ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Marius Pascu şi Rareş Mară, fondatori CleverEat - soluţie digitală pentru combaterea risipei alimentare: Avem nevoie de o investiţie de circa 200.000 euro pentru a ne putea extinde în toată ţara

23 nov 2021 Autor: Ioana Nita

Echipa CleverEat a câştigat un premiu de 5.000 euro în cadrul unui concurs pentru start-up-uri, care a constituit practic investiţia iniţială în dezvoltarea proiectului.

Start-up-ul CleverEat din Timişoara, care dezvoltă o platformă digitală care să combată risipa alimentară, are nevoie de o finanţare de circa 200.000 euro pentru a putea extinde businessul la nivelul întregii ţări. Platforma urmează să fie lansată în următoarele două săptămâni în Timişoara, echipa CleverEat testând deja conceptul cu ajutorul unui grup de Facebook în care a strâns până acum peste 6.500 de membri şi 24 de parteneri - restaurante, hoteluri, retaileri.

„CleverEat o să devină o platformă digitală. În momentul prezent activăm pe grupul nostru de Facebook care se numeşte ClerverEat Start-up Local şi în care postăm în fiecare zi ofertele partenerilor noştri. În descrierea ofertei postăm un interval orar în care clienţii pot merge către local să ridice mâncarea pentru că se face pe bază de rezervare, iar apoi se face pick-up din locaţie. Anunţăm numărul de meniuri surpriză şi preţul acestora. Pe scurt, localurile trebuie doar să anunţe numărul de meniuri, preţul acestora şi intervalul orar de ridicare. Preţul are de obicei 50% discount şi meniurile sunt în număr limitat fiind vorba de  risipă alimentară. În curând urmează lansarea aplicaţiei, unde totul o să devină automatizat şi mai uşor atât pentru restaurante, cât şi pentru clienţi”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Rareş Mară, cofondator al CleverEat.

Practic, platforma digitală CleverEat va fi disponibilă atât în varianta web, cât şi ca aplicaţie mobilă şi va ajută diverşi comercianţi - restaurante, hoteluri, benzinării etc., să vândă surplusul de mâncare la un discount subtanţial, sub formă de meniuri surpriză.

Clienţii vor putea intra pe platformă pentru a găsi şi rezerva ofertele partenerilor, după care vor trebui să meargă la local pentru a ridica comanda.

„Se lucrează la aplicaţie din vară şi este gata deja, însă momentan încă este în teste. O să o lansăm în următoarele două săptămâni comunităţii noastre din Timişoara şi estimăm că lansarea oficială va avea loc în decembrie sau cel mai târziu la începutul lui ianuarie”, a punctat Rareş Mară.

În prezent, în portofoliul CleverEat sunt 24 de parteneri, iar numărul lor se va mări până la 40 până în momentul lansării oficiale a platformei.

„Lucrăm şi cu restaurante şi cu supermarketuri şi cu hoteluri. Chiar de curând ni s-a alăturat un partener din zona de hoteluri - Hotel Arizona din Timişoara. Deci căutăm parteneri din toate zonele şi retail şi HoReCa şi practic oriunde este surplus, noi încercăm să venim cu o soluţie să ajutăm”, a subliniat Marius Pascu.

Momentan, majoritatea partenerilor CleverEat sunt din Timişoara, însă start-up-ul vrea să se extindă şi în alte oraşe mari din ţară, iar treptat să ajungă la nivel naţional. Pentru a se putea dezvolta rapid, echipa CleverEat are nevoie de o investiţie.

"Din calculele noastre, din costurile pe care le-am aproximat, avem nevoie de o sumă de circa 200.000 euro ca să ne extindem în toată ţara. În acest momentul ne orientăm spre extindere şi am început deja cu un orăşel de lângă Timişoara, cu Sânnicolau Mare. Ne uităm şi către Arad şi către alte locaţii aproape de Timişoara. Până la finalul anului vrem să ne extindem şi în restul ţării în câteva oraşe mai mari cum ar fi Braşov”, a menţionat Marius Pascu.

Investiţia iniţială în proiectul CleverEat a fost de circa 5.000 euro, banii fiind câştigaţi în cadrul unui concurs de tip hackathon sponsorizat de Innovix şi BCR. Practic, cu ajutorul premiului, echipa CleverEat a putut să înceapă dezvoltarea platformei.

În ceea ce priveşte monetizarea, fondatorii CleverEat au precizat că au ales un model de business bazat pe perceperea unui comision din valoarea tranzacţiilor intermediate de platformă care se situează între 15%-25%.

Într-un an de la lansarea pe piaţă, start-up-ul şi-a propus să ajungă la un număr de peste 5.000 de parteneri şi la peste 150.000 de utilizatori ai aplicaţiei.

„Până acum am primit un feedback foarte bun de la parteneri, deoarece aceştia se bucură că îşi pot gestiona stocurile mult mai bine, pot elimina pierderile, scapă de acea frica în care se gândesc să nu găteasca prea mult ca poate aruncă. Acum pot risca mai mult, să gătească mai mult, pentru că ştiu că orice s-ar întâmpla, datorită nouă la finalul serii sunt siguri o să reuşească să vândă toată mâncarea produsă în timpul zilei. Şi pe lângă acest lucru, se bucură foarte mult şi de o nouă publicitate, deorece platforma este şi un tool de marketing foarte bun pentru că zilnic le calca mai mulţi clienţi pragul restaurantului şi descoperă locaţia lor”, a punctat Rareş Mară. 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR