ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Madis Alesmaa, cofondator & CEO. Alpha AR, care dezvoltă modele 3D cu ajutorul AI: Vrem să fim compania care coboară bariera de intrare a companiilor către realitatea augumentată, spre metavers

26 nov 2021 Autori: Adrian Seceleanu , Sorin Pâslaru

Start-up-ul din Estonia a câştigat competiţia Spotlight 2021 lansată de How to Web şi astfel o investiţie de 350.000 de euro de la investitori locali.

Start-up-ul estonian Alpha AR, care dezvoltă o soluţie deep tech de creare de conţinut 3D cu ajutorul inteligenţei artificiale (AI), visează la o expansiune globală şi la poziţionarea pe piaţă drept compania care face accesibilă din punct de vedere al costurilor crearea de conţinut pentru platforme de realitate augumentată sau metavers (o lume digitală în care se combină elemente virtuale cu unele reale).

Start-up-ul susţine că are o soluţie pentru una dintre cele mai mari probleme care au blocat dezvoltarea acestor platforme - poate crea rapid la un cost mult mai mic versiuni digitale tridimensionale ale unor produse (genţi, poşete, computere etc.), care astfel pot fi expuse pe site-uri sau introduse în platforme de realitate augumentată sau un metavers.

„La ce visăm? Există o cerere uriaşă pentru generarea de conţinut. În acest moment, ceea ce vedem este că ne-am dori să fim liderii, adică cei care vor coborî bariera de intrare pentru realitatea augmentată, platformele cu conţinut extins sau, în general, în metavers. Aşa că am dori să fim forţa motrice din spatele acestui lucru. Şi cu siguranţă dacă vorbim de vise, atunci am dori să dominăm piaţa în ceea ce priveşte generarea automată de conţinut”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Madis Alesmaa, cofondator & CEO, Alpha AR. Generarea unui asemenea model 3D cu ajutorul start-up-ului costă câteva zeci de euro, a explicat el. 

"În acest moment, vedem că principalii noştri concurenţi sunt exact aceiaşi oameni care creează conţinut complet manual, fie că o fac cu soluţii de fotogrametrie, cu soluţii de scanare, fie cei care dezvoltă de la zero conţinutul. Ceea ce facem diferit este că, în ceea ce priveşte scalabilitatea şi timpul de rotaţie, o putem face mult, mult mai eficient.

Dacă vă puteţi imagina că modelarea 3D a unei poşete poate costa de la o sută la câteva sute de euro iar timpul de livrare poate fi de la câteva zile la câteva săptămâni de la un furnizor <<clasic>>. Dar noi putem scădea preţul la un interval de 20 până la 50 de euro, iar timpul de livrare este de câteva ore. Nu avem limitări, aşa că putem genera milioane de modele zilnic.”

Compania se află în mijlocul unei runde de finanţare de 700.000 de euro şi a câştigat şi competiţia Spotlight 2021, lansată de programul How to Web, care i-a adus un premiu – investiţie de 350.000 de euro. “Premiul-investiţie în valoare de 350.000 de euro este sindicalizat de către un grup de investitori alcătuit din nume precum: TechAngels, SeedBlink, Growceanu, GapMinder Venture Partners, RocaX, Simple Capital şi Transylvania Angels Network (T.A.N.). Suma este oferită ca aport la o viitoare investiţie în startup, sub forma unui convertible note”, conform How to Web.

Lansată în 2011 şi organizată iniţial în cadrul conferinţei How to Web, Spotlight o competiţie organizată în regiunea Europei de Est şi care este adresată startup-urilor din tehnologie care vor să se dezvolte la nivel global.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR