ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Dan Huru, cofondator şi CEO Meetgeek.ai – asistent AI pentru întâlniri de business: Vrem ca până în vara lui 2024 să ajungem la venituri anuale recurente de 1,5 mil. dolari şi la 20.000 – 30.000 de clienţi, iar apoi vom deschide şi o nouă rundă de finanţare

22 nov 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul are în prezent venituri anuale recurente de circa 750.000 dolari Printre cei 10.000 de clienţi actuali ai Meetgeek.ai se numără jucători mari la nivel internaţional, precum Nike, HP, Bosch sau Red Hat.

Start-up-ul local Meetgeek.ai, care a dezvoltat o soluţie software bazată pe tehnologia AI care creşte productivitatea întâlnirilor de busi­ness, şi-a propus să ajungă până în vara anului viitor la venituri anuale recurente de 1,5 mil. dolari, dublu faţă de nivelul actual, în condiţiile în care acum platforma este disponibilă în 30 de limbi, compania având posibili­tatea de a-şi dubla sau chiar tripla portofoliul de clienţi la nivel global. Odată ce îşi va atinge obiectivele propuse, start-up-ul va deschide şi o nouă rundă de investiţii. Până acum, echipa Meetgeek.ai a atras investiţii totale de 650.000 euro, sumă cu care a reuşit să lanseze oficial platforma anul trecut şi să atragă până în prezent circa 10.000 de clienţi la nivel internaţional, majoritatea din SUA.

„Noi avem un obiectiv să ajungem la 1,5 milioane de dolari venituri anuale recurente până la începutul verii viitoare, în 2024. Acum suntem undeva la jumătate, spre jumătate din acest obiectiv, dar avem o creştere destul de bună şi sperăm că o să ajungem la să ne îndeplinim obiectivul. Probabil vom ajunge să avem între 20.000 şi 30.000 de clienţi, depinde ce fel de companii vom atrage în portofoliu. Pentru noi este important ca şi companie să ai şi o bază variată de clienţi pentru a putea de servi mai bine clienţii şi de fapt şi pentru a putea crea funcţionalităţile corecte”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Dan Huru, cofondator şi CEO al Meetgeek.ai. El a pus bazele proiectului Meetgeek.ai încă din 2021, rafinând ideea până la comercializarea soluţiei în 2022.

„Cred că am avut prima idee prin 2020 şi am început efectiv să lucrăm la ea în 2021. Atunci am trecut printr-un accelerator din Bucureşti, unde am intrat cu o idee pe hârtie şi am ieşit cu ceva mai consolidat. După care am început să lucrăm la produs şi am făcut foarte multe call-uri cu posibili clienţi ca să descoperim ce trebuie să construim. A fost o perioadă interesantă în care erau foarte multe idei şi în care s-a concretizat un produs axat pe anumite zone. Ideea a plecat de la nevoia de a automatiza sarcini operaţionale fiindcă eu personal am fost implicat în multe proiecte de software, de dezvoltare de produse software, pentru a automatiza aceste task-uri. Am observat că există foarte multă libertate în a pune şedinţe în calendar, şedinţe care sunt gestionate prost până la urmă şi ne-am gândit că putem dezvolta o tehnologie complementară care să adreseze această problemă uriaşă. Bineînţeles că nu poţi rezolva toate problemele deodată, dar măcar poţi rezolva o mare parte din această problemă uriaşă, ceea ce are impact şi este valoros”, a explicat Dan Huru.

Ce face însă concret soluţia Meetgeek.ai? Aceasta se integrează cu aplicaţiile de videoconferinţă precum Zoom, Microsoft Teams sau Google Meet, participând la şedinţele online ca un asistent virtual care înregistrează, transcrie şi sumarizează cele mai importante informaţii şi concluzii din discuţiile de business cu ajutorul tehnologiei AI. Utilizatorii pot personaliza rezumatele şi insight-urile pentru fiecare tip de apel, definind ce teme sau detalii le sunt de interes. De asemenea, pot extrage automat cele mai importante întrebări, nivelul de participare, identificarea monologurilor dintr-o conversaţie şi multe altele.

“Noi spunem că este o platformă de automatizare a şedinţelor şi o parte din această platformă este un fel de asistent, bazat pe inteligenţă artificială, dar nu numai, care intră automat în şedinţe. Îţi conectezi calendarul sau îi trimiţi un link de Zoom, Google Meet, Microsoft Teams şi va intra ca un participant în acea şedinţă online şi va înregistra, transcrie şi sumariza automat şedinţa. Apoi se trimite pe mail către participanţi sumarul care include şi paşii următori şi câţiva indicatori de productivitate, adică o interpretare a modului în care a fost organizată şedinţa. Iar această interpretare poate include mai mulţi parametri în funcţie de call-urile pe care le ai şi în funcţie de rolul pe care le ai în organizaţie. Noi personalizăm destul de mult la nivel de rol şi la nivel de organizaţie înţelegem contextual în ce fel de şedinţă eşti şi care ar fi sumarul sau să spunem interpretarea cea mai potrivită, cea mai relevantă”, a explicat el.

Pe lângă integrarea cu platformele de videoconferinţă, Meetgeek.ai se integrează şi cu alte tipuri de soluţii software folosite în cadrul companiilor – de la soluţii de project management sau de tip CRM (Customer Relationship Management). În total, sunt peste 10.000 de soluţii software cu care se integrează în preent Meetgeek.ai.

“De obicei companiile îşi integrează acest asistent cu celelalte platforme pe care le folosesc, celelalte produse software - pot fi soluţiile de chat de comunicare internă cum ar fi Microsoft Teams sau Slack, sau pot fi tool-uri de project management sau tool-uri de customer relationship management de exemplu pentru echipele de vânzări. Şi ce se întâmplă practic este că aceste sumaruri, <<highlight-uri>> din şedinţe, cele mai importante lucruri pe care tu le defineşti ca fiind importante, ele pot fi automat trimise către alte platforme pentru a automatiza timpul necesar de a introduce date în sistem şi pentru a trimite informaţii către colegi mai uşor, pentru a colabora mai uşor cu ceilalţi colegi”, a punctat Dan Huru.

În prezent, platforma Meetgeek.ai funcţionează pentru 30 de limbi, inclusiv limba română, acurateţea transcrierilor fiind de 90-95%, conform reprezentanţilor start-up-ului.

Modelul de business al Meetgeek.ai se bazează pe subscripţii lunare sau anuale, costul pornind de la 19 dolari/lună per licenţă.

“Avem şi o variantă gratis care e limitată la 5 ore pe lună şi apoi încep licenţele care sunt cumpărate de obicei pentru fiecare utilizator. Deci, de exemplu, o echipă de 20 de oameni poate să cumpere 10 licenţe plătite şi să folosească 10 licenţe gratis. Asta înseamnă că îi pot include şi pe ceilalţi colegi care nu au neapărat foarte multe şedinţe sau au un număr relativ restrâns de şedinţe şi îi pot include în procesul de colaborare şi de îmbunătăţire a productivităţii în general.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR