ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Tomer Mozafi şi Sergiu Craioveanu, AiSA – platformă AI pentru retail şi logistică: În T1/2022 lansăm două soluţii, iar în circa un an vrem să accesăm o finanţare pentru extindere internaţională

29 oct 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a primit două premii în cadrul ediţiei de anul acesta al programului Innovation Labs – „votul publicului“ şi un premiu special din partea Carrefour România.

Start-up-ul local AiSA, care dezvoltă o suită de soluţii bazate pe inteligenţă artificială pentru industriile de retail şi logistică, vrea să lanseze în primul tri­mestru din 2022 primele două produse proprii, iar în a doua parte a anului să acceseze şi o finanţare pentru scalare pe pieţele externe.

În prezent, start-up-ul lu­crează la dezvoltarea a două soluţii, una dedicată in­dustriei de retail, pe care o testează în cadrul Carrefour Ro­mânia, şi una dedicată industriei de distribuţie.

„Spaţiul fizic este foarte abstract şi noi încercăm să aducem elementul digital în lumea fizică, care este mult mai lipsită de date şi de transparenţă comparativ cu lumea digitală. De aceea, se ridică destule probleme mai ales la nivelul afacerilor care întâmpină dificultăţi în mediul fizic pentru că acestea vor să îşi optimizeze procesele ca să reuşească să răspundă mai bine clienţilor şi ca să reuşească îşi gestioneze şi angajaţii mult mai bine. Ca atare, noi ne-am propus să creăm o platformă al cărui scop este, de fapt, să ajute afacerile care se confruntă cu probleme la nivel de retail şi distribuţie în spaţiile fizice, să-şi optimizeze procesele astfel încât să salveze timp şi bani“, a declarat în cadrul emi­siunii ZF IT Generation, la ru­brica Start-up Pitch, Tomer Mozafi, CEO şi fondator al AiSA.

„Pe scurt, noi de fapt mergem la aceste magazine şi spaţii de depozitare şi le ajutăm cu suita noastră de produse să îşi optimizeze procesele“

Echipa AiSA lucrează de fapt la o platformă ce oferă servicii integrate de date analitice şi automatizări de procese în spaţiile fizice prin imbinarea dispozitivelor din spaţiul fizic cu motorul de inteligenţă artificială şi software-ul propriu AiSA. Astfel, echipa crează reţele care îmbunătăţesc şi scurtează fluxul operaţional, clienţii având posibilitatea de a monitoriza activităţi cheie şi de a lua decizii informate cu ajutorul datelor pe care le au la dispoziţie. Cele două soluţii la care lucrează în prezent start-up-ul sunt „Parcel ID”, care se adresează depozitelor logistice, şi „Customer Engagement”, care este destinată spaţiilor de retail.

„În industria de warehouseing, în ce ţine de logistică, de partea de distribuţie, ne confruntăm cu toţii cu probleme, cum ar fi faptul că ne soseşte coletul prea târziu sau poate coletul a fost pierdut. Sunt astfel de probleme ca pierderea coletelor în depozite, iar noi venim în întâmpinarea depozitelor care se confruntă cu astfel de probleme printr-o soluţie de automatizare care le poate scurta până la 44% din timpul de identificare al unui colet pierdut şi astfel reuşim să influenţăm şi procesul prin care se ajunge mai repede să se predea acel colet clienţilor”, a explicat Tomer Mozafi, adăugând că soluţia la care lucrează pe partea de retail va revoluţiona modul în angajaţii vor vorbi şi ajuta persoanele din magazin. Soluţia „Customer Engagement” iniţiază ţi monitorizează autonom interacţiunile de asistenţă dintre angajaţii din magazin şi clienţi.

Pentru a dezvolta aceste soluţii echipa AiSA foloseşte o serie de tehnologii moderne.

„În principiu ne folosim de multe tehnologii web pentru a lega o bază de date, unde vom stoca datele, şi acel dashboard, acea platforma AiSA, care va fi cea cu care vor interacţiona clienţii, iar asta cumva este o parte a produsului. Partea de inteligenţă artificială de multe ori este invizibilă pentru client, deci aş spune că pe de-o parte ne folosim de tehnologii web pentru a livra un produs cu care clienţii să interacţioneze, dar ne folosim şi de această parte de inteligenţă artificială pentru a furniza servicii cât mai bune clienţilor”, a punctat Sergiu Craioveanu, CTO în cadrul AiSA.

„Printre tehnologiile pe care le folosim în primul rând noi vizăm să creăm o reţea de Internet of Things între dispozitivele care sunt în acel spaţiu fizic şi sistemele noastre de inteligenţă artificială şi de dashboard-uri pe care sunt datele expuse. Noi de fapt folosim toate tehnologiile de care dispunem - hardware şi software - care pot să fie folosite în scopul acela de optimizare pe care ni le pune şi spaţiul la dispoziţie şi pe care le aducem şi noi pentru a crea soluţia noastră integrată”, a completat Tomer Mozafi.

Momentan, start-up-ul se dezvoltă din propriile fonduri, echipa plănuind să acceseze o finanţare în circa un an pentru a putea scala pe pieţele din străinătate.

Sergiu Craioveanu, CTO AiSA: Lucrăm cu mai multe tehnologii pentru dezvoltarea soluţiilor. În echipă suntem în total cinci persoane, toate în principal tehnice.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR