă validare de produs din partea unor angajaţi ai acestor businessuri. Am primit solicitări de oferte de sejururi. Ca atare, săptămâna trecută am avut o dublă validare: atât a produsului nostru, cât şi a produsului oferit angajatului”, a completat el.

Platforma Pickatrip.ro a fost lansată în mai anul acesta în urma unei investiţii de 10.000 de euro, acesta fiind dedicată atunci însă segmentului B2C.

„În primăvară când am lansat Pickatrip.ro, oricine pasionat de călătorii îşi putea face un cont pe această platformă - îşi introducea datele cardului şi devenea abonat, iar de pe acest card se retrăgeau lună de lună 19 lei. În schimbul acestui tarif lunar aveai acces la această platformă şi la ofertele turistice zic eu foarte atractive. După câteva luni, ne-am dat seama că ritmul de creştere este lent, avem nevoie de o investiţie foarte mare de marketing ca să putem să concurăm chiar şi într-o mică măsură cu Booking, cu AirBNB sau cu alte platforme româneşti precum Travlocals sau Romanian Romance, cu toate că nu îi vedeam ca pe nişte concurenţi în mod direct, însă era clar că în direcţia B2C competiţia era extrem de puternică. Am primit însă o solicitare din partea unei firme private care ne-a zis că ar fi interesată să ofere conturi pe platforma noastră angajaţilor. Eu aveam deja în minte perspectiva unui abonament B2B, însă a venit ca o validare uşor prematură această solicitare şi am luat decizia să regândim puţin tot conceptul şi tot planul de business. Cifrele au dat bine, cercetarea de piaţă din nou a arătat că putem să facem această penetrare şi am luat decizia să ne reinventăm în totalitate şi să ne relansăm ca startup într-un timp foarte scurt. Vorbim de cinci luni”, a explicat Alexandru Filip motivele care au stat la baza pivotării businessului.

 

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR