ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Sorin Nicolau, Clinica Oana Nicolau: Mizăm pe digitalizarea businessului. Am investit 100.000 euro în dezvoltarea unei platforme de terapie online, inclusiv prin chat

23 mar 2021 Autor: Ioana Nita

Clinica Oana Nicolau, specializată în furnizarea de servicii de psihoterapie, a investit circa 100.000 euro în dezvoltarea unei platforme de terapie online, care pe lângă şedinţe online realizate prin videocall, cuprinde şi o secţiune de terapie prin chat - un segment nou pe această piaţă în România. În prima fază, platforma va fi disponibilă în varianta mobile ca aplicaţie mobilă pentru sistemele iOS şi Android, iar înspre finalul anului va fi complet integrată şi pe site-ul clinicii. „Pe 1 aprilie vom lansa aplicaţia de mobil - iOS şi Android. Pe site va fi momentan doar prima interacţiune în care îţi faci prima programare, apoi descarci aplicaţia şi îşi alegi terapeutul şi serviciul dorit, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Sorin Nicolau, managing partner în cadrul clinicii Oana Nicolau.

„În pasul doi va fi disponibilă platforma şi pe site şi vei putea să îţi creezi cont şi susţine şedinţele de terapie direct pe site. Acest lucru se va întâmpla înspre sfârşitul anului.“

Ideea dezvoltării platformei, denumită iCON, a venit încă de anul trecut în urma declanşării pandemiei, care a forţat clinica să îşi mute activitatea 100% în online primăvara trecută.

„Odată cu pandemia, văzând că situaţiile emoţionale care existau s-au agravat, am zis că trebuie să ajungem la mai mulţi oameni -să mergem în zona de clinică digitală, să creăm o platformă proprie în care să integrăm terapia online şi să schimbăm paradigma. Dacă până acum clientul venea la noi, acum să mergem noi la el, să fim la un click distanţă. Am dezvoltat această platfromă care se va numi iCON şi care va pune primul steag al digitalizării clinicii noastre. În acest fel vom reuşi să ajungem atât la românii din diaspora, cât şi la cei din România mult mai uşor şi mai rapid”, a precizat el.

În cadrul platformei iCON, utilizatorii vor avea acces nu doar la terapie prin streaming online, ci şi la serviciul nou oferit de clinica Oana Nicolau de terapie prin text şi totodată vor avea acces şi la diferite instrumente precum o bibliotecă virtuală pe zona de dezvoltare personală.

Platforma iCON a fost deja testată în cadrul clinicii de şase dintre cei peste 60 de specialişti împreună cu circa 60 de clienţi.

“Ca orice versiune beta a început uşor-uşor şi a durat circa două luni. La început am pus accent pe zona de streaming şi programare, reprogramare, iar apoi pe zona de achiziţii de abonamente şi zona de bibliotecă”, a punctat Sorin Nicolau.

Una dintre noutăţile cu care vine platforma iCON este terapia prin chat, care a început să fie tot mai căutată în condiţiile în care acum oamenii nu mai pot merge la terapie offline şi nu toţi au un spaţiu liber în care se pot retrage pentru o şedinţă de terapie psihologică. 

“Terapia prin chat este ceva nou pentru noi. Anul trecut, în jur de 17 martie ne-am mutat 100% online. Am primit un feedback foarte valoros de la clienţi care se confruntau şi încă se confruntă cu situaţia locativă - au o singură cameră sau două în care stau şi cu soţia/soţul şi copilul care face şi şcoala online şi ca atare nu au cum să apeleze la terapia online live”, a subliniat el.

Astfel, împreună cu soţia sa – Oana Nicolau, fondatoarea clinicii, a analizat ce soluţii sunt pe pieţele din străinătate şi le-a pus în practică pe plan local.

“Am scanat ce se întâmplă afară şi am găsit modele de succes mai ales în SUA unde terapia prin text funcţionează foarte bine şi am adoptat-o şi noi în cadrul echipei. Am făcut un mic board medical şi am dat drumul în aprilie la acest nou serviciu terapie prin text. Este ceva nou pentru noi în România.”

Pentru terapia prin text, clienţii trebuie să achiziţioneze un abonament de cinci zile, timp în care îi pot scrie terapeutului care le răspunde tot în scris şi le dă anumite teme zilnic. Abonamentul pentru terapia prin text timp de cinci zile costă 129 lei, iar în cazul în care clienţii vor să facă această terapie pe termen mai lung, pot alege abonamentul de o lună care costă 459 lei.

“Terapia print text a prins şi prinde foarte bine mai ales în rândul tinerilor de 20-25 ani. Deja este un serviciu cu care suntem prezenţi în companii şi va fi integrat în noua platformă. După terapia prin text, clienţii continuă procesul terapeutic cu alte servicii de cele mai multe ori”, a precizat Sorin Nicolau.

Piaţa de sănătate emoţională din România este în prezent evaluată la aproximativ 100 mil. euro, iar potenţialul de creştere este în continuare foarte mare mai ales prin intermediul digitalizării.

“Noi vrem ca anul acesta să fim 70% online şi 30% offline. Vom pune accent pe zona de platformă şi vom păstra deschis doar sediul central al clinicii. Odată cu digitalizarea schimbăm practic modelul de business. Ne vom digitaliza în continuare şi vom investi în tehnologie. Ne dorim să alocăm tot mai multe fonduri în zona de terapie prin text şi în zona de dezvoltare şi marketing. Nu este doar o adaptare, ci va deveni modelul nostru de business ca până în 2025, aşa cum ne-am propus, să internaţionalizăm businessul prin această digitalizare”, a menţionat el cu privire la strategia de business a clinicii Oana Nicolau.

Potenţialul de creştere al pieţei de sănătate emoţională este tot mai mare şi în condiţiile în care mentalitatea românilor s-a schimbat în ultimii ani, mai ales în mediul urban, unde tot mai multe persoane aleg să meargă la psiholog din cauza stresului, anxietăţii sau a stărilor de epuizare.

“Un indicator important al faptului că oamenii au început să recunoască că au nevoie de terapie în anumite momente şi să investească în astfel de terapii este faptul că mai multe companii au început să introducă în registrul lor de beneficii şi psihoterapia. Dacă la începutul pandemiei avem trei contracte cu trei companii, acum avem 14 contracte cu un acces la peste 120.000 de angajaţi”, a spus Sorin Nicolau.

Anul trecut, Clinica Oana Nicolau a înregistrat o cifră de afaceri de un milion de euro, cu 31% mai mult faţă de 2019, iar segmentul B2B a avut o creştere şi mai mare, de 50%, toate sesiunile de pe zona corporate fiind realizate online.

“Dacă în 2020 segmentul B2B a reprezentat 7% din totalul veniturilor, anul acesta ne-am propus să dublăm ponderea, iar după primele două luni şi jumătate lucrurile arată foarte bine. Companiile încep să investească în zona aceasta emoţională. Acum sunt reactive, răspund de fapt la propunerile şi cererile angajaţilor de a avea acest beneficiu în companie. Probabil că din anii următori vor fi în zona de prevenţie şi vor veni ei către angajaţi anticipat şi le vor oferi acest suport emoţional - consilierea.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR