ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Florian Lettner, CEO şi cofondator al aplicaţiei Fretello, care oferă cursuri de chitară: „În prezent avem 700.000 de utilizatori dar în perioada aceasta a anului şi estimăm că vom atrage circa 2.500 de utilizatori noi pe zi“

24 dec 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

Aplicaţia este disponibilă pe dispozitivele mobile şi foloseşte realitatea augumentată şi inteligenţa artificială pentru a ghida cursanţii în timpul lecţiilor de chitară.

Start-up-ul austriac Fretello, care a dezvoltat o aplicaţie mobilă bazată pe inteligenţă artificială şi realitate augumentată care îi învaţă pe pasionaţii de muzică să cânte la chitară, estimează că va atrage între 2.000 şi 2.500 de utilizatori noi pe zi în perioada sărbătorilor de iarnă din acest an. În prezent, aplicaţia înregistrează un număr de aproximativ 700.000 de utilizatori activi.

„Am observat că creştem foarte rapid în perioada sărbătorilor de iarnă, astfel ne aşteptăm ca în această perioadă să atragem între 2.000 şi 2.500 de utilizatori noi pe zi. Dar cea mai mare creştere a numărului de utilizatori o vom avea la începutul anului viitor”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Florian Lettner, CEO şi cofondator al aplicaţiei Fretello. El a adăugat că cea mai mare parte a utilizatorilor aplicaţiei au vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani, care nu au avut experienţe de a cânta la chitară niciodată.

„Ne adresăm începătorilor, oamenilor care vor să înceapă să ia lecţii de chitară pentru a învăţa să cânte. În ceea ce priveşte vârsta, cei mai tineri sunt probabil în jurul vărstei de 13 ani, dar segmentul nostru tipic este între 18 şi 45 de ani. Sunt oameni care nu au cântat niciodată la chitară, care şi-au dorit mereu să înveţe chitara. Dar sunt şi oameni care, de exemplu, au avut parte de câteva lecţii de chitară în copilărie.”

Practic, aplicaţia foloseşte inteligenţa artificială şi realitatea augumentată pentru a oferi utilizatorilor feedback în legătură cu modul în care trebuie să ţină degetele pe corzi, spre exemplu, sau în legătură cu modul în care cântă.

„Folosim realitatea augmentată şi inteligenţa artificială pentru a detecta instrumentele muzicale şi imaginile în timp real - ştim unde sunt corzile, spre exemplu. Şi folosim inteligenţa artificială pentru a afişa apoi informaţii, arătându-le oamenilor unde să-şi pună degetele, ce corzi să folosească, direct pe smartphone-urile lor. Tot prin IA analizăm modul în care oamenii cântă pentru a oferi efectiv feedback în timp real. Spre exemplu, ceea ce putem face este că dacă un utilizator cântă prea repede sau dacă face mişcări rapide, primeşte semnale şi mesaje pe telefon. Acest lucru are ca rezultat modificări microtonale, astfel încât notele să rămână corecte.”

De asemenea, lecţiile şi curusurile integrate în cadrul aplicaţiei Fretello sunt dezvoltate în colaborare cu profesori de muzică din şcoli de profil, a mai spus Florian Lettner.

„Conţinutul de învăţare este creat în colaborare cu profesori de muzică şi şcoli de muzică certificate. Deci nu îi învăţăm pe oameni încă un truc ci le oferim informaţii relevante. Aşadar, aplicaţia  este ca o şcoală de muzică digitală asociată cu tehnologia care oferă feedback precum un profesor. Există, desigur, destul de multe platforme de învăţare. Există, desigur, YouTube, unde puteţi găsi mii de lecţii. Problema cu acele lecţii este că, de obicei, nu te duc acolo unde vrei să ajungi ca începător, nu sunt structurate, iar utilizatorii nu ştiu ce tip de material trebuie să consume pentru a exersa ce are nevoie să înveţe”, a mai spus Florian Lettner.

Pentru a accesa cursurile de chiatară din cadrul aplicaţiei Fretello, utilizatorii pot încerca în primă fază varianta beta a aplicaţiei, apoi pot alege din cele două abonamente – unul lunar şi unul anual.

„Oferim un abonament lunar şi unul anual, iar preţurile abonamentului sunt stabilite în funcţie de ţara în care locuiesc utilizatorii. Spre exemplu, preţul de bază pentru SUA şi Europa este de 15 dolari sau euro pe lună sau 90 dolari sau euro pe an. Dar, după cum am menţionat, în funcţie de ţara în care locuiţi, localizăm preţurile, pentru că este mai ieftin în pieţele asiatice sau de est, şi puţin mai scump în nordul Europei, de exemplu. Practic, ajustăm preţurile exact aşa cum fac şi Spotify sau Netflix”, a explicat CEO-ul Fretello.

Recent, start-up-ul a deschis o campanie de finanţare pe platforma SeedBlink, prin care îşi propune să atragă o finanţare în valoare de 2,7 mil. euro, din care 250.000 prin SeedBlink.

„Am ales să lansăm campania de finanţare pe SeedBlink deoarece ne-a plăcut ideea că oricine poate investi într-un start-up care îi place. Avem deja investitori strategici foarte buni în bord şi pentru că recent am auzit o mulţime de oameni care au spus: Ei bine, mi-ar plăcea să investesc, am decis să intrăm pe SeedBlink, să oferim ocazia acestor oameni să investească în muzică. Acum, practic, toată lumea se poate alătura şi poate face parte din povestea noastră.”

Planurile de dezvoltare pe termen lung ale reprezentanţilor Fretello vizează integrarea de noi instrumente muzicale în cadrul aplicaţiei, precum tobe, pian, vioară sau diverse instrumente de suflat din lemn, a mai spus Florian Lettner.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR