ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Igor Prodan, cofondator şi managing director LiteApp, aplicaţie mobile pentru rezervări online: Vrem să luăm o finanţare de un milion euro pentru a ne dezvolta. Avem deja câteva propuneri

26 mai 2021 Autor: Ioana Nita

Aplicaţia mobilă LiteApp a fost lansată oficial pe piaţă săptămână trecută, iar până la finalul anului start-up-ul vrea să ajungă să fie folosită de 15.000 de persoane din România.

Start-up-ul local LiteApp, care a dezvoltat o aplicaţie mobilă de tip marketplace pentru rezervări de servicii, vrea să atragă anul acesta o finanţare de circa un milion de euro pentru a putea dezvolta în continuarea proiectul şi pentru a se extinde. Aplicaţia LiteApp a fost lansată oficial în urmă cu o săptămână de către un grup de nouă antreprenori locali în urma unei investiţii iniţiale de 200.000 euro.

„Deja avem câteva propuneri şi discuţii în acest sens. Vom decide pe care variantă mergem, chiar dacă va însemna să diluăm un pic participaţia noastră, spre binele produsului şi al companiei, probabil o vom face. Suntem un număr mare de asociaţi împărţiţi între cei care am început proiectul şi cei care au venit cu investiţia, doar că am ales să participăm ca indivizi separaţi, nu să ne organizăm în două grupuri. Acum suntem cu toţii o echipă şi vom vedea la momentul finanţării cum vom proceda în ceea ce priveşte diluarea”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Igor Prodan, cofondator şi managing partner al LiteApp. El a adăugat că suma de un milion de euro pe care start-up-ul vrea să o atragă ca finanţarea va fi folosită pentru a creşte pe zona B2C, dar şi pe zona B2B cu o soluţie în zona de recrutare de forţă de muncă.

„Vrem să utilizăm banii atât pentru a creşte pe zona de B2C, dar avem şi o componentă de B2B care face ca platforma noastră să poată fi o soluţie foarte bună de work force management pentru companii - întreprinderi mari care lucrează cu echipe dinamice, mobile. Acesta este de altfel şi felul în care am început, doar că pandemia ne-a făcut să fim mai atenţi la nevoile consumatorilor finali. Nu am abandonat de tot proiectul iniţial doar că l-am transformat un pic. În schimb, tot ceea ce am dezvoltat încă de la început a vizat ambele aceste aspecte - adresarea atât a nevoilor B2C, cât şi B2B, precum şi o scalare la nivel internaţional. Ne axăm pe ambele direcţii - B2C şi B2B, chiar dacă B2C a avut întâietate în această perioadă.”

Ideea dezvoltării unui unui marketplace pentru sevicii dezvoltat sub forma unei aplicaţii mobile a apărut cu mult înaintea declanşării pandemiei, în urmă cu trei ani, însă propriu-zisă a aplicaţiei a început în primăvara anului trecut.

„Am lansat varianta de market-place la începutul săptămânii trecute, iar acum avem 60 de furnizori parteneri din trei domenii - spălătorii auto, saloane de înfrumuseţare şi cabiente stomatologice. Numărul este extrem de dinamic pentru că de la o zi la alta creşte - avem noi parteneri care ni se alătură, la fel cum vom avea şi alte domenii pe care le vom lansa în curând”, a precizat Igor Prodan.

Înainte de lansarea oficială a aplicaţiei LiteApp, disponibilă atât Google Play şi App Store, soluţia s-a aflat timp de câteva luni în faza beta în care a fost testată efectiv pe piaţă.

„Noi am parcurs o perioadă de beta de la începutul acestui an în care am adunat circa 1.000 de utilizatori, iar acum am decis că este momentul să comunicăm pe larg despre ceea ce am construit.”

Aplicaţia LiteApp este gândită ca un asistent personal pentru utilizatorii finali, aceştia având posibiltatea de a-şi programa mai multe tipuri de servicii. Deocamdată, în cadrul LiteApp se pot face programări pentru trei tipuri de servicii - stomatologice, de înfrumuseţare şi spălătorii auto, însă urmează ca start-up-ul să adauge noi tipuri de servicii precum cele de de yoga, terapie şi coaching, dar şi închiriere de terenuri de sport.

„Practic, poţi intra în aplicaţie, să faci o rezervare acolo, să o plăteşti şi să mergi la ora stabilită acolo şi să beneficiezi de acel serviciu.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR