ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Daniel Tamaş, cofondator şi CEO al Digitap: Am creat o reţea socială de gaming pe mobil care în prima lună de la lansare a ajuns la un milion de utilizatori. Investiţia de până acum ajunge la circa 800.000 de dolari

14 apr 2021 Autor: Ioana Nita

Platforma reuneşte în prezent peste 50 de jocuri, WAM.app putând fi folosită şi de pe smartphone-uri mid-range.

Compania Digitap din Cluj-Napoca a investit până acum aproape 800.000 de dolari pentru dezvoltarea unei reţele sociale de gaming pe mobil care în prima lună de la lansare a reuşit să atragă peste un milion de utilizatori, majoritatea din Asia şi America de Sud.

În prezent, pe platformă, numită WAM.app, se regăsesc peste 50 de jocuri, aceasta fiind gândită pentru a putea fi folosită de pe orice smartphone, inclusiv de pe cele cu nivel mediu de echipare.

„Având în vedere că expertiza echipei şi a mea personală este legată de jocuri,

ne-am zis «hai să regândim experienţa pe care o au utilizatorii când sunt pe reţelele de socializare, dar totuşi vor să se joace împreună». Din acest punct de vedere pandemia ne-a ajutat şi am făcut o reţea de socializare unde obiectivul prin­cipal este să te joci şi să-ţi creşti profilul tău ca jucător, este un fel de sport amator. Cu contul pe care îl ai WAM.app poţi juca în mai multe turnee scurte sau lungi - câteva ore sau câteva zile - şi concurenzi împotriva jucătorilor care intră în acel turneu, şi în momentul de faţă sunt jucători din peste 30 de ţări care sunt pe platformă şi la finalul fiecărui turneu câştigi nişte monede digitale şi în felul acesta îţi creşti profilul de jucător pe platformă. Scopul nostru este să identifi­căm jucătorul din fiecare şi să dăm o alternativă rapidă şi simplă de destresare, de divertisment şi socializare în acelaşi timp“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Da­niel Tamaş, cofondator şi CEO al Digitap.

El, împreună cu Alex Rus, a înfiinţat compania Digitap în urmă cu trei, ideea pentru dezvoltarea proiectului WAM.app venind tot atunci. Cei doi au investit circa 360.000 euro pentru demararea proiectului, iar ulterior au reuşit să atragă şi o finanţare de pe plan local.

„Finanţarea a venit anul trecut în noiembrie, a fost de tipul pre-seed, de încă 360.000 de dolari la o evaluare de 3 milioane de dolari. Practic, acesta a fost momentul în care am început să şi comunicăm ce facem şi am început să ne gândim la o creştere mai accelerată”, a precizat Daniel Tamaş, adăugând că finanţarea a fost obţinută de la antreprenorul clujean Voicu Oprean, care deţine grupul AROBS.

„Voicu Oprean este investitorul care a crezut în promisiunea noastră de a face o platformă românească de socializare pe gaming. Urmează în perioada următoare să ne gândim la următoarea rundă de investiţii, dar deocamdată suntem concentraţi pe dezvoltare şi pe evoluţia unor indicatori.”

Platforma WAM este accesibilă acum atât în browser de pe mobil, cât şi ca aplicaţie mobilă pe Android şi iOS, fiind compatibilă şi cu smartphne-uri de clasă medie.

„Unul dintre obiectivele noastre interne a fost ca tehnologia pe care o dezvoltăm şi platforma pe care o dezvoltăm să permită tuturor utilizatorilor să experimenteze WAM chiar dacă spre exemplu telefoanele lor sunt de clasă medie. Pentru majoritatea jocurilor din magazinele de aplicaţii, dacă sunt acele jocuri care se numesc <<AAA>>, ai nevoie de un telefon puternic - fie ai nevoie de o placă grafică, fie ai nevoie de multă memorie. Aşadar noi ne-am gândit ce facem cu restul oamenilor care sunt majoritatea şi care vor să se distreze cu prietenii şi cu familia, dar nu vor să investească într-un iPhone de o mie de euro”, a punctat Daniel Tamaş.

Platforma WAM a fost lansată în versiunea web la finalului lunii februarie a acestui an, iar în primele 40 de zile a reuşit să atragă peste 1,6 milioane de utilizatori din diferite ţări, preponderent din Asia - Filipine, Thailanda, Vietnam, dar şi din Africa de Sud, SUA şi Canada.

“Cei mai mulţi utilizatori sunt din Asia pentru că ne-am concentrat de la început pe piaţa respectivă tocmai pentru că este zona cu creşterea cea mai agresivă în acest moment pe ceea ce înseamnă penetrare de internet şi consum de tipul acesta de conţinut. Veniturile medii vor creşte în următorii cinci ani în India, Indonezia, Filipine, Vietnam, Thailanda. O altă zonă unde începem să vedem activitate este Africa”, a explicat el, adăugând că feedback-ul primit până acum de la utilizatori a fost foarte bun.

“În sfârşit nu mai trebuie să îşi descarce fiecare joc în parte, merge foarte repede, pot să revină peste câteva ore să îşi continue jocul pentru că nu este neapărat un joc multi-player sincron. Am vrut să dezvoltăm o platformă care să îţi permită să te joci şi să îţi eliberezi mintea în pauzele zilnice. Spre exemplu eşti în pauza de masă sau faci commuting şi eşti într-un mijloc de transport în comun, sau seara acasă. Un utilizator înregistrat pe platformă, care deja a prins gustul, petrece circa 20 min jucându-se.”

Modelul de business al WAM se bazează pe trei metode de monetizare - reclame, abonament lunar şi plăţi în aplicaţie.

“Reclamele merg foarte bine pe tipul acesta de conţinut pentru că oferă o alternativă viabilă pentru utilizatorii care nu vor să plătească chiar dacă îşi permit sau nu. Apoi partea de abonare, noi am separat-o în platformă. Pentru cine plăteşte, scoatem reclamele, utilizatorii având un statut special în platformă şi conţinut dedicat pentru ei. În ceea ce priveşte plăţile în platformă, acestea se referă la cumpărarea de <<tap coins>> cu care poţi continua fiecare nivel dintr-un joc”, a menţionat Daniel Tamaş.

Tariful pentru abonamentul WAM este de 4,99 dolari pe lună, indiferent de ţara în care se află utilizatorul, iar monedele, <<tap coins>>, pornesc de la 1,99 dolari şi ajung până la 99 dolari - pachete de <<tap coins>>.

“Avem deja şi utilizatori plătitori care generează venituri, dar acesta nu a fost lucrul pe care ne-am concentrat noi acum în perioada de început pentru că am avut alt obiectiv şi anume să vedem că există retenţie şi engagementul necesar pe platformă, că practic oamenii înţeleg platforma.”

Compania Digitap urmează să analizeze şi să înceapă demersurile pentru o nouă rundă de finanţare, însă deocamdată se concentrează pe partea de dezvoltare şi pe a atinge anumiţi indicatori de performanţă.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR