ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Alexandru Cojocaru, cofondator şi CEO Licenseware – soluţii pentru managementul licenţelor software: În şase luni ne-am crescut numărul de clienţi şi am lansat noi aplicaţii

22 dec 2021 Autor: Ioana Nita

♦ Pentru anul viitor, start-up-ul şi-a propus să ajungă la venituri lunare recurente de 100.000 euro.

Licenseware, start-up-ul local care dezvoltă un ecosistem de aplicaţii pentru managementul licenţelor software, a reuşit să accelereze substanţial businessul în circa şase luni, crescându-şi numărul de clienţi şi parteneri strategici la nivel internaţional, precum şi numărul de soluţii lansate pe piaţă. Creşterea accelerată a dus şi la obţinerea celei de-a doua finanţări, în valoare de 500.000 euro, într-un timp foarte scurt.

„Acum şase luni aveam doar două aplicaţii live, iar acum avem trei aplicaţii live plus încă două care vor fi lansate la sfârşitul lunii decembrie. Totodată, acum jumătate de an ne axam foarte mult pe Oracle, însă acum la finalul lunii decembrie o să lansăm şi aplicaţii pentru administrarea de licenţe Microsoft, ceea ce este un punct cheie pentru noi - Microsoft este pretutindeni. De asemenea, am încheiat şi parteneriate strategice cu parteneri din Marea Britanie şi SUA cu care o să dezvoltăm împreună aplicaţii şi o să deschidem noi rute comerciale pe care nu le-am fi accesat fără ei”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Alexandru Cojocaru, cofondator şi CEO al Licenseware, proiect demarat în urmă cu peste un an. Soluţiile dezvoltate de echipa Licenseware facilitează luarea de decizii rapide şi informate şi le oferă organizaţiilor posibilitatea de a controla modul în care cumpără şi utilizează software-ul.

„Buyer persona pentru noi sunt service providers. Avem clienţi din SUA - o companie de consultanţă cu care lucrăm şi ca parteneri, dar şi ca service provider, deci ei practic se folosesc de soluţiile noastre ca să îşi livreze soluţiile de consultanţă, dar şi ca reselleri - practic ne poziţionează pe noi ca un produs pentru platforma lor de training. Lucrăm şi cu Accenture, ne bucurăm să-i avem în continuare ca clienţi - ei şi-au reînnoit contractul cu noi în septembrie anul acesta şi am şi mărit scopul contractului, cu perspective de creştere în perioada imediat următoare în primul trimestru al anului viitor. Avem de asemenea în portofoliu şi un service provider din Elveţia şi mai avem încă doi clienţi potenţiali - este vorba de două bănci foarte mari, una din SUA şi una din Marea Britanie, cu care negociem un pilot”, a precizat el.

Costurile pentru utilizarea unei soluţii de gestionare a licenţelor software variază în funcţie de mărimea şi de tipul companiei, pornind de la 10 euro/server şi ajungând şi până la 10.000 euro/lună în cadrul furnizorilor de servicii.

„Când vine vorba de softuri de tip asset management costurile sunt modeste. O parte din viziunea noastră este să facem cât mai accesibilă zona aceasta de de gestionare a licenţelor într-un mod automatizat şi din punctul acesta de vedere tariful de pornire pentru analiza unui singur server porneşte de la 10 euro. Aici vorbim de clienţi care probabil au între 10 şi 100 de servere, deci clienţi mici. Când vine vorba de service providers însă, avem un plan de subscripţii. De obicei ei merg pe subscripţie nelimitată nu pe <<pay as you go>> aşa cum merg end user companies. Iar subscripţiile nelimitate pornesc de la 1.000 - 2.000 de euro, în funcţie de aplicaţia pe care o folosesc. În principiu, aş spune că tariful pentru un service provider de dimensiune medie către mare se situează între 6.000 şi 10.000 de euro lunar”, a explicat Alexandru Cojocaru.

Pentru anul viitor, start-up-ul şi-a propus să ajungă la venituri lunare recurente de 100.000 euro, iar pentru a-şi atinge ţinta mizează pe o strategie de business agresivă.

„Deocamdată suntem în prima sută de metri cum s-ar spune. Suntem în discuţii cu mai mulţi clienţi pentru prima parte a anului care ne vor ajuta să ajungem mai aproape de ţinta pe care o avem în minte.  Este o ţintă foarte agresivă aşa că va trebui să venim şi cu o strategie de business la fel de agresivă şi tenace ca să putem atinge acest obiectiv.”

Pentru a-şi susţine dezvoltarea accelerată, start-up-ul şi-a prognozat deja să acceseze o nouă rundă de finanţare anul viitor. “Ne pregătim pentru o nouă rundă de finanţare anul viitor. Vrem să ne creştem evaluarea de cel puţin trei ori”, a subliniat el.

Recent, Licenseware a reuşit să obţină o a doua rundă de finanţare, în valoare de 500.000 euro, investiţiile totale în proiect ajungând astfel în prezent la 620.000 euro. Noua rundă de finanţare a fost condusă de Early Game Ventures, la care s-a alăturat şi Fortech Investments, braţul de investiţii al companiei clujene Fortech, ambii susţinând start-up-ul şi în runda anterioară de 120.000 euro.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR