ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up pitch. Liana Şacu şi Andreea Nuţă, cofondatoare Mobite dezvoltă o platformă prin care restaurantele să valorifice în loc să arunce mâncarea preparată care nu este consumată

1 iul 2021 Autor: Adrian Seceleanu

Liana Şacu şi Andreea Nuţă, două studente la Facultatea de Inginerie în Limbi Străine din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti, au început să lu­creze la dezvoltarea unei aplicaţii mobile prin care restaurantele să poată comercializa, la un preţ mai mic, mân­carea preparată care nu este consumată, către utilizatori care văd ofertele în cadrul platformei şi apoi comandă şi plătesc ceea ce îşi doresc, asumându-şi şi faptul că vor ridica ei alimentele direct de la restaurant.

Aplicaţia reprezintă o soluţie pentru reducerea risipei alimentare, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Liana Şacu, cofondatoare Mobite.

„Mobite este o aplicaţie prin care încercăm să reducem risipa de mâncare, chiar prin mâncat. Sună puţin amuzant dar asta este ideea de bază. Am început din decembrie 2020, dar ideea ne-a venit un pic mai devreme după ce eu am lucrat într-o vară la un restaurant şi am văzut cât de multă mâncare se irosea de fapt, mâncare în stare perfectă, nu era vorba de resturi.“

„Atunci am spus că este un lucru rău pentru restaurant, pentru că ar putea face bani şi din mâncarea pe care o aruncă, şi apoi este rău şi pentru planetă pentru că, după cum ştim suntem într-o situaţie destul de incertă şi destul de rea. Atunci am spus că trebuie să facem ceva în direcţia aceasta.”

Programul Innovation Labs a jucat un rol cheie în definirea proiectului, a completat Andreea Nuţă, cofondatoare Mobite. “În acest moment suntem înscrise în acceleratorul Innovation Labs, care ne-a ajutat foarte mult, noi fiind încă în facultate. Am avut foarte multe de învăţat despre ce înseamnă să dezvolţi un produs de acest gen. Iniţial am luat-o de la zero - concept, idee, soluţie, ce facem, cum facem, cui ne adresăm. Iar acum am ajuns în etapa de testare. Noi am dezvoltat o platformă în care tu să poţi intra să vezi ofertele active în momentul respectiv, să poţi să vezi şi să rezervi prin intermediul aplicaţiei oferta pe care ţi-o doreşti şi să stabileşti un interval de timp pe care îl acceptă şi restaurantul în care tu să te duci să ridici mâncarea. În mare aceasta este funcţionalitatea aplicaţiei. Am aflat foarte multe lucruri în Innovation Labs şi vrem să îmbunătăţim aplicaţia, de aceea am luat-o de la capăt, am îmbunătăţit călătoria utilizatlorilor prin aplicaţie şi aşteptăm cât mai mult feedback.”

Din echipă face parte şi Ştefan Colţ, care s-a ocupat de programarea aplicaţiei, a adăugat Liana Şacu.

Echipa lucrează în prezent la testarea ideii, a declarat Andreea Nuţă. “Acum suntem în perioada de testare, dar produsul nostru nu este gata în totalitate. Încă mai avem de lucrat la experienţa utilizatorului pentru că, această idee fiind nouă în România, nu am vrea să fie confundată cu Glovo, Foodpanda sau orice altă aplicaţie de mâncare, care este de fapt un serviciu de livrări. Noi nu oferim livrare, ci din contră costurile de livrare sunt eliminate, şi este un cu totul alt concept.

Vrem să continuăm să dezvoltăm produsul până la finalul verii, vrem să avem MVP-ul gata, să luăm feedback. În primă fază vom face un test live cu un restaurant partener, pe care îl avem deja în vizor. Cea mai provocatoare parte este să atragem clienţi, utilizatori ai aplicaţiei, să le câştigăm încrederea.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR