ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Star: Daniel Homorodean, CEO Arxia şi fondator PlanningWiz - soluţie software de planificare a spaţiului: Avem utilizatori din peste 18 ţări din întreaga lume. În 2022 ne vom axa pe crearea unei reţele de parteneri la nivel internaţional

1 dec 2021 Autor: Ioana Nita

În 2020, soluţia PlanningWiz a generat venituri de 60.000 euro, iar pentru finalul acestui an antreprenorul român mizează pe o creştere de 20%.

PlanningWiz, proiect desprins din cadrul companiei locale Arxia în anul 2008, a ajuns în prezent la peste 500.000 de utilizatori ai soluţiei software cu acelaşi nume din peste 18 ţări din întreaga lume, iar pentru a atrage mai mulţi clienţi, în 2022 echipa se va axa în principal pe dezvoltarea unei reţele de parteneri la nivel internaţional. Soluţia PlanningWiz ajută la planificarea şi vizualizarea spaţiului, printre cei mai mari clienţi numărându-se companii precum Audi, Body-Solid, Jordan’s Furniture, Decorium, WW Grainger, Sharkcage, Biodex Medical sau Century Office.

„Cel mai important pentru noi în 2022 este dezvoltarea unei reţele internaţionale de parteneri. Din punct de vedere tehnologic putem să mergem pe multe direcţii, dar ne vom concentra în special pe conversia comercială pentru a reuşi să dezvoltăm reţele de vânzare, de revânzare în Statele Unite în mod particular, acolo unde considerăm că este cea mai mare piaţă din punctul de vedere al volumului posibil de vânzări, dar şi în alte pieţe. Vorbim de Marea Britanie, de Orientul Mijlociu, dar şi de alte pieţe pe care le explorăm cu interes şi desigur dorim să arătăm şi faptul că aceste soluţii pot să meargă şi în România”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Star, Daniel Homorodean, CEO Arxia şi fondator PlanningWiz.

Compania a lansat soluţia recent şi pe piaţa din România, în condiţiile în care pandemia a accelerat digitalizarea în toate industriile, iar pe segmentul acesta de soluţii software de planificare a spaţiului piaţa locală este abia la început.

Ce face însă mai exact soluţia PlanningWiz? „ Cu aplicaţia PlanningWiz poţi să îţi desenezi planul casei sau planul showroom-ului, magazinului sau al restaurantului, poţi să îl mobilizezi, să plasezi diverse obiecte în el şi apoi să le vezi în 3D, şi de asemenea poţi să îl navighezi, adică să te plimbi în spaţiul tău virtual”, a explicat el, adăugând că acest tip de aplicaţie este folosit de multe industrii în întreaga lume.

„Noi avem peste 60 de clienţi de tip corporate în peste 18 ţări, atât în zona de retail şi producţie de mobilă, cât şi în zona imobiliară, dar şi în spaţii logistice, în spaţii medicale, în industria automotive, gym şi fitness, dar şi în spaţii outdoor - de tip peisagistică sau spaţii de joacă şi aşa mai departe. Este o gamă foarte largă de posibilităţi pe care aplicaţia şi sistemul le permite şi totul ţine de viziunea clientului/companiei - cum înţelege să introducă această aplicaţie de planificare şi vizualizare în fluxul lor comercial. Este până la urmă o aplicaţie care asistă şi accelerează conversia de vânzare. Aceasta este esenţa ei şi noi suntem gata ca şi până acum să oferim această soluţie oricărei industrii care vede posibilitatea şi potenţialul.”

Pe zona B2C, aplicaţia PlanningWiz este folosită de foarte mulţi designeri de interior şi specialişti, consultanţi pe cont propriu în zona imobiliară.

„Noi vedem un mare potenţial pentru viitor pentru introducerea soluţiilor de vizualizare şi modelare în fluxurile de proiecte pe diverse zone şi perioada de pandemie chiar a accelerat acest trend. În ultimul an şi jumătate, am avut clienţi noi din domenii pe care până acum nu le-am mai avut în portofoliu”, a punctat Daniel Homorodean, menţionând şi faptul că din punct de vedere funcţional, platforma se poate dezvolta în multe direcţii. „Noi avem de altfel implementate prototipuri şi în zona de realitate virtuală şi în zona de realitate augmentată. Avem de asemenea diverse prototipuri de lucru pe industrii specifice.”

Primii paşi în creionarea soluţiei PlanningWiz au fost făcuţi în urmă cu peste 15 ani, însă proiectul a prins cu adevărat contur din 2008 când Arxia a semnat un contrat cu producătorul auto Audi din Germania.

„Primele experimente cu soluţiile de planificare şi vizualizare le-am realizat prin anii 2005 - 2006, în contextul unor proiecte realizate pentru clienţi din Europa de Vest. Ulterior, am continuat aceste experimente, iar în 2007 am avut o serie de clienţi comerciali, după care, în 2008 am reuşit să încheiem un contract cu cu producătorul de maşini Audi pentru a-l ajuta să dezvolte şi să implementeze o platformă web interactivă de planificare şi gestiune a spaţiilor de tip showroom şi service. Practic acel proiect, un proiect mare, semnificativ, realizat şi 2D şi 3D, a fost cel care a dat tonul şi a creat produsul PlanningWiz şi mai departe şi compania PlanningWiz care a prins viaţă ca un business unit distinct”, a relatat CEO-ul Arxia.

De-a lungul timpului, investiţia în proiectul PlanningWiz a tot crescut, ajungând per total la circa 200.000 euro.

„Prima etapă a fost absorbită destul de mult de proiectul realizat cu Audi, proiect care a durat circa doi ani şi care ne-a permis să punem bazele şi să aprobăm tehnologia iniţială la momentul respectiv. Ulterior, în 2016 am reinvestit într-o reimplementare tehnologică completă, care să ţină cont şi să folosească ultimele tehnologii de la momentul respectiv - HTML 5 şi tehnologia 3D interactivă în web”, a subliniat el.

PlanningWiz monetizează în principal pe segmentul B2B, personalizând soluţia în funcţie de nevoiel şi cerinţele clienţilor. „Avem planificatoare personalizate, cataloage de mobilier personalizate, funcţionalităţi personalizate şi integrări cu sisteme de tip ERP şi integrări cu soluţii de e-commerce. Pe segmentul B2B, costurile variază între 250 euro şi 500 euro pe lună în funcţie de integrările şi personalizările cerute, iar pe segmentul B2C, pentru funcţionalităţi speciale costul unui abonament lunar este de 18 euro. 

„Suntem o companie care nu are datorii, care este profitabilă şi care poate să îşi susţină activitatea. Până acum am şi făcut acest lucru în regim bootstrapping, adică utilizând încasările pe care le-am avut. Anul trecut am avut încasări de peste 60.000 de euro pentru PlanningWiz, iar anul acesta ne aşteptăm la o creştere de cel puţin 20%”, a precizat Daniel Homorodean, adăugând faptul că pe fondul cererii crescute din ultima perioadă, compania a investit mai mult în strategia de extindere prin parteneri.

„Avem în momentul de faţă campanii de atragere a partenerilor de vânzare, dat fiind că până acum ne-am ocupat singuri de tot ce înseamnă vânzări internaţionale. Acum avem campanii atât în Statele Unite cât şi în Marea Britanie. Desigur, suntem interesaţi şi de a angaja aceste tipuri de relaţii în România, deoarece noi ca şi companie şi ca şi profil suntem în principal o companie tehnologică - ştim să realizăm bine aplicaţii, dar ne dorim să avem o reţea de parteneri pe zona de vânzare tocmai pentru a reuşi să convertim ceea ce considerăm a fi potenţialul foarte mare al acestui tip de soluţii.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR